Mitt liv som Emma

Alla inlägg under januari 2010

Av Emma - 31 januari 2010 21:43

Så såg maten ut, helt ok. Fast jag tror inte jag tyckte det var lika gott som kocken själv. ??Det smakade mesta dels äggfyllning som man brukar ha i paj. Men det mesta smakar bra när man har underbart sällskap

Av Emma - 31 januari 2010 17:47

Största duschmunstycket jag sett. Tycker det ser ut som en stekpanna.??Nu håller erik på att laga mat. Nå bantningsmat med bacon och 8 ägg

Av Emma - 30 januari 2010 14:02

snart så! åhh va jag längtar.


detta kan vara den bästa spellistan som finns på youtube.


http://www.youtube.com/watch?v=FLCZMfjI14w&feature=PlayList&p=0B3905D8232F8055&index=2&playnext=3&playnext_from=PL

Av Emma - 27 januari 2010 21:59

Gud va jag hatar att skriva rubriker.

Idag är det onsdag, ja i några timmar till allafall.

Jag är sjukt trött, tror det kan ha och göra med att jag försöker sluta röka, på nått konstigt vis.

Men trött är jag som aldrig förr, jag och Bea driver varandra till vansinne på jobbet. Men det är underbart att ha henne på jobbet också! vet inte vad jag skulle göra utan henne och Dijana. Man behöver sådana härliga människor på jobbet för att orka.

Jag har nog inget vettigt att skriva, men ändå kände jag att jag skulle skriva.

Ska jag skriva om hur mycket jag ogillar den snö som kommit idag? nja, jag hoppar över det.

Ska jag skriva om att jag är trött som    föreslog? nä.

Jag tänker fasen inte skriva nått vettigt.

Jag tänker lista mina absoluta favoritlåtar istället. Mina 10 favoritlåtar:

Där har ni 10 låtar jag kan lyssna på om och om igen, dock kan ni ju tyvärr inte höra den sista.


förutom detta, så längtar jag så otroligt efter lördag och att träffa Erik.


Visst har ni väl förståt att när jag skriver Erik handlar det inte om Brosan? För när jag skriver om brosan skriver jag Brosan!


Gnatt med er!

Av Emma - 27 januari 2010 21:57

It was the sweetest touch I ever felt the type of touch that would make me melt.

If you came back to se me I would never hesitate.

  

Av Emma - 24 januari 2010 22:52

I fredags slutade jag tidigt vilket var bra, skulle ju hinna på sjukhuset och hämta elmaplåster och sedan hem och städa och dona innan Erik skulle komma. Som tur var kom världens bästa moster Maj och hämtade mig efter jobbet och körde mig till sjukhuset.

vilket gjorde att jag fick mer tid på mig att städa hemma.

Jag börjar kanske inse att jag inte behöver städa som den galningen jag känner mig som när han ska komma. Med tanke på vad han har talar om för mig när det gäller hans städrutier. Men det är skönt att få städat, och när man har ett X antal katter i lägenheten blir det ett X antal dammråttor.

Städade gjorde jag, hann även duscha och allt som hör duschen till.

Duschen avslutades dock i kallvatten, blir ju på det viset om man har en varmvattenberedare.


Sedan kom Erik runt 1730 tror jag visst klockan var.

Jag lagade mat och han smälde i sig semlor, den galningen.


Det blev dock en tidig kväller eftersom att han var så trött. Tror faktiskt att klockan var strax efter 22 när vi gick och la oss. Så tidigt lägger jag mig inte ens när jag ska upp och jobba vissa dagar. Men vad gör man inte för den man älskar?!


Lördagen började med lite frukost, lite mäklarna, en sväng på barnens hus och köpte en barbie.


Sedan var det bara att fixa sig och åka till Trönö.


Tur att jag är en sådan bra vägbeskriverska ;), och kan skilja på höger och vänster jättebra. Så det var inga problem att hitta till trönö alls.


Det dracks lite kaffe och det diskuterades det där med när man inte skall dricka mjölken, dvs när är mjölken för gammal?


Enligt mig är mjölken för gammal samma dag som står på paketet. En fixidé? aaa, kanske. Men jag gört inte.


När vi käkade frukost på lördagen, dvs den 23/1 drack Erik en mjölk som hade gått ut en 20:de. Det hade jag ALDRIG gjort. Jag ville tömma ut den men det gick ju inte. Den skulle han då dricka upp.


Daniel berättade om att jag heller inte kan dricka/använda de sista i mjölkpaketet. Om jag ska ta mjölk till kaffet och jag tar det jag ska ha och det bara blir en liten skvätt kvar, kan jag inte använda det nästa gång jag ska tömma i mjölk i kaffet, utan det tömmer jag ut i slasken.


Ja måste egenheten kom fram den dagen.


Vi åkte ner och åt på pizzerian i Kungsgården. Mys, Axel åt en hel pizza, jag nästan en hel sallad. Mamma var även duktig hon och åt upp hela sin pizza.


Efter att vi hade ätit åkte mamma och Daniel iväg till Gävle för att lyssna på någon karl som sjöng Queen låtar och jag, Erik och Axel åkte hem till Trönö.


Där spelades Wii. Lego star wars, tennis, bowling, mario cart och guitar hero.


När klockan blev runt 21:30 tyckte jag att det var läggdags för den lille 6 åringen. När jag hade tagit upp honom till sängen och var redo och börja läsa kom det lite protester, för enligt honom fick han vara vaken till 2 på natten och spela Wii. Jag skrattade lite lätt och sa "ja men nu blir det andra bullar". Då gav han mig dumförklararminen och la sig ner och lyssnade på min hackande läsning utan Harry Potter.


När Axel väl hade somnat spelade jag och Erik lite Wii vi med. Vi provade både tennis, bowling och guitar hero. I det stora hela var jag den största vinnaren. Jag fick se honom göra obeskrivliga poser när han skulle släppa i väg bowlingklotet :P


Mamma och Daniel kom hem runt 00 och var välidgt nöjda.


Jag och Erik åkte tillbaka runt 01 till mig för att sova och gosa på misungarna.


Guuuud vilket långt inlägg, och det är bara massa minnesanteckningar för att jag ska veta vad som hänt. aja, nu fortsätter jag med söndagen.


Vi sov rätt så länge, eller kanske jag heter det. tydligen hade han varit upp och duschat och efter att han hade duschat, vaknade jag.


vi kollade på nått avsnitt av mäklarna, gick iväg och handlade lite, pratade massa strunt, mobbade mig för mina mjölkidéer och sånt.


Till mat blev det pannkakor. Blev så sugen på det. sen mat blev det också minsann, tror klockan var närmare 19 när vi åt. Men jag hade ju väntat på att en dam skulle komma förbi och kolla på katterna vilket gjorde att jag inte riktigt kunde börja med maten kände jag.


När klockan blev 20 fick jag en stor klump i magen, då gick det minsann upp för mig.


Nu åker han om en timme. Blev nästan helt gråtfärdig. Jag saknar honom så mycket så fort han åkter, känns rätt sjukt. Man borde väl klara sig längre än några timmar utan honom, men tydligen inte.


Imorgon är det dags för att byta ut p-staven. inte det roligaste och billigaste underhållningen, men rätt så bra ändå.

Fast som sagt, långt ifrån billig. Fast ja, det är säkert billigt ändå i längden.


Jobbar kortdag imorgon, vilket alltid är skönt att börja en ny vecka men en mjukstart.


Längtar tills på lördag. Då ska jag ner till Gävle och hälsa på Erik för första gången.

Av Emma - 23 januari 2010 19:03

Rockafton med Axel

 
Av Emma - 22 januari 2010 17:13

Tiden går alltid så himla segt när man väntar på nått underbart. Som typ att Erik ska komma hit.

Tycker tiden sedan jag kom hem ifrån jobbet har gått fruktansvärt sakta, tyckte klockan var 16 i typ 2 timmar.


Nu får han vara här snart!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards