Mitt liv som Emma

Alla inlägg under maj 2010

Av Emma - 31 maj 2010 21:36

Jag har då absolut inte varit Guds bästa barn i mina tidigare förhållanden, det vill jag börja med att säga. 


Men, jag skulle aldrig, tex, skaffa hus, lägenhet eller nått större gemensamt om det inte vore för att jag var säkert. 

Jag skulle aldrig ge mig in i nått dyl, om det var nått som inte kändes bra. 

Det är ju att ljuga för både mig och honom. 


Fattar inte hur vissa människor tänker, finns säkert folk som gör något av ovanstående trots att dom vet att det inte kommer fungera. 


Är man så rädd att vara ensammen att man hellre stannar i ett dåligt förhållande, men har ett fint hus?

Av Emma - 31 maj 2010 21:13

Jag har då aldrig varit med om att man saknar en människa så mycket trots att det var mindre än 24 timmar sedan vi sa Hej då till varandra. 


Fattar inte. 

Av Emma - 27 maj 2010 19:07

Längesedan man skrev nått här. 


Har ju hunnit firat födelsedag med släkten, detta gjordes fredag den 21 maj. 

Toktrevlig kväll med gott att äta och übertrevligt sällskap. 


Lördagen så vaknade jag och Erik rätt sent, skönt med tanke på att vi var helt slut när vi la oss på fredagen. 

Vi började med att åka på Barnens hus med tanke på att Axels present inte hade kommit ännu. Den har ännu inte kommit, så jag beställde det själv, så nu väntar jag bara på leveransen. 

Sedan åkte vi på Bolaget och handlade present till Daniel, ÖL ÖL ÖL ÖL! 

Sedan tog vi en frukost på Waynes och gick en sväng på Kappahl. Hittade inget kul, ERik hittade däremot två skjortor och tre T-shirtar på Dressman. Han tyckte att han nu mera då var gubbe, men jag tycker inte att det är nått fel att handla där. De är fina kläder till bra priser, varför inte liksom. 


Sedan begav vi oss mot lokalen och började städa ur den. 

Gick rätt bra, tror vi var klar på två timmar. 


Sedan var det bara hem och duscha och göra sig i ordning för nästa kalas, Axel! 


Där stannade vi kanske två timmar. 

Vi stannade och åt på Pizzerian i Kungsgården. Erik tog grillat Fläsk och jag en kycklingsallad. Gott gott.


Vi tänkte kolla på Sleepless in Seatle eller vad den heter. Med Tom Hanks och Meg Ryan. Jag har aldrig sett den så Erik trodde jag skulle gilla den. 

Men, Jag listade ut redan efter 20 minuter hur filmen skulle sluta så det var inte så kul att se en film som man redan hade sett färdigt i huvudet. 


Istället gick vi och la oss och pratade en massa, i ca 5 timmar låg vi bara och pratade en massa. Tokmysigt att låta bli allt vad Tv och dator heter. 


Vi sov rätt länge har jag för mig allafall på Söndagen, kommer inte ihåg riktigt vad vi gjorde på den dagen faktiskt, Jo just ja, vi var och fikade hos Heidi och Patrik och sedan var vi på Korvkalas hos Daniel. 


Sedan blev det måndag och då skrevs kontraktet på lägenheten på!!! Det kändes underbart


Sedan har det bara varit jobb jobb jobb. 


Erik vann en auktion på Tradera till Elitloppet. Så på Lördag åker vi till Stockholm


Tågresorna är betalda, hotell betalt, vi får en middag för ca 1000:- för två personer och plats i VIPtältet (antar att det är nått bra) på Elitloppet. Taxi till och från Solvalla. 


Känns tokskönt att komma ifrån lite. Ifrån vardagen. Erik har ju velat åka på det där i ca 15 år. Medans jag för kanske en månad sedan visste att det fanns. 


Nu längtar jag bara tills morgondagen vid den här tiden! 



Vi har börjat kolla på lite tapeter också som vi skulle vilja ha. Vi vill tapetsera i Sovrum och vardagsrum. Inte hela sovrummet dock.

  

Vi vill ha en Fondtapet på väggen där sängen står emot, och  har bestämt oss för denna

Vad tror ni om det? 


Av Emma - 22 maj 2010 14:42

Grattis världens bästa Axel på din 7 årsdag! 

Underbara Axel. 

Känns som om det var igår vi hade konfrimationsfirande för Erik och vi slängde oss i bilen för att åka upp att träffa dig! 

Underbara lilla du! 

                                                   


Världens bästa Axel, va tiden går fort! 


Av Emma - 21 maj 2010 00:09

  

Fick tokbra presenter av älskling.

Denna dvd älskar jag. Jag gråter till denna varje gång, ja till en musikdvd.

Om någon har undgått så gillar jag gruppen Thin Lizzy.

Denna dvd är en hyllning för frontmannen Phil Lynott.

Har för mig att det var på hans födelsedag när han skulle fylla 56, som dom gjorde denna spelning.


Tack älskade Erik för denna underbara dvd!

I love it!

Av Emma - 20 maj 2010 21:35

Välkommen framtiden. 

Som jag längtar efter dig! 

Nu kan jag inte vänta på att få nycklarna.

Att få somna och vakna med den man älskar varje dag, det är lycka! 


Välkommen framtiden! Välkommen VÅRT nya hem

Av Emma - 20 maj 2010 19:42

Var i Stadsparken med Axel. 

              

Av Emma - 20 maj 2010 00:09

Ja, då var det min födelsedag. 

För 25 år sedan föddes jag. 

Fast på kvällen. 

Känns konstigt att fylla år igen. Tyckte nästan nyss att jag fyllde år. 


Tänkte på en sak också. 

Förra året när jag fyllde hade jag nyss flyttat in i min nya lägenhet på norrtullsgatan. 

Nu när jag fyller är jag snart påväg att flytta igen. 

Helt sjukt vad jag rör på mig hela tiden. 


Aja, dagen till ära tänkte jag lägga ut en bild på mig där jag inte är så gammal. Och älskade morfar. 

  


lägger upp lite andra bilder på mig när jag var liten också. Det är ju trotts allt min dag :P 

      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards