Mitt liv som Emma

Alla inlägg under april 2009

Av Emma - 28 april 2009 21:29

Jag har suttit på jobbet typ tills nu.

Tidigare på jobbet gav jag Sara min bloggadress och när hon hade läst FÖRSTA sidan på bloggen tyckte hon att jag skall uppdatera. 


Så för att vara snäll mot stackars sara visade jag henne vilket roligt inlägg jag hade i december 2007.


Jag hoppas du tyckte om det :P 

Av Emma - 28 april 2009 18:20

Imorse klev jag upp rrunt 0920. Tyckte det var jättefint väder ute så jag började undrans om jag verkligen skulle ha långbyxor och tjocktröja.


Sedan tänkte jag, ja jag ska provbaka cupcakes som jag skall göra tills när jag fyller. Så jag gick på tempo för att köpa Kolasås, Philadelfia ost, geisha, ägg, mjölk och cigg.


Kolasåsen var slut, philadelfia osten fanns bara med gräslök, geisha va slut. Inte min dag i dag.

Jaja tänkte jag och köpte det som fanns allafall. Gick hem och började tina upp bacon för att laga mat.


När jag var klar med maten började jag platta håret, bara det tog väl 40 min för att få det riktigt rakt, och ändå var det inte riktigt rakt. Sedan började sminkningen.

Pappa tittade förbi också och pratade lite om present till Cajsa som fyller 20 den 2/5.


När pappa hade gått var nog klockan 12:50. Jag tänkte att jag skulle gå kl 13. Då fick jag för mig "JA, jag raderar alla låtar på min telefon och lägger in nya. Guuud vilken bra idé" eller?


Kl 1320 hade jag fått bort och lagt in alla låtar. Då kom jag på, hmm, jag kanske inte ska gå i mysbyxor till jobbet. Då började letandet av kläder. Och jag hade ju allafall i huvudet bestämt mig för långbyxor men någon annan tröja än vanligt. Inte bra.


Tillslut hittade jag en tröja jag ville ha. Kortärmad pufftröja, vilket jag nu ångrar. Svinkallt ute.


Kl 1338 var jag på jobbet. Och jag började 1345. Jag var näst intill död när jag var framme.


Nu har jag lunch och sitter här i min hörna och sitter.


Alla platser var upptagna idag så jag sitter nästan helt ensammen, dock sitter sara mittemot.


Nä nu ska jag nog börja snart.

Av Emma - 27 april 2009 13:10

Efter att Bea hade varit ca 5 minuter på jobbet, fick jag henne att gråta av skratt.

Genom att sjunga en barnvisa.


"vi har fått en konstig ko med konstiga små horn. När hon ser att ingen glor, vifftar hon med sina horn. bib bop bib bop bop.

Vi har fått en konstig ko med konstiga små horn. När hon ser att ingen glor svarar hon i telefon: Hallå, Mamma Mu är det du? Muuuuuuuuu

bib bop bib bop bop. "


Kul att man kan glädja de på jobbet lite! :D

Av Emma - 26 april 2009 17:08

Har varit till pappa idag och kollat igenom vad som gömmer sig i förrådet hans. Mest mina saker iofs så det är ju inte mer än rätt att jag är med. Och det är väldigt kul kan jag säga.


Jag kom hem med en påse videofilmer, en resväska med 91:an tidningar och en väska med saker jag inte vill glömma.


I väskan finns bland annat följande:

- Ett skrin jag gjorde när jag gick i 5 klass tror jag.

- Massa kort från Söderhamnsblåset i Finland.

- En avslutningskatalog från när jag slutade 9;an.

- En Tavla som jag fått av Sofie.

- Ett häfte om Glamsta Brasset

- En kurspärm med de flesta kursböcker jag gjorde på barn och fritid

- Ett Papper som det står Apknark på och nått väldigt rörande på baksidan.

- Kort på Klassen från när vi tog studenten

- Kort från Konfirmationen.

- Mitt konfirmationskors som jag trodde jag glömt hos ett ligg i Gävle.

- Urklipp i tidningen. Från när vi tog studenten.


Det mesta är väldigt rörande (lätt till tårar människa).

Efter att man hade kollat på Tavlan ifrån Sofie och hittade pappret från Erik gick det inte att hålla tårarna borta, och det gick inte att sluta tänka på hur lyckligt lottad man faktiskt är. Jag är inte mijonär, jag har väl aldrig haft det speciellt lätt för mig.


Men fasen så lätt allt blir när man har underbara människor i sitt liv.


Tack!! 


minnen gör min dag. 

Av Emma - 25 april 2009 00:28

Det är något som två personer har sagt till mig i mitt liv.


Den första gången jag hörde det var ifrån min moster. Hon är hur härlig som helst. En av de bästa släktingarna jag har i min närhet, förutom bröder, mamma, pappa, daniel och dom. Vi har en speciell relation och kan prata med varandra om allt och vi har haft väldigt mycket roligt tillsammans. Och det var en gång när vi flummade så otroligt mycket och hon sa "jag är bara såhär när jag är med dig" Jaha, tack? Eller vad ska man säga?


Andra gången var idag. 

Jag och Bea åkte iväg på lunchen för att äta nått gott eftersom att det var löning. Det blev pizza. 

På vägen i bilen var det mycke flum och galenskap som vanligt när vi är i samma utrymmen. 

 Och så helt plötsligt bland alla skrattattacker säger hon "Det är bara med dig jag är så här! Iofs var jag väl lite galen tidigare också men ja du hjälper till bra mycke". 


Man vet inte riktigt vad man ska säga för nått tillbaka på sådana saker.

Det är bara en ska jag har funderat på....



Vad är det jag gör? 

Av Emma - 24 april 2009 21:34

1. Mascaran i pannan berodde på att jag hade så mycket mascara på ögonfransarna, så när jag tvättade bort den hamnade den istället i pannan.


2. Och det mesta är glömt, är nått jag kommit fram till pga vad som sades i en konversation.


Nu har jag jobbat klart för idag.


Nu ska jag ta mig en lååång dusch.


Maj har ringt mig två gånger på två dagar och skulle fråga om en Banoffee Pie, eller vad det heter. Båda gångerna hon ringt har jag suttit på jobbet och inte kunnat svara på en gång. Så när jag ringt upp har on redan fixat det hon ville ha svar på.

Ikväll ringde hon en gång till kl 18:44 så jag ringde upp innan jag gick ifrån jobbet och frågade "vad ville du när du ringde 18:44?"

Och hon svarade "Det var säkert nått om den jävla pajen".


Over and Out




Av Emma - 24 april 2009 00:58

Nu när mascaran på ögonfransarna och pannan (ja, pannan) är borta, säger jag god natt.


Det mesta är glömt efter ikväll



Over and Out

Av Emma - 22 april 2009 23:20

Mamma tyckte att jag skulle uppdatera bloggen så då gör jag det. Ni vet jag är en lydig flicka ;)


Nu har vi flyttat in i nya lokaler på jobbet, det blev bättre än väntat faktiskt. Det är väldigt fräsht och ljust där inne. Väldigt trevligt faktiskt. Mycket skönare stolar också mot för vad vi hade i andra huset. Dock vippar dom rätt mycket innan man ställt in dem som man vill ha dom. Det är som en gungstol på hjul. 


Det har varit väldigt lungt och skönt på jobbet också vilket uppskattas. Dock så började veckan verkligen på ett jobbigt sätt men nu känns det bättre måste jag säga. 


Lyckades byta pass med Marie-Louise också på fredag så jag slapp börja tidigt. Jobbar sent i morgon då är det väldigt drygt att börja tidigt dagen efter. 


Annars har jag väl inte speciellt mycket att berätta. Jag vet att mamma är väldans nyfiken på varför jag skriver <3 i mina  bloggar. Och ja, det kan hon fortsätta vara : P 


Gud så jag längtar till löning. Skulle vara skönt om det var imorgon men det är det inte, tyvärr. 


Känns så konstigt i kroppen också men det vet jag ju egentligen var det beror på. Det är som en berg och dalbana inne i min kropp. Skönt, ja, jobbigt, ja. Omständigheter som gör att jag inte riktigt vågar ta ett rejält kliv ut. 


Det hände en rätt rolig sak på jobbet igår när jag jobbade. 

Jag satt och pratade med <3 på msn på jobbet och då frågade Machmod

Ma; Är det där killen din?

Em: Nä jag har väl ingen kille

Ma: Jo det har du väl? 

Em: Nä, inte vad jag vet

(Mathias B bredvid säger)

B: Jo men du hade väl kille när vi började?

Em: nä jag har vägrat förhållanden typ sedan 2 år tillbaka. 

Ma: Mä, Min kompis talade om att du var tillsammans med hans kompis koompis. 

Em: Vem är det då? Det skulle vara rätt kul att vara med i det förhållandet. 


Kul om man har ett förhållande utan att veta om det. Snacka om galen människa. Satt mitt imellan dessa grabbar nästan hela dagen och jag höll på att bli hjärndöd. Det var din mamma hit, din mamma dit. Man blev nästan galen. 


Damen N/T jobbade igår också, trotts att vår TL har sagt åt henne att hon ska sitta i tele gör hon inte det. Man blir faaan galen. Visst, man ska sköta sig själv, men jag tycker att om man ska göra nått annat än att sitta i tele ska man fan göra det andra bra också. 


Nu sitter jag och lyssnar på Hardcore Superstar och försöker få Lizzie att sluta leka med Mus(till datorn)sladden.


Nä nu ska jag kanske lägga mig. 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards