Mitt liv som Emma

Alla inlägg under september 2009

Av Emma - 30 september 2009 12:28

   Då sitter jag på jobbet och väntar på att jag ska börja jobba.

Blev en väldigt hets nu på förmiddagen.

Jag klev upp kl 0830 för att ringa veterinären och boka tid. Så onsdag nästa vecka 10:30 ska jag lämna henne där.

Efter det så kastade jag mig i duschen och sedan 0930 ringde och väckte Bea.

Vi åkte och handlade.


Så nu är storhandlingen gjort!

Skönt att veta att det finns mat hemma så man kan laga.


Handlade för mindre denna månaden, kollade vad jag hade och inte innan jag åkte med tanke på att det kommer ju kosta lite att fixa Lizzie.

då är man glad att man har handlat ett paket spagetti varje månad även om det finns kvar hemma.


Jobbar till 22 ikväll, ska väl säkert gå bra. Både Miss D, Bea och  Johann jobbar till 22 så, ensam är man inte. Man är i bra sällskap!


På lördag eller söndag ska vi åka till Gävle. När jag säger vi menar jag Mamma, Daniel, Axel och kanske Bea. Ja och jag då förstås.

Mesta dels för att hämta cykeln nedan som jag köpt. Hittade den på Blocket för 300:-.

Jag tar mig ju aldrig iväg för att Tex träna, jag tycker inte om att gå ut och gå bara för att gå. så jag tror att detta kommer bli betydligt bättre. Ta hem gymmet liksom.




Av Emma - 30 september 2009 08:41

Då har jag ringt och beställt en tid för att Kastrera Lizzie.

990 kronor, och om man vill IDmärka och vaccinera 1200.


Var precis ut och rökte och då såg jag en mörkhyad pojke gå och äta glass. JAg tänkte ju naturligtvis: är du knäpp?


Så kom jag att tänka på den gången Jonas O på jobbet, när han kom en gråmulen ruggig dag och åt glass. Och jag frågar om han är knäpp. Hans svar är Glass är alltid glass. Så jag tänkte så kanske den här pojken också tänkte,

Men som tur var kastade han glassen i soptunnan.


Det var bra gjort!

Av Emma - 29 september 2009 23:26

Gud så fort det har gått med kylan som kommit nu på morgonen och kvällen.

Jag har inte hunnit med att fatta att det redan är dags för kyla.

Man kan inte längre gå ut och röka i linne på morgonen. Man kan inte springa i väg på tempo i tunnare byxor utan att förfrysa kroppsdelar.


Jag har ingen termometer, men om inte minusgraderna ännu har kommit är dom nog inte långt härifrån alls.


Nu ska snart vinterjackan fram, vantarna på och halsduken skall vara virad runt halsen.

Snart ska blåmärkerna börja smyga sig fram efter alla vurpor man gör när isen är som osynlig.


Fuktig ska man bli om fötterna för att det är slask ute och skorna inte håller mot väta.


Sjuk kommer man säkerligen bli om och om igen.

Man kommer få torra läppar, fnasiga som rutten ved.


Gud så jag ser fram emot vintern, not.


Men jag längtar redan till julen. Bara känslan av värme när man kommer in hemma hos mamma och Daniel. Det är nått speciellt med julen där. Den är som man alltid kommer ihåg den. Alla fall julpyntet. Saker förändras naturligvis när man blir äldre. Att mamma och pappa skildes hjälpte ju också till en förändring.


När vi var små kommer jag ihåg att vi alltid vaknade påtok för tidigt. Jag och Erik brukar alltid väcka den som fortfarande låg och sov, av varandra. En av oss vaknade först och den andra blev väckt.

Vi nästan sprang ner, och under granen låg en varsin julklapp...

Den skulle underhålla oss tills tomten kom förbi med fler klappar.


Nu för tiden är ju inte julklapparna lika viktiga. Jag tycker det är roligast att ge julklappar.

Jag vet redan en julklapp jag ska köpa.


Och jag vill äta rökt pepparlax och jansons frestelse.


Nej nu börjar jag bli trött. Nu ska ajg fundera på att gå och lägga mig!



Av Emma - 29 september 2009 21:37

När jag kom hem från jobbet stod det en nya blomma hos mig. Tack mamma.

Av Emma - 28 september 2009 23:37

Annars har jag haft en bra dag.

Det var så härligt att vara tillbaka på jobbet. Jag älskar jobbet! Framförallt ALLA som jobbar där. Ja kanske inte alla men de flesta. 


Det bästa idag var naturligtvis att träffa Miss D.

Gud så hon har varit saknar på jobbet.


Mina bordskamrater idag var just Miss D och Mats Nord. Väldans trevligt. Dagen nästan flög förbi.


Nej, nu ska jag fundera på om sänger har nått att erbjuda.

Av Emma - 28 september 2009 23:19


Nu orkar jag snart inte mer lilla gumman.

Nu måste det bli en ändring annars måste jag säga hej då till dig.

 Det går inte att springa runt och kissa överallt.


Det börjar bli bra påfrestande nu ska ni veta.

I lördags tvättade jag två täcken och de är redan nerkissade.

Imorse innan jag gick till jobbet skurade jag både sängen och bäddmadrassen för hand.

Skall börja lika imorgon också.


När jag kom hem ifrån jobbet idag hade hon kissat på en av mina prytnadskuddar i soffan.



Jag vet inte alls hur mycket mer jag orkar - inte mycket mer.

Av Emma - 28 september 2009 10:18

Såhär ser jag ut i frisyren. Lite piggare tycker jag själv :p

Av Emma - 27 september 2009 22:49

Sitter och diskuterar det med en vän.

Det är faktiskt hemskt hur föräldrar kan använda barn som vapen i det brustna förhållandet.

Måste vara hemskt för barnen och nått som följer med dem hela livet.


Tacka vet jag att mina föräldrar inte gjort på det viset.


Det är det värsta jag vet när båda partet skall smutskasta varanda för att få barnet/barnen att tycka om den andra parten.

Oftast är inte barnet i en sådan situation starkt nog att säga "Det är min mamma/pappa du pratar om, sluta".

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards