Mitt liv som Emma

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 27 februari 2011 22:38

Erik: Hur går det med dina växter?

Emma: Jag vet inte.

Erik: Ska det se ut så där? 

  

Emma: Nej!

Av Emma - 27 februari 2011 22:32

Idag gjorde vi kalops till middag. 

Jag har gjort det förr enligt recept, dvs med vetemjöl.

Men eftersom att vi inte äter kolhydrater så tänkte jag att jag tar fiberhusk istället. 

Fiberhusk är nått pulver som är glutenfritt som typ suger upp vätska. 

Det såg ut som slem när det blev klart. 

Tack gode gud att Erik gick och köpte soya, för innan soyan såg det ut som en kastrull med snor i. 

Erik åt allafall och tyckte det var gått, trots konsistensen. 

Jag brukar inte vara kinkig när det gäller konsistenser, men allvarligt, vem fan käkar sånt som ser ut som slem men smakar kalops?

Av Emma - 26 februari 2011 21:24

  

  

Trött Emma, åker efter E4:an. Tror säkert jag är pigg när jag kommer hem

Av Emma - 26 februari 2011 02:13

Jag ligger i soffan med Selma och kollar på en Harry Potter film som jag fick av Erik. Jag hör hur erik snarkar ifrån sovrummet, mys.

Kanske är konstigt men jag blir så lugn av att höra honom sova. Det är väl första gången det inträffat för mig. Tidigare har jag bara hoppats på att personen skall sluta snarka så jag kan få somna.


Jag kom på en sak idag.

Tidigare i mina förhållanden så har det bara varit ett förhållande som kändes som ett förhållande. Vi visste det mesta om varandra.

Efter det förhållandet tyckte jag att det var svårt att hitta det med någon annan.


Jag menar, en utav dem berättade inte ens för mig att han föddes med navelsträngen lindad runt halsen och den andra, ja jag vet inte om det ens kan räknas som ett förhållande.


Men så slog det mig igår, att jag har hittat det.  

Personen som utan tvekan är en utav mina bästa vänner, personen som vill veta saker om mig. Personen jag bara vill lära känna mer och mer och mer.


Är det bara jag som känt skillnad på förhållanden och förhållanden?

Av Emma - 26 februari 2011 02:11

  

  

Selma gillar fyrverkerier, tydligen.

Av Emma - 24 februari 2011 17:41

Nu har jag tokont i munnen och blod på tandtråden. 


Fan att man inte kan göra det oftare! 

Av Emma - 24 februari 2011 17:30

Varje gång jag kommer på att jag ska använda tandtråd ångrar jag mig. 

Faaan va ont det gör när man inte sköter det. 

Varje gång jag är hos tandläkaren så säger dom åt mig, använd tandtråd. Det går inte att ljuga heller och säga att man gör det, för det syns ju! 


När jag väl använder tandtråd använder jag denna

  

Den är gjord för folk som har tandställning/räls. 

Jag tycker den är bra så jag använder den på alla tänderna och inte bara de jag har tandställningen på. 


Hur ofta brukar du använda tandtråd? 


Av Emma - 23 februari 2011 01:47

Kändes sjukt att vakna upp klockan 16 idag av att Erik kom och slängde sig i sängen. 

Hade så ont i magen under förmiddagen att jag la mig i sängen för att vila. 

Sov kanske två timmar åt stöten, upp på toa, sov två timmar och vips så kom Erik hem. 


Kände mig väl rätt pigg under dagen n är Erik var hemma. 

Erik var ner i tvättstugan, vi började kolla på en film "the King's Speech", efter en timme och fem minuter började jag somna. Erik väckte mig om och om igen men jag fortsatte nog somna om. För klockan 00 vaknade jag och hela lägenheten var nedsläckt. Jag hade inte ens vaknat när Erik gick ner i tvättstugan. 


Sjukt att man kan vara så trött fast man sovit i princip hela dagen. 








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards