Mitt liv som Emma

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma - 31 januari 2011 22:29

Det tar sig rätt bra tycker jag!


     

 

Fina tulpaner också!  

Av Emma - 31 januari 2011 22:06

Laddar upp lite bilder, de flesta tog Axel.


Axels Zoo som han fick i julklapp.

 

Axels Zoo som han fick i julklapp.

 

Spelet Creationary. Typ ta ett kort och bygg det som är på kortet med lego. 

Api Kollar på Bilar

 

 Daniel bygger Lego

 

Ett Wii Spel Axel fick, man skulle sköta ett Zoo. 

Zoo

Aladin

Aladin

Erik och sin Julmacka

Igen

Närbild på mackan

Axel gjorde också en julmacka

Axel sugen på klapparna

  

Fina granen!

Av Emma - 31 januari 2011 13:52

Nu har det vi beställde kommit. 

Blir kul att smaka det sedan. 


Av Emma - 31 januari 2011 00:49

Menar man här första gången jag blev kär när jag var liten? 

På den tiden när man var kär i ett helt fotbollslag samtidigt? 


Isådana fall var det nog Fredrik Lindh tror jag. 


Men om man ska ta i mer "vuxen" ålder var det Magnus Strömgren. 

Vi träffades genom en gemensam vän. 

Umgicks hela sommarlovet som vänner och sedan precis när jag skulle börja på gymnasiet (han andra året) så blev vi tillsammans. 


Vi växte väl ifrån varandra efter ca 3 år tror jag det var. 

Jag hade allafall hunnit flytta från Stockholm till Gävle. 


Han var en bra första pojkvän tycker jag.


Kom p åatt vi antagligen var tillsammans mer än 3 år. 

Vi var tillsammans under hela gymnasiet, plus kanske ett halvår så ja, räkna själva :P

Av Emma - 31 januari 2011 00:16

Någon som sett den serien? 

Har du sett båda? 

Vilken gillar du bäst?


Jag har sett delar av den ifrån England och mer utav den ifrån USA. 

Som du kanske förstår gillar jag den ifrån USA bättre. 


Jag och Berik hamnade i diskussion om just detta förr. 

Finns en film som heter Fever Pitch (UK) som Erik verkligen gillar. 

US har gjort en egen som heter The Perfect Catch. 

Jag läste Boker Fever Pitch för en vecka sedan tror jag det var, och boken sög, verkligen. 

Jag har inte sett filmen Fever Pitch men har sett The perfect Catch. 


Erik tycker att USA snodde Fever Pitch men bytte ut fotbollen i den till Baseboll. 

Erik tycker inte att man skall sno andras ideér. 


Jag tycker inte att det är nått fel i det. 

Jag menar så här:

Om man tar det hela till Musik. 

Är det fel att göra en Cover på en annan grupps låt? 


Ja, vi kom inte till nått avslut i vår diskussion, men när jag föreslog att Opeth skulle göra en cover på en Led Zepeline låt, då började han skruva på sig. 



Men, The Office, UK vs US?!

           

                                                                              

Av Emma - 30 januari 2011 20:28

  

Chili con carne och äggmuffins.

Helt ok

Av Emma - 30 januari 2011 02:41

  • Jag heter Emma
  • Jag är uppvuxen i Söderhamn
  • Närmare bestämt Trönö
  • Jag gick Barn och Fritid på gymnasiet
  • Jag har arbetat som Croupier, vilket betyder att jag behärskar Black Jack, Poker och Roulette. 
  • Jag har bott i Stockholm och Falun
  • Jag bor i Gävle
  • Jag har två bröder
  • Jag är förlovad
  • Jag har en katt
  • Jag är nöjd med mig själv men har saker jag vill förbättra
  • Jag tycker om musik
  • Jag sjunger gärna, fast för mig själv och min sambo
  • Jag är planeringsmänniska men kan även vara impulsiv
  • Jag är född 850520
  • Jag blickar hellre framåt än bakåt
  • Jag har lätt för att döda växter
  • Jag äter jordnötter på ett speciellt sätt
  • Mina föräldrar är skilda
  • Jag har lätt för att trampa snett 
  • Jag halkar ofta på vintern (i vanliga fall)
  • Jag kan inte dyka
  • Jag har inte körkort
  • Jag biter på mina naglar
  • Jag röker
  • Jag bor i en tvåa
  • Jag kan inte tapetsera
  • Jag är stresstålig, när det gäller saker jag kan hantera
  • Jag älskar att umgås med min familj

Har jag glömt nått som borde vara med på listan? 

Av Emma - 30 januari 2011 02:38

För att se om blogglusten kommer springandes tillbaka.


1. Presentera dig själv

2. Min första kärlek

3. Mina föräldrar

4. Det här åt jag idag

5. Vad är kärlek?

6. Min dag

7. Min bästa vän

8. Ett ögonblick

9. Min tro

10. Det här hade jag på mig idag

11. Mina syskon

12. Den här veckan

13. I min handväska

14. Vad hade jag på mig idag?

15. Mina drömmar

16. Min första kyss

17. Mitt favoritminne

18. Min favoritfödelsedag

19. Det här ångrar jag

20. Den här månaden

21. Ett annat ögonblick

22. Det här upprör mig

23. Det här får mig att må bättre

24. Det här får mig att gråta

25. En första

26. Mina rädslor

27. Min favoritplats

28. Det här saknar jag

29.Mina ambitioner

30.  Ett sista ögonblick

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards