Mitt liv som Emma

Alla inlägg under april 2007

Av Emma - 27 april 2007 15:19

Ja som dom flesta vet så ska man ju ner till Karlskrona i maj nu då. Jag och mamma har slitit som djur för att hitta bra och billiga biljetter och framförallt biljetter som går att matcha, så att man slipper vänta 78 timmar tills nästa buss går. Och då hade vi hittat då så att vi skulle kunna åka ner och biljetterna tur och retur blev sammanlagt typ 900:- per person. Och så börjar Lina banga. jävla as tänker man ju då då.

Och så igår var det så pratade jag med Mamma och frågade om vi inte kunde ta bilen  ner. Och då fick jag till svar "jaha och vem ska köra då tänkte du?" Ja du svarade jag "det kan du glömma jag kör inte hela den vägen" Okej men vi kanske kan hämta upp sofie i Uppsala då, så kan ju hon köra också "Jaa kanske, Ring och kolla med henne"

Och då ringde jag och kollade med henne och det kunde hon tänka sig! och vi fick reda på att bensinen skulle typ kosta 1500:- tur och retur. Och delar man det på 4 (förutsatt att lina tänkte följa med) så skulle det bli 375:-/person. Så då skulle ju resan bli betydligt billigare. Så jag ringde till Lina och då tyckte hon att ja det blir bra.

Och så då räknade jag hur mycket resan och boende skulle kosta per person. typ 800:- mindre än vad det hade kostar om man tog buss.

så igår var en mycket bra dag! Hur bra som helst!

Jag gick till Hanna i går också! Hon skulle färga bort allt sitt gråa hår som hon fick i förrgår när hennes syster skulle göra slingor på henne! HAHAHA! Det blev inte speciellt bra.

Imorse när jag vaknade mådde jag hur illa som helst! Jag ville spy!

Så jag gick och la mig på soffan och somnade där. När jag vaknade så var illamåendet borta! så det var hur bra som helst.


Nu väntar jag på att mamma, Daniel och Axel ska komma in till stan! Vi ska iväg och kolla på alla korten! för nu är dom tydligen klara så det är kul! Det ska bli kul och se om det blev nå bra kort! Men det måste det ju ha blivit!


annars är det plugga som gäller! Ska fixa på uppsatsen och försöka göra lite på rehabiliterns kursen! Och jag måste skriva ett personligt brev också! APA!


HERRÅ!

Av Emma - 26 april 2007 17:19

Jag var på tempo idag och då sa kassörskan "var du i tidningen idag?" Nej det var jag inte, jag har inte varit i tidningen på jättelänge och jag kan inte komma ihåg varför jag skulle ha varit i tidningen "Det såg ut som dig allafall" nä det tror jag inte!

Och så kom jag hem och så kom pappa hem och sa "Du var i tidningen idag" nä det var jag inte "Jo det var du" Va var jag? Varför då? Vart har jag då varit? Och sedan kom jag ju på att vi var ju iväg och tog kort i fredags. Så då var det ju de kortet eller kortet, ett av alla korten vi knäppe som var med!

Kul kul! fina var vi också!

Av Emma - 15 april 2007 15:34

då tänkte jag försöka fixa den då. Men när jag har tänkt på 6 saker som gör mig unik så ja, hmm. vet inte riktigt.


1. Jag står för vad jag tycker och tänker om det så är mot min dåvarande pojkväns mamma som jag kallade för jävla kärring.


2. Jag skulle vilja dö, för att se om jag skulle träffa på Philip Lynott uppe i himelen.


3. Jag kan böja min tumme så att den blir rak (måste dock ses).


4. Jag tuggar med min mun stängd och håller hellre för händerna för munnen om jag tagit en förstor tugga och måste tugga med öppen mun.


5. Jag stör mig på smackande vid måltid och på människor som inte tuggar med stängd mun.


6. Jag har varit otrogen mot ALLA mina pojkvänner. Utan undantag!



Ja men jag vet inte vilka jag ska utmana.

Men om någon känner att ni vill utmana mig så gör det.



Annars kan jag berätta att jag har fått mitt första myggbett. Kanske inte chockerande för vissa med tanke på att dom kanske vet hur mycket myggbett jag brukar få.


men med tanke på detta myggbett så vill jag inte ha sommar längre!

myggbettet är skitstort och sitter på hälen och precis där det liksom blir skrinkligt vid hälen, så det gör ju ont heeeela tiden!

så nu vill jag ha vinter för med tanke på hur myggbetten började vill jag inte se hur de slutar!

Av Emma - 12 april 2007 15:43

Jag har varit sjuk, inte så jääävla kul kan jag säga! och när jag väl har blivit frisk ja då kommer dom där jävlarna och börjar riva i badrumet! CP! så då kunde man ju plugga skitbra till provet som jag ska ha på tisdag och som jag inte fattar ett dugg av! Så nu sitter jag på CFL och pluggar. Och det går ovanligt bra. Fick massa instuderingsfrågor av Per, så jag har svarat på dom förr och nu tog jag bort alla svar och svarade på det igen (Sofie du vet det där som vi höll på med i Fredags). Och jag fick alla rätt på den skiten, Ja nått ord fel ibland men man kan ju inte vara helt säker på allt! och sedan så har jag renskrivit allt som vi gjort på lektionerna och då skrev jag ner stödord från det och fyllde i resten och det gick också hur bra som helst! så nu är det ju bara att hoppas att det går lika bra på tisdag. Känns jävligt tungt att lovet redan är slut när man bara ha legat och snorat och jävlas och hostat och svettas och frysit! Men nu är man frisk igen så det är skönt som satan! Jag var och badade med Mamma, Anneli, Axel och Alva i Måndags, det kanske är från badhuset jag fått massa baciller, man vet ju aldrig var småbarn har för sjukdomar. Men det var kul på badhuset. Träffade Frasse, så honom bytte man några ord med! Trevlig prick den där Nicklas! Men ja om man skulle ta och gå hem till oväsenet igen då kanske! Det är ju kul att han som river är het allafall :P när jag skulle gå till CFL så var jag ju tvungen att gå ut genom porten. och utanför porten så stod det påsar (tänk oranga IKEA plastpåsar och så är dom typ 5 gånger så stora), två påsar till och med, med massa sement eller nått skit i! och dom var smockfulla! från vårat "fina" badrum! Pappa sa det "att nu Roger får du fan ta och kissa i toaletten när du är här, du ser ju vad du har ställt till med". Och då svarar Roger "jag kissar vart fan jag vill". inget oväntat svar! :P Neeeej nu får jag ta och gå! Men det var så lungt och skönt här!

Av Emma - 6 april 2007 17:37

haha varje gång jag skulle skriva påsk så blev det påsl.Igår var jag hos mormor, axel var påskkärring. Axel och mamma kom upp hit och skulle hämta oss och då stod axel med två påsar med godis i varisn hand och sjöng, ett ägg och en tupp och en hare lalalalalala kuckeliku! :)Ja jag kan inte sången men den slutar med kuckeliku allafall. Nu höll det på att bli pinsamt också när jag skulle skriva kuckeliku så blev det kuckelikuk :PJag är för trött idag! och tänker på fel saker!Och folk visste vad jag tänkte på och hur feg jag känner mig så skulle ni nog skratta! Faaan!Jag vet ju vad jag måste göra, men jag kan inte göra det! Det går inte! Pappa är på skatan han så vi är själva här hemma och det är hur skönt som helst! Han kommer iofs hem imorgon på eftermiddagen. Men ändå! skönt för honom att komma iväg också.Och det är så skönt när det blir påsk och jul för då är det nästan ingen som tvättar i tvättstugan så då kan man tvätta hur mycket man vill, och det gör jag och Lina nu!sängkläder och sånt skit! Jag har skrivit ut ansökningsblanketer jag till folkhögskolan i Hudik, tre stycken och jag har skrivit fel på alla! jävligt coolt! nu ska vi nog ner i tvättstugan snart! Tja!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards