Mitt liv som Emma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Emma - 27 augusti 2010 21:19

Då har vi en Trönöhelg på schemat. 


Mamma och Daniel är iväg på en hotell weekend så jag och  är barnvakt och ska ha lite hyss för oss. 

Eller hyss. 


Imorgon ska vi fika med pappa och sedan ta en sväng på det där Mega-loppiset som är inne i stan. 

Sedan ska vi hem till Trönö och göra hemmagjord pizza.


Idag har vi hunnit med att lämna nycklarna till gamla lägenheten. Den gick igenom "besiktningen". Jävla puckon.

Erik har slitit med städningen och så går dom bara in och kollar runt lite, inget noga alls. 

Men det känns tokskönt att det är klart där och att nycklarna är lämnade och att vi numer bara har ett hem! 


Sedan var vi ner på stan och hämtade ut min nya ring. Den jag hade tidigare fick jag nästan gå och vakta. Var väldigt orolig att den skulle ramla av fingret. 


Sedan drog vi mot Söderhamn.


Käkade lite mat, sedan drog Mamma och Daniel iväg emot hudik, Axel underhöll sig med Vi kollade på lite Seinfelt. 


Vi blev bjudna på rock konsert, sedan gick vi ut och spelade kubb. 


Vi har haft fredgasmys med Harry Potter och nu har Erik läst för Axel så nu sover han. 


Nu blire vuxenmys istället ;)

Av Emma - 27 augusti 2010 00:48

Gjorde mat lite sent i går (idag, 100826). 


Gjorde Tortilia Tårta


Fast vi använde 500 g köttfärs, en hel burk Salsa, lite vitlök, och lite med jalapeños för lite mer hetta. Struntade i oliverna för dom glömde jag köpa :P 


Det blev gott och avnjöts med en grekisk sallad och ett glas trocadero. 


Erik tog en öl. 


    

Av Emma - 27 augusti 2010 00:32

Gud va fort tre veckor går när man är hemma. 


Semestern är snart slut, jag skulle vilja vara ledig lite mera men man får ju inte allt man vill har jag hört, så det är väl bara att ta tjuren vid hornen och börja kliva upp klockan fem på morgonen igen. 


Vad har man hunnit med under semestern då? 

Ja, med tanke på att de mesta pengarna gått åt till spackling, slipning, spackling, slipning och tapetsering


  


så har det blivit småsaker:


Vi har varit en del i Söderhamn och varit upp i "Fyren". 

  

Oscarsborg

  

utsikt. 


Vi satt även som dörrvakt/insläpp under Rock the Mountain. Efter tjänstgörningen åt vi gomat, drack goöl och njöt av trevligt sällskap och musik. 


Vi var ut till Albertina och åt. (märker att jag är väldigt dålig på att ta bilder, så det får bli Axels bilder). 

                   


Vi skaffade en större bil.


    


Vi hämtade Axel tidigt ifrån Fritids och åkte på trav i Bollnäs. 

          




Ja och så flyttade vi. 


Och gud va vi trivs! 


Det är verkligen Hemma!

                     

Av Emma - 27 augusti 2010 00:14

fan, fan, fan! 

Jävlar va arg jag är på mig själv. 

Varför är man så jävla puckad, så jävla svag när det gäller att bli av med ett beroende? Minsta lilla frestelsen är som en stor käftsmäll som knockar en till marken. 

Så fort Erik hade åkt till Gävle travet ikväll, gick jag iväg för att köpa en tandborste, och när jag stod i kassan och väntade på att få betala så kände jag hur alla cigarettpaket nästan hoppade på mig. 

Jag betalade för min tandborste och ett paket cigg, slet upp paketet. 

Rökte en cigg, med världens fart. 

Tog en till. 

Och där, där började jag må illa, få dåligt samvete. 

Kräktes

Började gråta för jag visste att Erik skulle bli besviken. 

Nu är det bara att samla nya tag, och börja om. 

fan. 

Av Emma - 25 augusti 2010 23:55

Vad tycker ni om min nya frisyr? 


ca 1,5 timme satt jag i frisör stolen för att bli av med lite hår! Tycker nästan sönder Chihan (stavning), pga att jag lurar honom in i mitt hår :P 


  

Av Emma - 25 augusti 2010 23:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emma - 22 augusti 2010 19:38

Tog bort det förra inlägget eftersom att jag inte vill att det skall börja gå några rykten med tanke på att det inte är nått som vi vet. 


Kanske var rätt dum som skrev inlägget, det var väl bäddat för kommentarer. 


Men som sagt, det är inget som vi vet, alls. 

Av Emma - 20 augusti 2010 23:32

Ni som jobbar på TP vet ju hur strikt det är att man absolut inte får yppa ett ord om vilket projekt man arbetar på!

Vi är anställda av teleperformance. 


Jag skrattade när jag läste detta

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards