Mitt liv som Emma

Alla inlägg under november 2010

Av Emma - 30 november 2010 22:06

Någon som vet hur det funkar, när en vara är slut i lagret när man beställer?

Kommer den senare då? 

Av Emma - 30 november 2010 19:57

Tycker det är så härligt att kolla ut nu när det är kväller. 

Det lyser fint i nästan alla fönster här omkring. 

Jag blir alldeles varm inombords, det ser så mysigt ut. 

Av Emma - 30 november 2010 00:41

Tror jag vet vad det beror på att jag inte kan sova, känner mig orolig. 

Inför imorgon utifall läkaren har hittat nå fel på mig genom mitt blodprov. 


Känner mig rastlös, provade lägga mig på soffan, pillade mig i håret som jag brukar göra när jag ska försöka slappna av och sova. 

Men tankarna försvinner inte. 


Dock så vet jag att läkaren skulle hört av sig idag om det var nått konstigt fel på mig, och det har han inte gjort.


Men det hjälper inte.

Av Emma - 29 november 2010 22:26

  


Jag vet inte om jag tycker att detta är så schysst? 


  

Av Emma - 29 november 2010 22:15

Fan va less jag är på torktumlare som inte torkar tvätt. 


Första gången jag stötte på en torktumlare som hatade mig var när jag bodde på norra kungsgatan i Gävle. 


Torktumlaren vägrade funka, när jag tvättade var jag tvungen att ställa en tvättkorg för torktumlarluckan, för att den skulle hålla sig stängd. 

Jag fick ofta lägga ut mitt överkast på golvet i lägenheten (som var på 30 kvadrat) och sedan lägga blöta kläder på det, för att ha en chans att torka det. 


Andra gången var när jag bodde på Kungsgatan i Söderhamn nu. 

Den stängde av sig själv, om och om igen. Man var tvungen att trycka in en knapp på baksidan för att den skulle starta igen. 

En gång satt jag där uppe och vaktade för att se hur lång tid det dröjde innan den stängde av. Det dröjde ca 20 min. Inte coolt. 

Hela min klädkammare var fylld med blöta kläder som hängde på galljar. 


Tredje gången var när jag flyttade in hos Erik på Brynäs. 

Problem på en gång. 

Det hängde kläder i heeela lägenheten, allt luktade sköljmedel tillslut kändes det som. 


Och så nu. 

Jag trodde mina torktumleproblem var över. Men dom hittar mig, och kommer tillbaka. 


Av Emma - 29 november 2010 21:31

Ja, eldbollen som vi fick. 

  


Den skulle inte se ut såhär

  


Utan detta var mer korrekt


  


Men så är ja stavärdens också som Daniel skulle sagt! ;)

Av Emma - 29 november 2010 21:26

Inlägg ett

Inlägg två

Inlägg tre

Av Emma - 29 november 2010 21:21

Då har vi provat två glögger i år. 


Den första vi provade var Blossas Saffransglögg


  

Den var god, men lite söt för min smak. 

Men jag kommer absolut bidra till att den blev uppdrucken, för den var långt ifrån äcklig. 

Vi har bara provat den kall än så länge då Sofie och Qenta sa att den var godare så. Kanske ska ta och värma den imorgon. 


Sedan har vi provat Herrgårds Glögg Lakrits

  

Den smakade väldigt bra varm. 

Inte så söt, och man anade Lakrits smaken, den hade ändå smak av "vanlig" glögg. 

Prova båda tycker jag, båda är goda. 


Jag tror inte att jag tidigare smakat någon annan än blossas vanliga saftglögg, så det är härlig att vidga sina vyer lite! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards