Mitt liv som Emma

Alla inlägg under augusti 2007

Av Emma - 5 augusti 2007 19:15

vilket härligt väder? Hur mycket kan man egentligen klaga på vädret. Jag är ju lite så att jag aldrig bli nöjd. Det får absolut inte vara för varmt, men jag vill inte ha regn heller.
Och om det blir för varmt så får jag värmeeksem, hur kul är det?

Jag tycker inte om en varm sommar, jag tycker inte om en slaskig höst, jag tycker absolut inte om vinter och inte en slaskig vår heller. man skulle kunna säga att det är jävligt tjatigt att leva :P


I helgen har jag haft lite äventyr för mig. Dock mest konstigt äventyr. Och DÅLIGT äventyr. Sånt som man skulle kunna ha lämnat ogjort.


Imorgon blir det Furuvik med Familjen Pudas/Lindqvist/Nordgren och Bjerknes/Eriksson. Skoj skoj. Tänker dock inte åka karuseller, tror att jag slipper också eftersom att Axel kommer ha Alva med sig så det är jäkligt skönt.


När jag, mamma och Axel var på skansen 2005 var det ju jag som fick åka karuseller med honom och det tyckte jag inte var roligt. Vet inte riktigt varför man blir så anti karuseller när man blir "äldre". När man var liten åkte man ju som fasen men nu vill man inte åka något, alls, överhuvudtaget.


Nu vill jag att min dator ska få en ny hårddisk så att jag kan börja fixa massa ny musik och ta in alla bilder, så jälva tjatigt, dock tur att man har laddad upp alla bilder på bilddagboken så att man kan hämta hem dom igen.


Jag fick solen i ögonen nyss men inte längre. Det är ju tur det!


Nu får vi se om det blir en sväng till vissbone lite senare, om Axel orkar. Jag tänkte gå ut och plocka lite mera hallon också. Jag måste ju fylla på förådet så att man klarar sig hela vintern. Iofs finns det ju hallon att köpa hela åren men ändå är det ju lite roligare att kunna få hallon gratis och det är lite roligare att skryta om man skall göra något också typ "men vilken god hallonpaj" Jo du det är från trädgården. det är ju lite roligare än att säga "ja dom är köpta på Ica".


Jag har kommit på massor av låtar som jag vill ladda ner.

Någon som kommer ihåg "Den vägen" med Jumper? Kom och tänka på den idag.


Nu ringde mamma och sa att jag skulle gå ut om 10 minuter så då får man ta och göra det då.


Ska bli skönt att komma till Trönö igen. På nått vis känner man sig mer hemma där nu.


Jag har värsta idéen också som jag har snott från Heidi och Patrik. Jag ska köpa en typ träskiva och sätta på nå järnhängen eller nått och sedan spackal igen hålen och sedan köpa en mörk tappet och sedan skruva upp den på väggen och vips så har jag ett skrivbord :D det blir kul att vara lite byggare bob, dock inte så mycket byggare bob men tillräckligt mycket för att känna sig händig.

Jag köper nog ganska mycke tappet för jag ska klä in en byrå i samma också. åhhh jag vill flytta bums! verkligen!


Man blir så jälva glad när man börjar att tänka på allt man ska göra och sådana saker! så himla pepp.


Nä nu ska jag lägga ner plattången så att jag inte glömmer den för då åker jag inte till Furuvik imorgon!


Tja då!

Av Emma - 3 augusti 2007 22:28

Idag har vi varit på två års kalas. värsta söta pojken som fyller år! han är så jälva go. Liam heter han. Han var i tidningen idag också. Anneli hade bullat upp med massor av saker, dock åt jag inte så mycket! jag var mest trött och drack kaffe.

Sedan åkte jag in till stan för att ge Erik en TV som vi hittade på ett loppis för 50:- det gick bra. Bara att sopstationen hade inte öppet så vi kunde inte kasta den gamla som gått sönder. ser inte framemot att kasta den heller för den är svintung.

Nu är mormor här och är en jävla pina! tycker inte alls om henne! kan man inte visa lite uppskattning för att hon slipper sitta själv i ett jävla hus ute i ljusne? kan man inte visa att man tycker att någon är snäll som försöker hjälpa till? Fattar inte att man orkar fungera som henne! blir så jääävla less.

Att man inte ens kan säga tack för saker och ting! det är ju ingen annan av hennes barn som försöker så som mamma gör! iofs så kan inte maj med tanke på att hon bor hos Larsa och Anneli, men som Ewa, hon bryr sig inte ett dugg.

mormor får ju tex inte köra bil så man får åka och hjälpa henne att slänga skräp och handla, men det har inte Ewa gjort en enda gång. Utan mamma åker ifrån trönö hon för att hjälpa henne med det! och maj åker trots att hon typ har 5000:- att leva på varje månad och är utan bil så hon lånar bil för att kunna åka till Ljusne för att handla med henne!!!

¨ÅHHH JAG HATAR HENNE! Jag tycker mycke bättre om Daniels mamma, hon är så jälva snäll och go ochhelt underbar! Men mormor skulle jag kunna lämna vi en vägkant i göteborg utan pengar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards