Mitt liv som Emma

Alla inlägg under februari 2010

Av Emma - 28 februari 2010 22:09

Axel lånade min telefon och knäppte lite "fina" kort när vi var hos pappa! Här är dom! :D

                                        

Av Emma - 28 februari 2010 20:08

Då var helgen över. Den går alldeles för fort. 

På lördagen klev jag upp runt 0730, Erik ringde runt 0745 för att säkerställa att jag faktiskt var vaken! Han lät lite chockad. 

Dagen började inte skitbra eftersom att jag vaknade med världens huvudvärk. Hade inge piller hemma heller vilket gjorde saken värre. 


Tåget mot Gävle skulle gå 1006, tror klockan var 1015 när vi kom iväg. 

Självklart hamnade man bakom en familj som förde ett jävla väsen, usch! Borde ha satt mig på en tyst avdelning. 


När vi kom fram till Gävle mötte Erik mig och hade med sig piller. Två underbara saker, piller och att få träffa Erik! 


Vi åkte till Ica Maxi för att köpta en stekpanna till pappsen min, Erik köpte lite smått och gott han med, som tex två Pasta tallrikar att äta gröt i. Jag äter oftast gröt till frukost när jag väl äter frukost, så jag tror det var därför! 

Han köpte även två kuddar till sängen, eftersom att jag så snällt påpekat att två kuddar i en säng som är 160 bred ser lite lite ut! 


Sedan åkte vi hem till honom, det var skönt att komma in. 


På kvällen sedan åkte vi till Östervåla för att träffa hans familj igen. Han bror Björn fyllde år, så ännu en helg med smörgåstårta :P man börjar bli lite less på det nu, när jag även åt det förra helgen då hans bror Martin ställde till med kalasande. 


Vi åt som sagt god tårta, skrattade en del, och ät lite Tiramisu(?). Att stava det kan jag inte ens försöka låssas att jag kan! 


Vi körde hem hans föräldrar runt 22 har jag för mig, så det blev inte så sent vilket var skönt! Det tar ju ändå sin lilla tid att åka där imellan. 

För er som inte vet vart Östervåla ligger så ligger det väl mellan Tierp och Uppsala. 


När vi kom tillbaka till Gävle kollade vi, eller mest han på Black Books, det är nått med den där karln, eller hans soffa kanske, jag satt och sov i hans armar efter ett halv avsnitt, det vill säga ca 15 minuter. 


Vi vaknade runt 0810 imorse har jag för mig, vi tänkte gå ner på stan en sväng men det kändes så stressigt då vi låg kvar i sängen tills närmare 10. Så istället gick vi till Ica kvantum och handlade lite till maten. Sedan gick vi hem tillbaka, Erik gjorde en kladdkaka som ramlade på golvet när han så duktigt skulle ta ur den ur springformen. Duktig kille, men den var god. Ja vi åt den, han hade dammsugit igår morse så det kändes rätt så tryggt. 


Sedan satte vi oss i soffan och skulle kolla på lite black books, och nog faaan började jag känna mig trött på en gång, jävla skit soffa. 


Till mat gjorde vi Rosmarin kylftpotatis i ugn, med hemmagjort romsås och dubbelpannerad rödspätta. Gott blev det. 


Sedan var det väl bara slut kvar tyvärr. Blir alltid lika deppig när jag ska lämna honom eller han ska lämna mig! Usch! 

Det första jag gjorde när jag kom ombord på tåget 1715 var att börja gråta! Det är så jävla jobbigt att lämna någon man tycker om. Samtidigt som att avstånden hade kunnat vara mycket värre, så är nog allt avstånd från den man älskar jobbigt. 


Mamma och Axel kom och mötte mig vid tåget, dags för nästa kalas. För Broder Erik som fyllt 22. Även för pappsen lite grand också eftersom att han oturligt nog var på sjukhuset när han fyllde. 

Det blev smörgåstårta och ananaspaj. Gott var det. 



Så nu sitter jag hemma vid köksbordet och känner mig allmänt trött och naturligtvis lite ledsen. 

Men lycklig. 


Haft en underbar helg med underbara människor! 


Älskar er! 

Av Emma - 28 februari 2010 12:55

     


Provade dessa. Skitgoda!!

Av Emma - 27 februari 2010 14:48

          

Jag köpte mig en muffinsbok när jag och erik var på ica maxi i gävle, massa fina! ??Erik hade bra piller som jag fick, så nu är huvudvärken borta!

Av Emma - 27 februari 2010 09:18

    


Grodan snodde min pose. Påväg till resecenturm för att åka till hjärtat. Med världens huvudvärk. Alltid lika kul att vakna så.

Av Emma - 24 februari 2010 21:47

Fan va jag längtar till den 24/4. Hoppas bara att någon är ledig från jobbet så vi kan dra iväg. 


Eller att mamma och Daniel får barnvakt. 


Enjoy, Hoffmaestro & Chraa!! 




Förväntningarna minskar inte när man läser sånt här: http://dagbladet.se/kulturnoje/1.918253-galet-och-genialt-av-hoffmaestro-chraa


Av Emma - 24 februari 2010 12:40

Är det inte någon som vill ha lilla Tove?

Hon är jätteduktig på att gå på lådan, världens mysigaste flicka som klättrar upp på en och lägger sig till rätta och sover.


  

Av Emma - 23 februari 2010 17:05

  


Denna låten få mig att tänka på mamma! Jag bara ler hela låten igenom.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards