Mitt liv som Emma

Alla inlägg under juli 2009

Av Emma - 31 juli 2009 11:54

Gud vilken natt jag hade.

Låg vaken tills när klockan var närmare fyra. Då somnade jag äntligen, och vaknade strax efter 10. Så nu har jag hunnit vara ut och gå, håller på att koka kaffe. 


Ska ta och raka benen och lite sånt, duscha naturligtvis. Sedan bär det av till Uppsala senare idag. 

Gissa om jag ser fram emot det! Ska bli skithärligt att få lite miljöombyte. Och träffa Sofie är nått jag helst gör varje då, så nu när jag inte träffat henne sedan i jul ska det bli väldigt trevligt! 


Hjälpa dem att packa lite. Får se om Sofie orkar gå och se på Harry Potter! 


Nä nu är kaffet klart! 

Av Emma - 30 juli 2009 23:10

Det är en fråga jag grunnar på nu.

skulle det kunna vara värt det? 

Var det så bra det som fanns? 


 Mitt huvud har inte riktigt varit med mig idag utan varit ute på andra äventyr, på gott och ont. 


Jag vet egentligen exakt vad jag känner, men jag förnekar det helst. 

Jag vet hur ont det gjorde vissa stunder, men ändå vill jag röra igen. 


Kan det komma nå gott ur det hela eller kommer det aldrig bli som förr? 


Jag vet att jag är förändrad, är du? 

Av Emma - 29 juli 2009 20:26

Vill bara sända ett stort grattis till Cajsa som kom in på Geijerskolan, samma skola som Erik kommer gå på.


Stort grattis till er båda. Ni är värda att få vara tillsammans. 

Av Emma - 21 juli 2009 17:39

Nu har jag börjat de två senaste dagarna med en promenad, väldigt skönt att komma ut och röra på sig.


Vet vad det beror på också att jag fått energi till det, men det tänker jag inte tala om. Eller energi kanske jag inte fått men snarare motivation.


Sitter på jobbet och har lunch nu, skönt att få lite mat i magen.


Nu ska jag kolla på Tant B vill ut och röka.

Av Emma - 11 juli 2009 15:08

När man vaknar upp och inser att man har sovit på tok för länge, går dagen väldigt segt.

Allt blir bara fel hela dagen.

Jag var så trött igår kväll också så när jag slutade klockan 22:15 och inte var hemma förens 22:30 orkade jag inte ställa mig och laga mat.

Som tur är hade jag köpt hem fiskbullar så jag tänkte, då kliver jag upp lite tidigare och gör lite potatismos till fiskbullarna.


Då är det inte smart att vakna 30 minuter innan man vanligtvis brukar gå egentligen.

Mamma ringde och väckte mig som tur var, annars hade jag väl säkert fortfarande legat och sovit.


Så till jobbet kom jag allafall i tid.

Och när klockan väl slog 10:00 var det nästan på en gång runt 20 stycken i kö.

Som tur var så är dom inte otrevliga idag, som dom var igår.  För igår var det nästan olidligt. Gjorde ju inte saker bättre att det ringde på väldigt mycke hela dagen.


Nu har jag allfall ätit, det var gott att få lite i magen.

Jobbar bara ca 3 timmar nu efter lunchen sedan får jag gå hem.


Imorgon skall jag gå till Issa, det är hon som bor i lägenheten nu som jag ska flytta in i, i september.

ska kolla om det går att koppla in mitt internet där, trots att teknikparken säger att det inte går. Det finns ju tre hål i väggen där så det borde kunna fungera och Teknikparken var inte helt säker på att det inte skulle funka heller.

Så jag ska ta med mitt pick och pack dit och prova helt enkelt.

ska skicka sms till henne också och kolla om jag får ta med kameran och knäppa lite kort, isådana fall kommer det bilder imorgon på lägenheten.


Måste bara hämta batterierna isåana fall, för dom har pappa.


Det kommer säkerligen vara regn imorgon bara för att jag är ledig.


Nej nu ska jag dricka lite kaffe.


Av Emma - 8 juli 2009 20:48

Fick ett sms ifrån bästa Miss D idag.

En av mina favoriter!

"Åh, jag har fortfarande inte försttt att jag äntligen är "hemma".

Saknar dig massor bäst Emms och hoppas du har det lika bra som jag har det, jag är så lycklig. :) <3 puss/ Miss D"


Hon förtjänar då att slappna av med tanke på att tjaffs som hon fått pga vissa personer i hennes närhet.


Jag önskar henne allt gott och älskar henne.


Av Emma - 8 juli 2009 12:26

Jag känner mig jävligt pepp på lägenhetsbyte nu.

Igår kväll när jag skulle gå ut och ta mig kvällsrök så var det tre stenade farbröder utanför lägenheten.

Jag blir väldigt reserverad och känner obehag i sådant sällskap.


fick också veta ifrån hon som jag haft kontakt med på bolaget jag hyr av att polisbilarna som jag skrev om tidigare hade tidigare hämtat en karl i huset som nu sitter inne i stockholm.


Vore jätteskönt om jag känner att lägenheten passar mig.


Men för 3800:- i månaden, en tvåa på kungsgatan borde det kunna passa mig.


Har lunch på jobbet nu, skönt, alltid lite skönare att ha lunch när det är kö .


Dock har vi besök på jobbet idag ifrån Huvudkontoret. Så vi får blogga ismyg.

Av Emma - 7 juli 2009 20:55

Jag förstår inte hur man skall kunna vara oberörd när folk pratar så gott om M.J

När Brook Sheilds(?) står på sen och skakar när hon skall tala om honom. 

När hans bror går upp på scenen och sjunger hans favoritlåt. 


Det är för mig omöjligt att inte fälla tårar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards