Mitt liv som Emma

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma - 31 juli 2011 00:32

I fredags efter jobbet blev det väldigt snabba ryck. 

Fort som satan ut till Ica Maxi, handla, hem. 

Erik klippte sig och rakade sig. 

Kastade sig i duschen medans jag kollade vad jag hade fått hem ifrån Ellos. 

Sedan packade vi lite kläder snabbt och drog sedan iväg mot söderhamn som bestämdes någon timme innan jag slutade. 


Direkt till Trönö åkte vi, hann ta oss några klunkar öl och sedan åkte vi alla mot Söderhamn och CH. Till och med Axel var med in för att lyssna på Flaming Thyr And The Molotov Cocktail Band. 


Han verkade branog så hävd över allt folk som var där. 

Bra var dom som vanligt, vi stod på uteplatsen större delen  av spelningen. Innan dom började spelade var vi inne och det var ju gräsligt varmt. 

 Men mest synd om Berik var det ju eftersom att han hade klätt på sig både skinnjacka och hatt. 


Efter spelningen drog vi hemåt, gick och la oss ganska omgående på olika ställen. 

Jag försökte få med mig Bergström upp men när jag frågade gång på gång "ska vi gå och lägga oss, ska du inte följa med upp och sova" så fick jag svaret NEJ. Då fick han ligga på soffan. 


Vaknade närmare 12 och gick ner och fixade kaffe trodde jag. 

Jag hällde i vatten och pulver, knäppte på bryggaren och gick ut och rökte. När jag kom in stod Daniel, och torkade som satan på bänken, konstigt nog svor han inte ;). Jag hade nämligen glömt att ställa in kannan så det hade ju blivit översvämmning. 


Vi käkade frukost och sedan hjälpte jag mamma och Daniel att måla på inhägnaden på altanen. 

Erik var DJ och vattenfixare. 


Min belöning blev god mat (grillat) och Glad mor med man. 


Vi drog iväg mot Söderhamn och Skytten för att besöka Bea, Danne och Tiril. 

Gud så mysigt det var. 

Att träffa Bea igen. Ja de var faktiskt trevligt att träffa Danne med ;)

Tiril va så söt och go. 


Tiril hade de fått ifrån en bok som Bea läst tidigare mamma! 


Vi drack kaffe, pratade tok, lyssnade på en snoppsång, blev rädd för trollsländor, pratade dreggel och lattemammor.


toppendag helt enkelt. 


Imorgon blire till att ställa klockan då vi skall iväg och lämna paket till Svärmor och Svägerska i Östervåla. 


Måste ju bli en toppendag det med. 


Jävlar vilken bra helg! 

Av Emma - 28 juli 2011 22:28

nått som jag har funderat en del över är spel som nhl och fifa.

det kommer nya versioner varje år, men vad är det som skiljer dem åt? är det att gubbarna som man kan spela med uppdateras efter lagen?

dvs man spelar på samma sätt men det står ett annat namn och nummer på ryggen? fattar inte alls, i mitt huvud känns det som att har man ett av den så har man alla. man styr en gubbe som jagar ett föremål och försöker vinna över datorn.

jag har ett dataspel som jag gillar att spela i omgångar och det är the sims. men det utvecklas mer tycker jag det känns som. det är ju inte bara att det kommer nya frisyrer och kläder. från början kunde man ju bar gå med dom små människorna på tomten men idag kan man gå och supa med dom.

dvs man utvecklar spelet mer och man byter inte bara baksidan på tröjan på dom.tänker jag fel?

Av Emma - 28 juli 2011 20:59

Gud va jag inte vill flytta igen. 

Såg precis att det var ett år sedan jag hade flyttstress. 

Gud va jag inte vill flytta mera på några år nu. 

Trivs hur bra som helst där vi bor nu. 

Lagomt långt till stan och jobbet för min del. 

Jättemysig lägenhet som dock har lite småsaker man kan förbättra. 


Är nog första gången jag trivs såhär bra i en lägenhet. 

Dock så trivdes jag i min förra också i Söderhamn, för att den var så speciell. 

Älskar stora fönster, högt till taket.

Tycker det är jättecharmigt med äldre lägenheter på det viset. 

Dock så kommer det ju mycket drygt med det också. 


Jävligt drygt att tvätta sådana stora fönster. 

Tack för det Erik och Cajsa att jag slapp tvätta fönstrena när jag flyttade ;) 

Man behöver vara jättelång för att sätta upp saker i tak, fönster och sådant. 

Kommer ihåg att när jag skulle upp med hissgardinen i Köket där så stod mamma på köksbordet och då fick hon sträcka sig. 


När jag skulle upp med lampan i vardagsrummet hade jag en stege och en Kalle Nordgren som stod på Harry Potterböcker. 


Men gud så jag älskade det vardagsrummet, med kakelugn. 


Kändes mer som mitt efter att jag hade fått ommålat överallt också. Eller ja nästan överallt. 

Känner än idag att jag valde bra färger till rummen måste jag säga. 


Nej, nu vill jag inte flytta mera på länge. Jag vill först hinna dona i ordning här också och göra det fint i alla rummen så att man kanske får ut mer när man säljer.


Kastar in lite bilder från lägenheterna

Börjar med den nuvarande: 

                         



  Den Gamla:

                                   


Jävlar va bilder. 

Av Emma - 28 juli 2011 20:31

Gud så skönt det var att jobba 15-20 idag. 

Man hann med saker på förmiddagen och hela kvällen är inte borta. 

Jag skulle ha jobbat 17-22, men dom behövde folk tidigare. 

Jobbar 15-20 i morgon också. Tidigaste jag någonsin slutat en fredag på jobbet. 


Nu kom Erik hem med mat! 

Av Emma - 28 juli 2011 09:00

Gud va jag längtar efter 20 Augusti just nu! 


För då skall vi se Dundertåget


och


Millencolin! 


Av Emma - 27 juli 2011 22:51

Då ska jag börja detta inlägg som jag skrev att jag skulle skriva. 

Först vill jag varna känsliga läsare så som mamma, pappa, bror, moster och sådana. 

Det kommer vara en del snusk, men inga detaljer. Det kommer vara en rätt så fin kärlekshistoria om man borser ifrån resterande. Men det resterande är väldigt viktigt för själva historien ändå. 


Såhär är det. 

Jag har tidigare i mitt liv varit med en del människor, en helt del människor, och ni vet på vilket sätt jag menar. 

Jag vet inte hur många jag varit med och detta är absolut inte på nått sätt något skryt. 

Jag har haft förhållande med 3 personer innan Berik och inte varit någon av dem trogen. 

Som värst var jag mot Magnus och när jag bodde i Stockholm. 


Det var rätt så lätt där, fulla människor och en dealer, svårt var det inte. 

När jag flyttade till Falun var det heller inga problem men nått hände med mig i Falun. 

Man kanske kan säga att jag blev vuxen. 


Det var den 28/2-2008 som jag lessnat på mitt liv totalt. Jag ville inte längre gå i samma spår som jag gjort tidigare. 

Det var morgonen den 28/2-08, när jag gick "the walk of shame" runt kl 08 när folk skulle iväg till jobbet, barn skulle iväg till skolan och där gick jag med mascara över hela ansiktet och jag kände hur folk stirrade på mig, och visste precis vad jag hade gjort. 


Jag beslutade mig från att ta en paus ifrån allt sexuellt på ett år. 

Jag skulle absolut inte utöva några som helst sexuella aktiviterer. 


och det gjorde jag, under ett helt år var jag helt fri från sådana saker. 

Jag beslutade dock 28/2-2009 att jag inte skulle göra något förens jag var i ett förhållande. 


och även det gjorde jag. 


I november 2009 måste det ha varit fick jag kontakt med herr Bergström på en sida på internet. Vi pratade mest som vänner men sedan den 25/12-09 bestämde vi att vi skulle fira nyår tillsammas. Inget hände, förutom att jag kände mig så himla trygg i hans närhet. Att jag kände mig speciell, omtyckt occh efter ett tag även så otroligt älskad. 


Det jag gått och tänkt på det är inget av det som har hänt mig de senaste 20 månaderna hade hänt, om jag inte hade brytit mina vanor. 

Om jag inte hade gått där, den där morgonen och känt som att hela världen bara stirrade på mig. 


Jag tog mitt livs bästa beslut den 28/2-2008. 




Av Emma - 27 juli 2011 17:23

Nu tycker jag att jag eller Erik skall fylla år.


Jag vill prova göra denna. Den ser så jäääävla god ut säger jag. 

Om man alltså går ner en bit på sidan. 

Av Emma - 27 juli 2011 16:40

För ett år sedan var vi uppe på östra berget i Söderhamn och hjälpte till att ta betalt till folk som ville in och lyssna på bra musik. 

För ett år sedan längtade jag efter att våra fina ringar skulle komma och vi skulle förlova oss. 

Nu har det snart gått ett år sedan vi fick ringarna, dvs 2 augusti. 

Helt sjukt va snabbt tiden har gått. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards