Mitt liv som Emma

Alla inlägg under augusti 2008

Av Emma - 31 augusti 2008 20:16

Igår låg Axel här. Väldigt mys. vi var uppe sent och spelade bingo som han hade med sig :P Han är så go när han ska läsa siffror. Det där med nollor har han inte riktigt fått kläm på. Så han säger tex Trettio noll. och det är 30.


Han vaknade 0430 och tyckte att det var morgon och att vi skulle kliva upp. Då knäppte jag på madagascar filmen till honom. Jag somande om, och han också tydligen.  Sedan sov vi till ca 8 vilket var lagomt eftesom att Daniel och Mamma skulle åka 9 ifrån trönö. mmmm, säkert :P efter 10 någongång var dom hos mig. 


När vi kom fram till Furuvik så började det regna. Vilken tur att vi inte hade några paraplyn med oss :P

 Vi satt och väntade i bilen och Axel höll ju på att bli galen. Mamma sa en gång per minut "men nu, nu börjar det där blåa dra sig hitåt". För varje gång hon sa det började det regna mer. Och Axel blev mer och mer otålig. Men jag tror vi klev ut bilen i rätt tidpunkt. När vi kom in innanför området så blev det bättre och sedan sken solen hela dagen. 


Jag åkte en heeel karusell. Det "stora" fritt fall. Som var tillräckligt stort för mig. Axel tyckte den var skitkul och jag skrek för att det var så högt. Så när den var klar stod killarna som sköter om karusellen och skrattade åt mig :P


Nu har Erik och Cajsa varit här med och spelat en demo för oss. Och Familjen Bjerknes har åkt hem till sitt. Så nu är det väl bara för mig att laga mat, duscha och sedan sova. 


Trött.


Av Emma - 28 augusti 2008 23:08

Nu sitter jag och tar det lungt. Sex And The City är på tv så det är på i bakgrunden. Funderar på om jag ska orka diska undan lite innan jag går och lägger mig.

Mamma ska ju komma hit tidigt imorgon och min gissning är att hon kommer stå och knacka på fönstret och jag ligger i sängen och sover. Vet inte varför men jag vill alltid ha jättefint när mamma är här, bara för att visa vad duktig jag är. Även fast jag inte bryr mig om sånt, och jag vet att mamma inte bryr sig ett dugg om sånt. Men ändå vill jag visa att jag kan hålla rent. Kanske för att jag är jävligt duktig på att stöka till :D


Men enda sedan Lizzie och Selma kom hit har jag varit mycke duktigare på att hålla ordning.


Förra helgen var det strömingsleken, vet inte om det stavas med ett eller två m så jag skriver med ett. Då kom Sofie hit på besök innan Flaming Thyr And The Molotov Cocktail Band började spela. Hon lagade mat och jag sminkade mig. Sedan pratade vi lite skit och sedan kom Emelie och Carro förbi och drack lite och pratade skit. 


Sofie skulle byta kläder också. Hon hade först strumpbyxor och shorts på sig, men märkte att det blev lite kallt. Så hon skulle ta på sig ett par nytvättade Jeans istället. Det slutade med att hon fick lägga sig på sängen, dra in magen, medans jag och Emelie tog tag i en varsin sida av byxorna och drog inåt och sedan snabbt som faaan stängde vi dem. Det är därför man inte ska ha jeans för att dom är bara dryg och det kan behövas två extra personer för att man ska få på sig dom. 


Flaming Thyr var bra, som alltid. 


Sedan blev det Rapid Action. Ett väldigt kärt återseende. Nostalig kändes det som måste jag säga. 


Usch, nä. Jag undrar om det är dags för disken eller om det är dags för sängen.


Ja just ja, jag har ny dator nu, och då har jag inte mina bokmärken ikvar. så ni som tror att jag har bevakat eran blogg kan väl lämna adressen här. för jag kommer ju inte ihåg alla adresser :P 

Av Emma - 4 augusti 2008 17:07

Då sitter jag på jobbet och har lunch!

Rätt så dryg dag har det varit än så länge. Har haft två cp dryga kunder på raden. Fattar inte varför dom alltid hamnar hos mig. Till och med Johann tyckte att jag alltid fick besvärliga kunder. När andra börjar märka det så är det nått som är fel.


Längtar hem. Ikväll tänker jag vara vaken länge och sova länge imorgon eftersom att jag är ledig!:D


Måste diska lite och så när jag kommer hem, eller om jag spar det tills i morgon. Tror det blir så.


Annars har jag inte planerat ett dugg. Tänkte att det skulle vara fint imorgon så man kanske kunde ragga med sig någon och hitta på nått. Men hur mycke har man lust att göra i sådant här skitväder?


Kommer typ bara bli jag och Johann ikvar här inne i vårt rum ikväll. Lungt och skönt.

Nu börjar Erik prassla och tänker antagligen gå hem.

Jonas sitter här brevid och är trevlig fast han inte mår bra alls. Den stackaren.


Det är kö på alla linor utom två, och jag har lunch! :D


Hej Då.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards