Mitt liv som Emma

Alla inlägg under maj 2008

Av Emma - 31 maj 2008 12:03

sitter jag mest på jobbet och svarar i telefon, eller lägger in autogiro till människor. Rätt skönt att få ett avbrott från allt telefonpratande. Trivs skitbra på jobbet, det är hur roligt som helst.

Och i morgon ska några från jobbet ner till Gävle för en VIP visning av Indiana Jones filmen. Och jag blev utvald. Några av de som hade bästa samtalstiden eller om man hade taigt flest samtal eller hur det var. Jaja, det är kul på jobbet. 

Erik har fått jobb också vilket känns jätteskönt. Skönt att han får nått att göra på dagarna så han slipper gå runt och vara rastlös.


Nu ska jag nog gå över till pappa med termosen som jag lånade förra helgen.

Erik skrev att han hade toffsar i håret och ska se ut som Phil Lynott så jag måste se var han håller på med!  

Av Emma - 16 maj 2008 12:45

Hur skönt som helst.

Jag får forstätta in på provanställningen. Har ju haft praktik nu och igår sa min Team Leder att jag får fortsätta och får en 100%ig tjänst! :D


Skönt som fan.  

Av Emma - 15 maj 2008 12:36

Kul. Myror i köket, vardagsrummet och sovrummet. Jävligt lockande känns det att gå och lägga sig när det kan vara myror i sängen. Men nu har Lars-Göran varit hit med små gröna dosor som jag har ställt ut som ska få bort dom jävlarna.

Har varit en rätt okej dag än så länge.

Mamma ringde runt 0700 och skulle komma förbi med mat till mig, jag var inte så himla glad över det samtalet.

Kl 10 ringer Erik och ville ha kaffe. Så då fick jag väl lov att kliva upp då.

Kaffe och TVtittande med Erik. "Skilda Världar" blev det. Erik var väldigt insatt och kunde svara på nästan alla mina frågor.


 Mamma har lite problem att hitta någon bra in och ut marsch till böllopet. Så Daniel har skrivit en egen "Kom på en ny sång nyss "hörrödurudinjävelduärettjävlasvinduärettriktigtjäv
lasvindittsvin"
Vad tror du - till bröllopet kanske?"


Mamma tyckte väl inte att den passade riktigt :P


Jag har lagat en maträtt idag som blev två matlådor. Skönt att få det gjort så att jag slipper ställa mig och laga mat ikväll när jag kommer hem ifrån jobbet. Slutar runt 2145 och då har man inte lust att laga speciellt mycke mat kan jag säga.

Har även dammsugit, torkat golv och tvättat. Eller jag tvättar väl fortfarande. Hoppas att det hinner bli torrt tills jag börjar jobbet. För jag har typ kastat in alla kläder jag använder där. Annars är jag ju körd. Blöta kläder på jobbet. Skoj :P


Nu ska jag ta och äta lite frukost!  

Av Emma - 9 maj 2008 12:02

Haha, jag är bra smart när jag inte är 100%ig :P

Var till pappa för att hämta mitt busskort som erik lånade av mig och när jag skulle gå frågade jag erik "Varför kom jag hit" och han svarade "för att hämta busskortet" jag kände i mina jackfickor och där var det "okej då har jag det jag ska" och så gick jag 

Av Emma - 5 maj 2008 22:24

Nu kan jag äntligen lägga upp en av de finaste bilderna jag någonsin knäppt i hela mitt liv. Har bara väntat på att Ida och Elin skulle få reda på detta så jag kunde lägga upp denna.


Det känns så skönt att ha fått detta i posten för man vet att det kommer hålla!!


Jag längtar!!  

Av Emma - 5 maj 2008 22:12

Jag älskar verkligen min familj, eller ja nästan alla allafall. Mormor behöver ju inte känna sig inkluderad, men nästan alla andra.

Dom är så go och bryr sig så mycket.

Jag har typ 0 kronor nu. eller det är inte sant 30 kronor på mitt kort att leva på tills den 10 nu. Mamma kom in nu efter jobbet och hade varit och handlat lite grand till mig. Pappa hade tagit lite kyckling, korvar och lite annat och kom över med. Det är så skönt att veta att man kan få hjälp, även om det är jobbigt att be om det.


Så när jag tackar mamma tackar jag naturligtvis Daniel också. För han är ju också min familj. Kan man känna sig mera lycklig när man vet hur jobbigt folk kan ha det med ens föräldrars nya, när allting verkligen är hur bra som helst med mammas nya. Hon kunde inte ha fått bättre än Daniel.


Sedan har vi dom älskade bröderna. Hur dryg än Erik är när han börjar så är det så kul, man har inte tråkigt en sekund när han är här. Lika så med Axel. Det händer alltid nått. Det är hur skönt som helst att ha så pass bra relation med sina nära när man vet hur jobbigt det kan vara/är för andra.


Tack för att ni finns!!!

Jag älskar er!!  

Av Emma - 4 maj 2008 20:48

I fredags efter jobbet kom mamma, Daniel och Axel och hämtade mig. Vi åkte till Dollar Store (känns som att jag har varit där varje dag denna vecka). Jag fick min födelsedagspresent då. Gardiner 4 st, två gardinstänger och sådana där som man hänger gardinerna på. Sedan efter Dollar blev det käk på MCD. Efter det åkte vi hem till mig och kastade ur mina saker och jag packade ihop några saker som jag skulle ha med mig till Mamma.

Kände att jag ville åka ut till Trönö och göra ingenting. Skönt som satan var det att bara vara där och inte behöva göra något förutom att leka lite med Axel och vara lite trevlig emot mamma och Daniel :P


På Lördagen blev det en spontantripp in till stan. Mamma och Daniel skulle handla lite kläder till Axel. Åkte till Kappahl först, där hittade dom lite byxor och några skjortor. När klockan var typ 1445 tyckte daniel att vi skulle hinna på Lindex om stänger 15! snacka om tidsoptimist. Men visst i hann dit. Och ingen jeansjacka hade dom där heller.

Men tre par joggingsbyxor och tre par T-shirtar blev det alla fall. Glass också, även lördagsgodis till Axel och mathandling till Familjen.


Sedan drog vi till Trönö. Mamma lagade mat, vi åt. Efter maten tog vi en promenad så att Axel fick cykla lite grand vilket han tyckte var väldigt roligt. Sedan när vi kom tillbaka hem var jag heeelt slut så jag gick upp och la mig och kollade på vänner och somnade :( sov i typ två timmar men hade ändå inge problem med att somna lite senare på kvällen. Men jag var sjukt trött när jag vaknade i morse.


Idag har jag sått fröer till mamma, mamma har krattat, Axel har haft feber och Daniel har jobbat.


Sedan åkte vi in till stan och Mamma och daniel var två änglar och hjälpte mig att borra upp saker och så på väggarna. Fick även in fotöljen till soffgruppen så den står i hörnet i sovrumsdelen. Jag ska ta och knäppa lite kort på Lyan och lägga upp på BDB. Men jag orkar inte nu!


Blev väldans fint med Gardinerna allafall.


Nu ska jag lägga mig och kolla på Zorro. Även om jag har sett den för många gånger!!

Av Emma - 1 maj 2008 22:12

Igår var det Valborg. Kvällen tillbringades hos Emelie. Mys var det. Mycket trevligt, jag blev lagomt full medans andra blev aspackade. Nämner inga namn alls :P Men alla har vi väl varit där. Runt 0130 gick jag hemåt med min cykel. Hade tänkt att det skulle ha varit runt 00:00-0030.

Kom hem och la mig allafall.

Vaknade runt 11 och typ en timme senare kom erik hit och har varit här typ hela dagen. Jag fick en fin tavla och ett badrumssett av honom också i inflyttningspresent.

Sedan vek jag massa tvätt, manglade kärlhanddukar och örngott.

Jag och Erik kollade på Bruce den allsmäktige och fikade med juice och mackor.


Pappa kom helt plötsligt bärande på ett sängbord som jag får låna av honom! Snäll!! Han fick sig en kopp kaffe och blev erbjuden bulla som han inte ville ha


Sedan kom alltså det jag hade väntat på hela veckan. Mormor skulle komma på besök (läs de orden med den största ångesten ni kan).

Jag hatar kärringen. Hon är dryg, jävlig, dryg, dryg och lite dryg. Jag orkar inte med henne. Jag förstår Daniel kan jag säga! Jag hade kastat mig ut bilen jag med och skitit i att köra ut henne! hon hade fan kunnat gå hem! Hon ska fan inte ha hjälp när hon inte är tacksam! Fy fan!!!!!!!!!!!! JAG HATAR HENNE!!!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards