Mitt liv som Emma

Alla inlägg under januari 2008

Av Emma - 22 januari 2008 08:22

Nu har jag äntligen lyckas bli frisk. Vilket är skönt med tanke på att jag har varit sjuk i två veckor.

När man är sjuk så gör man ju inte så mycket så jag har haft rätt tråkigt (förutom en dag när Tore ringde och ville intrevjua mig, de var skoj), man sover ju mest.

Så det har jag också gjort. Mest sovit. Vilket har varit ett helvete nu när jag har blivit frisk.

Med tanke på att man kan sova när som helst när man är sjuk så har min kropp bestämt sig för att det inte spelar någon roll när jag somnar, jag ska vakna mellan 02 och 04. Vilket är de värsta påhittet min kropp någonsin har haft. om jag har somnat 00 så har jag vaknat 03. Dagarna har ju gått skitsegt för att all min vakna tid har gått åt till att inte somna. Att verkligen koncentrera sig på att inte somna.


Och man tycker ju när man har lyckats vara vaken i typ 20 timmar i streck och sedan lägger sig så borde man få sova ut. Men icke.


I fredags jobbade jag och då när jag kom hem och la mig då fick jag minsann sova. Jag sov från 04 till 13 vilket var underbart, och jag hoppades verkligen på att det skulle hålla i sig. Och det gjorde det förstås inte! :( när jag skulle sova mellan lördag och söndag igen så vaknade jag 04 och fick sätta mig och kolla på Seinfeld för att ha nått roligt att göra.


Så på söndagen ansträngde jag mig för att vara vaken heeela dagen.

Jag köpte godis, jag drack kaffe, jag drack energidryck och jag gick inte inärheten vad sängen. Och jag fick sova! jag tror jag somnade rnt 2230 och fick sova enda till 9. Lika så i natt somnade jag rnt 2230 någon gång och fick sova till 0815. Kanske har saker blivit bättre..


En av mina absolt bästa vänner har fått sin bäbis nu. En liten son, den 20 Januari! Grattis!!


Nu ska jag brygga kaffe!! 

Av Emma - 8 januari 2008 17:24

Igår kväll somnade jag runt 20. och vaknade kl 01 och sedan dess har jag varit vaken. Jag kollade på massor av avsnitt av Vänner, diskat, druckigt mängder med kaffe fram till att jag drog iväg till skolan. Vilket var en pina. När jag kom hem ville jag sova så jag tog min andra dusch för dagen. och en lång sådan så att jag skulle bli pigg vilket jag inte blev. Jag åt lite kyckling och vågade inte läsa någon bok för då skulle jag somna. Så jag kollade på vänner, allt för att inte hamna i sängen. Och nu har jag precis städat rummet och kollar på vänner. Jag är heeeelt slut och vill verkligen att klockan ska kuuuuta iväg!Men det gör den inte! jag har planerat att vara vaken till allafall 21. Så att jag inte vaknar kl 01 igen. Borde inte vara några problem dock med tanke på att jag är helt slut borde jag kunna sova heeela natten. Men jag är tydligen inte en normal människa...chockad?

Av Emma - 7 januari 2008 04:30

Jag hatar att inte kunna sova.  Beror väl kanske på att jag har legat vaken hela nätterna sedan jag kom tillbaka till Falun.

Nu eftersom att jag inte kan sova tänkte jag göra en rejäl uppdatering.


22/12

Klockan ringde någon gång runt 0530 och ljudet från Peps Perssons "Bom Bom sen blir det svart" har aldrig varit mer oönskat någonsin! I sängen hamnade jag runt 0400 och klockan ringer 1.5 h senare. Någon skulle dö idag. Upp och gör lite kaffe för att vakna. Att tvätta bort sminket kändes onödigt, istället torkades det svarta under ögonen bort, på med lite ny maskara och lite rouge. Fit For Fight!


Iväg till bussen som skulle gå 0841 och vara framme vid tågstadionen någongång runt 09.

0926 började tågresorna för dagen.

Ca en kvar senare var jag framme i borlänge. skönt då kan jag kanske få somna mellan borlänge och uppsala.

Precis när jag kliver av tåget i Borlänge ringer mamma för att kolla att jag är vaken (ankomstiderna för tågen skickades till mamma för att hon skulle kunna kontrollera att jag var vaken). Lyckat att ringa typ 5 minuter försent. För då kan det verkligen vara 5 minuter försent.


Jag somnade i allafall på tåget mellan borlänge och Uppsala och vaknade ännu en gång av Bom Bom. på med jackan och ut i kylan. Och ännu en gång ringer mamma när jag ska kliva av tåget ;) men hon är bra go som anstränger sig och försöker!!


I uppsala blev det frukost, någon äcklig köpmacka på pressbyrån och en trocadero.

In en sväng på pocketshoppen och läsa lite på baksidan på böcker. Hittade en som verkade rätt bra som heter "smuts" och den köpte jag. Jag betalade och tog alla mina saker, ja förutom boken jag köpt så flickorna i kassan började skratta så de fick en konstig blick av mig och de förklarade att jag betalat för boken men inte tagit med den, så jag fick allt ta och skratta lite jag med.


Ut till plattformen för att försöka lista ut vart min vagn skulle hamna. Nu var klockan runt 12 eller nått. Ställde mig i den lilla solen som faktiskt fanns och fick lite värme och rökte en cigarett.

Tåget kom och ännu en gång stog jag i perfekt läge för min vagn.


Ombord på tåget var det väskor överallt. Väskorna åkte allvarligt runt i vagnarna för att det fanns så lite plats.

Jag hamnade brevid en mamma och hennes två små söner. Den ena hade Doc Hudson på sin väska så jag började verkligen längta efter Axel!

runt klockan 13 var jag framme i gävle och tog mitt pick och pack och gick till nästa tåg som skulle avgå runt 1315. Det tåget blev smockfullt.


och tiden gick ju otroligt sakta bara för att det var det sista tåget. Snart skulle jag äntligen vara hemma.

Mamma ringde en gång på tåget mellan gävle och söderhamn för att kolla att jag var vaken, det var jag. hon sa Nu tänker jag inte ringa mera.

5 minuter senare ringde det igen och det stod "mamma hem" fast det var Daniel denna gången, störa mig på det viset när jag lyssnar på Phil Lynott.


När jag kom fram till Söderhamn fick jag stå och vänta, jag gick ut och rökte och tänkte att ja snart kommer de väl. Det kom allafall en bil som jag kände igen väldigt väl. I den bilen satt Sofie, Tore och Patrik. Snart också Patriks tjej Erika (?).


Vi vinkade och de åkte.


Efter ca 20 minuter kom mamma, Daniel och Axel. Axel var väldans söt. Daniel skulle in på Lidl och köpa nötter. Det blev en heeel lidl kasse med nötter, chips och sådana saker. Mamma ville ha en Alladinask men det fanns inte, vi åkte till statoil istället.


Axel och Daniel gick in och jag kom efter, efter typ 10 minuter och de var inte ens vid kassan, jag hämtade en red bull och en kaffe och betalade och försökte sedan övertala axel till att vara klar :P


Jag var väldans glad för mitt kaffe!!


Sedan skulle vi åka till pappa och lämna lite julklappar.

Lina blev heeelt till sig eftersom att det var så mycke paket, sex stycken från mig :P

jag beslöt mig för att inte följa med till Anneli och Larsa på grötfest utan stanna och ta det lugnt med Erik, Lina och pappa. Vi tog det lugnt, åt familjepizza och lite sånt mys. Sedan duschade jag och gjorde mig i ordning lite grand. Skulle iväg till Hannah med paket eftersom att hon fyllt 22.

där var det några folk.

Hanna, hannas syster, hannas systers pojkvän, mia + pojkvän, någon Jenny och jag. Sedan kom Mikaela också.

 Den kvällen kan man minnas som den kvällen när mia var väldigt full. 

även den kvällen när jag kallade Hannas syster för smart. Vet dock inte varför men ja jag kallade henne smart. Jag och Mikaela var dom enda som var nyktra där.


Runt 2230 bestämde jag mig för att jag hade fått nog och  började gå hemåt. När jag kommit till dragonen ringer lina och frågar vart jag är. Erik hade tydligen druckigt lite knepigt och de ville komma in (fortfarande har vi bara två nycklar till pappas lägenhet trots att badrummet har varit klart i några månader).


Nä rjag kommer fram sitter erik och lina i trappen och ser helt slut ut!

Jag låser upp och erik bara kutar till toan.

där tillbringade han många minuter! Somnade nog också. Blev väckt av lina. Tog lina på foten och sa "det är bra nu björn". Lina stängde dörren och lät honom vara där ett tag till :P


de gick och la sig och även jag.


runt 0230 kommer pappa in på rummet tänder lampan och skriker "INVENTERING, HÄR HAR VI EN!" stänger dörren och sedan hör jag hur samma sak skreks en gång till.


Sedan var den kvällen slut.



23/12

Denna dagen började runt 10 när jag vaknade. Pappa var nog halvvaken. Erik och lina var absolut inte vaken.

Jag ssatte mig i soffan och kollade på lite dåliga julfilmer och kikade lite på datorn. Och det var nog det som hände den dagen. Nej jag och pappa skulle gå och äta tacos på tacobaren men det var stängt så vi gick till faxenova istället. gott. Sedan till Alen, pappa köpte smör och mjölk tror jag. Jag cigg och lite dan före dopparedan godis till julmys.


sedan kollades det på massa med dåliga julfilmer och godis åkte ner i magen.


24/12 

jag vaknade runt 10.

Hoppade in i duschen.

runt 11 vart det grötfrukost med pappa. gott..


runt 12 skulle vi bli upphämtade av Daniel men det blev runt 1230 tror jag. God jul till mormor, daniel och Axel sades det.

Sedan bar det av till Trönö.

I trönö stökade mamma med julmaten och fick hjälp av oss andra när vi kom fram.

runt 14 åt vi julmat vilket var väldans gott.

efter maten började axel tjata om tomten. "ja han kommer lite efter kalle anka".

Jag och mamma plockade undan i köket lite grand medans de andra vilade.

Sedan blev det kalle. och det vet väl alla hur det är. Förutom i våran familj betyder tjuren ferdinan rökpaus, kisspaus, prata och ringa till flickvän.


Det var tänkt att tomten skulle komma typ 30 minuter efter kalle var slut men tomten kom innan kalle var slut! var dock bara benjaminssång som vi inte såg så det gjorde inte så mycke!

 var nog bra att tomten inte kom på den utsatta tiden också, axel hade nog blivit galen innan skulle jag tro! 


Vi öppnade paket och blev väldans glada.


vad som fanns i paketen och lite andra bilder finnes på http://captainpoon.bilddagboken.se


Nu ska jag kolla om mitt kaffe är klart! nu börjar jag bli riktigt trött så nu är dags för morgonkaffe och kanske en dusch eller nått..


Adios!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards