Mitt liv som Emma

Alla inlägg under september 2010

Av Emma - 29 september 2010 21:35


    


Man va ju rätt söt när man va liten!

Av Emma - 28 september 2010 21:54

Det var jävlar va jag bloggade förr. 


Inlägg 1

Inlägg 2

Inlägg 3

Av Emma - 28 september 2010 21:46

Jag sitter och kollar på halv åtta hos mig, skickar ett sms till BErik.

Halv åtta hos mig slutar och jag tycker fasen va lång tid det tar för honom att svara, vad har hänt? 


Jag går och duschar, har precis stängt av vattnet när jag hör att det dunkar på dörren. 


Börjar borsta tänderna och Mamma ropar "Emma, kom ut!". 

Jag svarar "men jag håller ju på här inne". 

Låser upp dörren, mamma säger "överraskning!".


Och där står han, en utav dom jag älskar mest av allt. 


Då har han åkt närmare två timmar för att komma hit. 


Jag började förstås gråta av lycka för usch vad jag hatar att vara ifrån honom. 


Jag och Erik är inte gjort för att vara i distansförhållanden, och absolut inte med varandra. 


Vi går ut och går med Vuffin som han hade med sig, och jag kan inte sluta gråta, som jag har längtat efter att ha honom nära, att kunna krama honom. 


Vi kommer tillbaka dricker lite kaffe, han får sig några mackor.


Vi sitter och pratar lite och nu är han nog halvvägs till Gävle skulle jag tro, för nu skall han tillbaka till Östervåla. 


Världens Bästa Erik Bergström, du är helt underbar och jag älskar dig.


     

             

Av Emma - 28 september 2010 09:36

Denna går runt runt nu i hörlurarna på jobbet för att få tiden att springa förbi

Av Emma - 27 september 2010 22:01

  

  

Kom på att jag inte har visat min ring, om det är någon som bryr sig.

Vi ville båda ha silver och nått enkelt så vi var eniga.


Jag är mycket nöjd.

Av Emma - 27 september 2010 20:43

Det kändes väldigt skönt att vara på jobbet igen, efter en sjukvecka. 


Dagen gick rätt fort, men då hade jag kortdag också. 

Hade massor att göra, men var så himla trött. 

Kom på varför också, drack bara en kopp kaffe på hela dagen på jobbet, det är på tok för lite för en Emma Eriksson. 


Så nu har jag slängt i mig kanske 6 koppar här hemma hos mamma. 


Håller på att försöka spara ut mina egna naglar igen nu, och bästa sättet för mig är att kasta på lösnaglar och vänta på att mina riktiga naglar får en sådan där vit kant, då brukar jag låta dom vara ifred....... en stund. 


Imorgon är det tisdag, då är det snart onsdag och sedan är det torsdag, då är det inte så långt till fredag och när det är fredag, så är det snart lördag.


Och på lördag får jag äntligen träffa Erik igen. 
Allvarligt, jag hatar att känna mig såhär, sårbar.

Känner mig inte riktigt som mig själv när jag går och längtar tills jag nästan börjar gråta.


Dock är det absolut härligt att längta efter varandra, men jag brukar börja längta efter honom bara när jag är på jobbet så en vecka är väl lite väl att ta i tycker jag.


aja, jag och mamma skall beställa lite gardiner ifrån Jotex, jag har ju inte så många julgardiner, och Erik har ju inga. Han skrattade åt mig när jag sa att jag skulle beställa julgardiner. Schysst. 


Men jag brukar vilja försöka få lite julmys hemma hos mig också.

Även om inget går upp emot julmyset som brukar vara hos mamma. 

Det är nått speciellt hos mamma på julen.


Man kan själv försöka pynta, spela massa jullåtar, fixa gran, göra julgodis men inget går ändå upp emot julstämingen som är hos mamma.

Den är liksom som man minns den från när man var barn. 


 

Sådana här svarta ska jag beställa fast i typen av gardin nedan, lite puffigare. 

 


  

Dessa tyckte jag bara var väldigt fina, inga direkta julgardiner kanske. Men jag kan även se mig dom uppe till jul med en stor röd julstjärna mellan. 


Funderar på om jag skall ta några röda gardiner att ha bakom dom svarta med hjärtan på också, får se vad jag hittar. 


Nu ska jag nog ta mig en dusch tror jag. 


shit vilket långt lnlägg det blev, jag som inte kände att jag hade nått vettigt att skriva. 

Av Emma - 26 september 2010 15:26

  

  

Fint soffbord

Av Emma - 26 september 2010 13:33

Jävlar va jag bloggade på denna dagen för ett år sedan. 


Inlägg 1

Inlägg 2

Inlägg 3

Inlägg 4

Inlägg 5

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards