Mitt liv som Emma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma - 31 oktober 2010 10:48

inlägg ett


Hon har ju inte blivit mindre virrig. 

Av Emma - 30 oktober 2010 22:46

Hur gammal är du? 25

Hur lång är du? 167 cm

Stjärntecken? oxe

Hur bor du? I en tvåa på 60 kvadrat tror jag

Är det din bästa bostadssituation någonsin? japp!

Arbetar du? Japp

Ville du jobba med det när du var liten? jag hade väl aldrig kunna tänka mig att jag skulle jobba som kundservicemedarbetare, men det är lätt mitt bästa jobb hittills. 

Är du nöjd med ditt liv? Aldrig mått bättre

Hur långt är ditt längsta förhållande? 3-4 år

Har du bott utomlands? Nej

Har du en fin familj? Den bästa

Vad är det knasigaste jobb du haft? Croupier, vilket folk man kom i kontakt med

Gillar du att resa? Ja, fast jag är inte så berest

Vart har du varit senaste två åren? hm, Söderhamn, Gävle, Stockholm

Favoritstad? Stockholm får jag väl säga. 

Nästa resa? Vet inte riktigt, London kanske

Intressen?  Vänner, pojkvän, familj, musik, serier, baka, laga mat ibland, läsa

Religion? Va?

Ämne i gymnasiet där du fick högst respektive lägst betyg? hm, fick högsta betyg på en kurs på Barn och Fritid "Pedagogiskt ledarskap", MVG. IG på Naturkunskap

Vad använder du för smink? Olika. allt från inget till foundation, puder, ögonskugga, eyeliner, mascara, rouge.

Vad gör du regelbundet för ditt utseende? Noppar ögonbrynen, klämmer finnar, rakar benen och sånt. 

Vem ringer du om du är ledsen? Beror väl på vem som gjort mig Ledsen. Men Sofie ligger väl för det mesta i riskzonen

Vem kommer snabbast över om du är ledsen? Skulle gissa på att jag snabbast kommer över till Sofie om jag är ledsen

Vad gör dig glad? Småsaker. En kram, ligga intill sambon, umgås med Axel, Träffa BrorErik, träffa familjen.

Vad köper du oftast till dig själv? Cigg

Till hemmet? Mat

Favoritdetalj hemma? Soffa och tapeter i vardagsrum och sovrum

Vad är ditt nästa mål i livet? Får ni inte veta :P

Vad är du mest stolt över om dig själv? Att jag vågar vara mig själv

Vad arbetar du på? Gå ner  i vikt

Vilken kroppsdel tycker du bäst om? Mina bröst

Vad i ditt ansikte tycker du bäst om? Mina ögon och läppar

Vad får du ofta höra att folk tycker är fint på dig? Mina Ögon

Kännetecken på din kropp som ingen vet? ett födelsemärke som sitter ovanför mitt vänstra öra, under håret

Tränar du? Det var väl sagt att vi skulle promenera, men vi är dålig på det

Vad brukar folk tro om dig vid första ögonblicket? Bitch?

Vad tänker de sedan? Bitch?

Hur vill du att folk ska se dig? Bitch? ;)

Har du många bästa vänner? Nej, jag skulle aldrig klara av att ha många bästa vänner. Jag är nöjd med mina 4 bästa vänner

Nämn ett problem du har? har svårt att hitta motivation till att sluta röka

Nämn något du gör när du är ensam? vet inte

Hur sover du? På höger sida

Finaste komplimangen du fått? Du är det bästa jag vet

Ger du ofta komplimanger? Ja jag tycker jag är duktig på det

Vad skulle du vilja kunna som du inte kan? jag skulle vilja vara mera händig, som typ kunna tapetsera och sånt

Nästa inköp? fönsterbrädor eller dörrar? eller kanske bokhylla/CDhylla/dvdhylla

Bästa film? oj, vet inte

Musik? Thin Lizzy, Hellacopters, Gluecifer, Hoffmaestro, Flaming Thyr And The Molotov Cocktail Band, Good  Sons Of Quade, Rapid Action

Vad är det för märke på din mobil? Sony Ericsson

Senaste skoinköpet? Vinterpjuks på din sko tror jag

Senaste middagsmaten? Fuskmiddag från Isak´s

Senaste väninna du träffade? Heidi

Något du gör som är konstigt? Jag gör aldrig konstiga saker ;)

Hur vill du vara när du är 75 år? Frisk, glad och ärtig

Har du någonsin blivit dumpad? Ja, det har jag

Bil du gärna kör? jag får inte köra bil

Vad inspireras du av? Familj och Vänner

Varför har du en blogg? För att komma ihåg vad jag har gjort

Vad ska du göra idag? dagen är väl redan förbi?

Vad ska du göra i morgon? Storhandla

Hur ser ditt liv ut om fem år? Kanske gift, hus, barn, jobb i staden jag bor

Vad vill du säga till de som är yngre än du? Var stolt över den du är, det finns ingen som du

Vad vill du säga till alla de som är äldre än du? Var stolt över den du är, det finns ingen som du

Av Emma - 30 oktober 2010 22:44

oväntat att jag skulle börja läsa de två länkade inläggen i förra inlägget? 


Oväntat att jag skulle börja gråta? 


Not! 

Av Emma - 30 oktober 2010 22:34

När jag är en mer aktiv bloggare än vad jag är idag brukar jag köra med mina "för ett år sedan". 

Dessa två inlägg som jag kommer länka till skrevs den 25 oktober 2009. Jag minns att jag grät mig igenom båda inläggen när jag skrev dom så därav kommer det ett för nästan ett år sedan inlägg


Inlägg ett

Inlägg två

Av Emma - 30 oktober 2010 22:11

Var är min blogglust? 

Tidigare har jag alla fall kunna knåpat ihop några inlägg i veckan, men icke. 

Känns nästan betungande att ha en blogg på nått vis. Fast visst, det är ju jag själv som bestämmer när jag skall skriva i min blogg och ingen annan. 


Kan väl berätta att jag har kollat på serien Tusenbröder, mycket bra. För tredje gången tror jag. 


Började i vanlig ordning gråta i slutet av filmen. 


Lite konstigt att man sett den tre gånger och jag kommer nästan inte ihåg nått utav andra säsongen. Filmen och första säsongen minns jag, men inte så mycket av andra.


Axel, Mamma och Daniel har varit här idag. 

Slängde ihop lite egen glass till dem, men  bad även Erik köpa en glass på Ica för säkerhetsskull utifall den skulle smaka apa. 


Jag gjorde en Hallon och Passionsfrukt glass till dom. 

Den blev uppskattad, även om Daniel och Axel käkade slut på en hallonsås helt själva:P 


såhär gör jag min egen glass på ICKE LCHF vis


3 äggulor

Socker (smaka av)

Florsocker (Smaka av). 


Vispa detta hårt i en bunke, det skall vara väldigt hårt vispad, man skall få hjälpa till med en slickepott för att den skall "rinna" ur. 


2 dl grädde vispas i en egen bunke med lite florsocker. 

Denna skall inte vispas lika hårt. 


Jag brukar även ha i lite vaniljsmaksättning (extrakt?) i grädden i efter hand. 


Kokade Hallon med lite vatten, lite socker och lite vaniljsmaksättning. 

Medans det kokade upp tog jag 4 passinosfrukter och silade bort känorna. 

Silade även bort kärnorna på hallonen. 


Vänd ner äggulorna i bunken med grädden och vänd även ner passionsfruktssåsen. 

Ta sedan lite i taget av hallonen och smaka av efter som. Jag fick till en väldigt bra balans av hallonen och passionen, inget av dem tog över. 


Sedan in i en bunke och in i frysen. 


Så nu kan ni göra egen glass Ala Emma. 


Intressant berätta mer! 


Ja men kärnorna ifrån hallonen och lite mer hallon gjorde jag en sås, tog i lite florsocker, lite vaniljsocker och lite vatten och gojsade runt. 


Jag gjorde en egen till mig och erik, som innehåller istället för socker, florsocker och allt sånt, 1 matsked råsocker. Sedan som smak hade jag hasselnötter och mörk 86%ig choklad. Den blev också god. 


Nu håller Erik på att mäta dörrar. Vi vill måla om dörrarna här vita, men tydligen tycker Eriks ena bror att det är bättre att köpa dörrar så nu håller han säkert på att kolla på Byggmax eller vad det heter vad det finns för dörrar. 



Mamma berättade att mormor ringt och frågat efter morfar, skrämmande.


Morfar har varit död sedan 95 och nu har hon börjat fråga efter honom. Lika så hennes hund Ludde har hon frågat efter, han har varit borta ett tag han med. 

Skrämmande hur hon kan tro att morfar bara gått iväg en sväng liksom, när han varit borta i 15 år. 


Mina naglar börjar verkligen ta sig. Jag älskar min lillfingernagel på högra handen. tokfin. Min västerhands naglar växer inte alls lika bra, ja förutom tumnageln. 


vi har städat idag. 


Erik brukar klaga på mig att jag lägger kläderna på golvet istället för att slänga dem på lorten, men nu ser jag ut i hallen och ser strumpor ligga på golvet. 

Kasta inte sten i glashus gosse! 

Men han brukar vara bättre på att ta reda på sina lortkläder än mig. 


Nä, nu börjar jag få ont i handlederna, ligger i soffan med datorn på magen.


Herrå

Av Emma - 27 oktober 2010 23:30

Känslan att känna sig sviken är nog den värsta känslan som finns.

Att inte känna att människor litar på en, när man tycker att man kastat sig ut och varit ärlig.

När man själv skäms för det man skall berätta, personen säger sig ta emot det bra och kastar sedan skit på en någon vecka senare för detta.


Om du inte litar på mig, säg det på en gång.

Jag vill inte gå runt och tro att du litar på mig och sedan få ett lass med dynga tömd över mig.


Det finns inte många chanser kvar nu.....

Av Emma - 26 oktober 2010 17:07

Jävlar vad jag är bra på det här med att blogga. 

Av Emma - 17 oktober 2010 21:57

Va jag bloggar idag. 


Men jag läste mitt inlägg som jag skrev för en vecka sedan här, där står det ju att det var i söndags som vi började. Men det var inte hela dagen. 


Utan första hela dagen med LCHF var på måndagen, bara så ni vet :P 


Tänkte att ni bryr väl er skitmycket så ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards