Mitt liv som Emma

Alla inlägg under juni 2010

Av Emma - 30 juni 2010 21:58

Jag bloggade på mobilen på vägen hem, på tåget. Jag är då väldigt glad ändå att det inte kom upp för jag tror ni hade hatat mig. 


Jag kan visa nedan TYP hur det såg ut:


HEJ JAG HETER EMMA ERIKSSON. JAG ÄR 25 ÅR OCH BOR I GÄVLE MED MIN SAMBO ERIK. JAG HAR TVÅ BRÖDER, DEN ENA ÄR 22 OCH HETER ERIK OCH DEN ANDRA ÄR 7 OCH HETER AXEL. FÖR ATT SKILJA DE TVÅ ERIK I MITT LIV KALLAR JAG DEN ENA FÖR "ERIKSOMJAGLIGGERMED". JAG HAR EN MAMMA SOM HETER LENA OCH EN PAPPA SOM HETER SVEN-ERIK. DOM ÄR INTE GIFTA. IDAG HAR JAG JOBBAT OCH DET VAR SKIT. IGÅR JOBADE JAG OCKSÅ OCH DET VAR ROLIGARE, DÅ SKULLE JAG FÅ FLYTTA TILL DOMSJÖ. IDAG VAR JAG OCH FIKADE PÅ WAYNE'S OCH VAR ÄVEN PÅ TOYS 'R' US FÖR ATT LETA PRESENT TILL ERIKSOMJAGLIGGERMED'S SYSKONBARN EMIL SOM FYLLER ÅR. MEN VI HITTADE INTE DET SOM HAN HADE ÖNSKAT SIG SÅ ERIKSOMJAGLIGGERMED SKALL PÅ BARNENSHUS IMORGON ISTÄLLET. 


Fattar ni hur det blev? Allt blev med stora bokstäver, det gick inte att göra några radbyten alls utan allt kom i en klunga. 


Usch va ni hade hatat mig om det hade lagts upp. 


ps, det var inte den ovanstående texten jag skrev på tåget utan detta var bara nått som jag bubblade ihop nu. 

Av Emma - 30 juni 2010 21:54

förlåt älskade älskade för att du får ta all skit! 

Det är inte min mening alls.


Jag ska bli bättre och inte ta med mig massa skit hem. För jag vill inte, och jag gör det inte med flit. Nog för att jag kan vara en Bitch, men jag är det oftast inte mot dem jag älskar! 


Och dig älskar jag! 


  

Av Emma - 30 juni 2010 21:48

Fy fan vilken jävla skitvecka! 

Jag håller på att spy! 

Jag hugger på allt sambon säger för att jag är så jävla irriterad på allt. 

Man blir skyfflad fram och tillbaka och behandlad som en flock med kossor. Fast det är kört ska vi ändå sitta och hålla koll och vara som något multiverktyg som tydligen inte går att trötta ut. 

Är det rätt att man skall känna sig så illa tillmods efter en dag att den närmaste ska få skit och galla över sig? 


Visst, man skall inte ta med jobbet hem, men när man blir behandlad som skit och retar upp sig och vet vad som väntar är det inte så lätt att ignorera. 


Det är inte brevbäraren jag är arg på utan de som tar beslutet ifrån början. 


Kom fan inte när stormen har lagt sig på ett ställe och fråga varför det är kaos på ett annat, för så blir det om man tror att folk är ett multiverktyg, tillslut orkar man inte mer. 


Kan säga att sedan beslutet kom om vad som kommer ske i höst, är det första gången jag faktiskt tar emot denna förändring med glädje! 


Av Emma - 25 juni 2010 12:14

Säga vad man vill om jordgubbar, men det är då skillnad. 


Dom vi har köpt hittills har varit belgiska, det billigare alternativet. 


Igår köpte jag svenska, fy va goda och smakrika dom var! Inte alls som dom belgiska som egentligen nu när man har nått att jämföra med, mest smakade vatten. 


Svenska jordgubbar må vara dyrare, men det är värt det! 

Av Emma - 25 juni 2010 11:46

Blev lite inspererad av Heidi att skriva om den roligaste midsommaren. 


Så här kommer det



Mitt roligaste midsommarminne var också från 2007.
Det var jag, mamma,Daniel, Axel, Maj, Majs barn Larsa med fru Anneli och barnen Alva och Liam.
Vi grillade, åt jordgubbar och glass till efterrätt och drack massa öl. 
Jag och Maj var nog dom som fick i sig mest med massa öl. 
Axel, Alva och Liam gick och la sig. Sedan kom Alva och Axel ner och sa att det luktade brandrök. Jag och Maj drog ut och letade efter en indianeld. Vi hamnade på Trönö IP och där var det fullt med dimma på hela planen så vi tyckte vi hade varit duktiga att hitta källan till brandröklukten. 
Vi träffade på indianhövdingen som sov i en husvagn på Trönö IP och rökte fredspipa. 
Tror vi gick tillbaka hem och där någon stans blev Anneli och Larsa osams. Anneli stormade iväg och jag, Maj och Larsa Efter. Vi skulle hjälpa Larsa att hitta Anneli. 
Vi lämnade av Larsa hos hans svärmor och sedan började ett nytt äventyr. 
Vi hade hamnat i Hamre och gick förbi Hamrebadet, Jag fick den briljanta idén att vi skulle bada. Tror Maj lyckades stoppa mig för jag kommer inte ihåg nått bad. 
Vi gick och kollade vad folk hade för post, någon hade fått en film. 
Vi träffade på Janne och Päivi och fick en varsin cigarett. 
Klockan var nog 04 eller nått när vi kom hem till min gamla fotbollstränare och drack kaffe och diskuterade djupa saker. Skillsmässor och barn och sånt. 
Vi gick hem, åt en varsin kall korv och gick och la oss. 
Jag var inte piggast i Sverige dagen efter, men faan va kul jag och Maj hade den kvällen. 
Jo just det, vi snodde massa Balonger ifrån Trönö IP också och tog med oss hem till barnen. 

Mitt roligaste midsommarminne var också från 2007.
Det var jag, mamma,Daniel, Axel, Maj, Majs barn Larsa med fru Anneli och barnen Alva och Liam.


Vi grillade, åt jordgubbar och glass till efterrätt och drack massa öl. 
Jag och Maj var nog dom som fick i sig mest med massa öl. 
Axel, Alva och Liam gick och la sig. Sedan kom Alva och Axel ner och sa att det luktade brandrök.


Jag och Maj drog ut och letade efter en indianeld. Vi hamnade på Trönö IP och där var det fullt med dimma på hela planen så vi tyckte vi hade varit duktiga att hitta källan till brandröklukten. 
Vi träffade på indianhövdingen som sov i en husvagn på Trönö IP och rökte fredspipa. 


Tror vi gick tillbaka hem och där någon stans blev Anneli och Larsa osams. Anneli stormade iväg och jag, Maj och Larsa Efter. Vi skulle hjälpa Larsa att hitta Anneli. 


Vi lämnade av Larsa hos hans svärmor och sedan började ett nytt äventyr. 
Vi hade hamnat i Hamre och gick förbi Hamrebadet, Jag fick den briljanta idén att vi skulle bada. Tror Maj lyckades stoppa mig för jag kommer inte ihåg nått bad. 
Vi gick och kollade vad folk hade för post, någon hade fått en film. 
Vi träffade på Janne och Päivi och fick en varsin cigarett. 
Klockan var nog 04 eller nått när vi kom hem till min gamla fotbollstränare och drack kaffe och diskuterade djupa saker. Skillsmässor och barn och sånt. 
Vi gick hem, åt en varsin kall korv och gick och la oss. 


Jag var inte piggast i Sverige dagen efter, men faan va kul jag och Maj hade den kvällen. 


Jo just det, vi snodde massa Balonger ifrån Trönö IP också och tog med oss hem till barnen. 


Bilder från spektaklet kan ni se här


Av Emma - 22 juni 2010 19:25

Som ni vet hade jag en liten omröstning här, om vilken kaffeburk som var finast. 


Den som fick flest röster var MIN, dvs den svarta! 

Och det finns en anledning till att den vita ligger i ett skåp, tom och övergiven ;) 


  

Av Emma - 22 juni 2010 19:21

Världens bästa bröder slängde ihop två låtar idag. 

  


Lyssna och njut! 


Brunsås & Oxen Bergendahl

Av Emma - 21 juni 2010 21:04

Erik fick det ärofulla uppdraget att knäppa kort under dopet. 


Jag lägger upp dom bästa här :P 


                                     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards