Mitt liv som Emma

Alla inlägg under juni 2011

Av Emma - 26 juni 2011 23:17

Då har vi haft midsommar igen då. 

Hade en riktigt toppendag och kväll. 

Synd bara att det känns som att man tippar på tå runt mormor så fort hon är med. 

Men det är alltid underbart att träffa familjen Bjerknes. Sedan hade jag ju den stora förmånen att träffa älskade pappa också. 

Han var hos Per-Arne som bor i krokarna så jag och Erik tog oss en promenad dit på kvällen. 

Drack lite konjak och en öl. 


Sedan blev ed midsommardagen och då åkte vi till Ulla och åt lite jordgubbar och glass. Tog oss även en tur med mamma och Daniels gröna fina bil. 

Vi körde tillbaka mormor till ljusne och sedan hem emot Gävle. 

Det första vi gjorde när vi kom hem var att sätta igång och städa. Gud så skönt det var att få det gjort kan jag säga. 

Efter det gjorde vi oss lite fina och drog iväg till Interpool och åt vildsvin. Det smaka bra med mat i magen efter städningen. 


Sedan var det Söndag. 

Vi klev upp runt 10, drack lite kaffe och sedan gjorde vi oss klara och gick ner på stan. Mötte upp Sofie och Qenta, hittade på Amelie och Björn på Scorett. 

Sedan var det bara jag, Erik och Sofie kvar och vi gick på Kappahl, jag kollade på byxor, och de första jag hitta tog jag två exemplar av, fast olika färger. Jättesköna luftiga byxor. 


Drog på Clas Ohlssons och köpte Regnöverdrag till oss. Det heter väl egentligen nått på P men det tänker jag inte försöka stava till. 


Erik drog hemåt trodde jag och jag och sofie gick på Ur och Penn och köpte oss en varsin klocka och jag två par örhängen. Sedan blev det fika. 


Under fikat, eller snarare innan fikat hade börjat fick jag för mig att jag skulle överraska Erik med ett par skor som han hittade på Scorett men som han inte köpte. 

Så jag sprang iväg och köpte dem snabbt som ögat. 

Nöjd var jag kan jag säga. Kändes jättebra att jag hade köpt nått som jag visste att han ville ha. 


Gick och satte mig och fikade, lite sallad blev det. 

När vi satt där ringde Media Markt och sa att Samsung hade godkänt DOA:n på min feleton så vi kunde komma och hämta ut en ny, så jag ringde till Erik. 

Han sa att han hade gått lite på stan efter att vi skildes åt. Fick fram tillslut vad han hade köpt. 


Ett par jävla skor. 

Gud va less jag blev då. 

Jag som ville överraska och göra  honom glad. 


Så jag gick til Scorett och lämnade tillbaka dom. 

Sedan gick vi hemåt 


Åkte mot Valbo, till MM, sedan Ikea och sofie köpte två hyllor och platslådor där. 

Sedan blev det tillbaka till Gävle. Körde hem Sofie. 


Vi drog hem.

Bytte om, gick iväg på fotboll.


Och nu är vi här. 


Snacka om snabbsummering, fast ändå väldigt detaljerad. 


Precis som det skall vara! 

Av Emma - 24 juni 2011 01:54

Ja nu ska jag sova snart tänkte jag. 

Ser fram emot morgondagen enormt mycket, att träffa folk. 

jag älskar att umgås med Erik, det är det bästa jag vet, men efter att jag varit hemma med feber i en vecka, ser jag fram emot att få prata med fler. 



Av Emma - 23 juni 2011 21:01

Alldeles nyss beställde jag två parfymer, och jag hade på en gång glömt vilka det var. 

Men dessa kom jag på att det var alla fall

 


Fick Acoua di Gioia som prov och det luktade riktigt gott tycket jag.

Sedan Hugo Bossen har jag haft förr.


Jag har ganska precis gjort en Irish Coffee till Erik och såhär fin blev den:



Jag har slagit in ett paket också, och såhär fint blev det:




i övrigt så har febern gett med sig, wiiie.

Men jag har känt mig seg hela dagen, fast känner mig rätt pigg just nu dock.


      

Av Emma - 22 juni 2011 21:31

Hur ont gör det att använda en epilator? 

Jag gruvar mig som fan, fast jag hört att det skall vara värt det.

Av Emma - 22 juni 2011 16:26

Allvarligt, måste man vara inne när man har feber. 

Jag har sådan lust att gå ut i finvädret en sväng, jag har varit inne typ sedan i söndags nu, var ut en sväng idag för att köpa vattenmelon och kyckling för att få i mig nått. 

Även fast jag frös när jag var ut, så var det så skönt med luft. 


Jag skulle vilja gå ut en liten sväng bara och lufta mig. 


Känns som att jag sitter i fängelse. 

Febern har gett med sig mer och mer dessa dagar och skulle tro att det är 38,5 eller nått.


Snälla kan jag få gå ut bara en halv timme?

Av Emma - 21 juni 2011 20:04

känns dumt att jag började med detta nu, med tanke på att det är midsommar snart och då måste man. Man måste säkert inte, dom som aldrig gjort det måste inte. 


Usch sådan ångest jag har nu. Jag vill bara springa iväg och köpa men samtidigt stå ut. Fast ändå springa iväg. 

Av Emma - 21 juni 2011 01:30

Nej ni, nu skall jag borsta tänderna och krypa ner med en av de bästa människorna i mitt liv som jag hör ligga och snarka. 

Som jag för övrigt snart varit tillsammans med i 1,5 år och varit sambo med i lite över 1 år! 

Bästa Erik Bergström! 


       

   

 



                        


                   

Av Emma - 20 juni 2011 23:07

Nu har jag gjort en ny omröstning: 


och som vanligt är det till höger man röstar, inte på inlägget ;)   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards