Mitt liv som Emma

Alla inlägg under juni 2009

Av Emma - 28 juni 2009 22:48

Jag vill bara säga tack till människorna i mitt liv, för att ni alltid finns där.

Tack för att ni är så okomplicerade och härliga.


Jag älskar er. 

Ingen nämnd ingen glömd, men de som är berörda vet vilka ni är! 

Av Emma - 28 juni 2009 14:13

Tänkte att jag skulle slänga upp lite bilder för att visa var jag gjort under min ledighet.


Bild1 är när vi spelar sällskapsspel i trönö efter att vi har varit och ätit pizza i norrala för att fira axels sista dag på dagis.


Bild 2 är precis samma.


Bild 3, Axel blev så trött efter maten att han somnade :P


bild 4 är samma som 1-2


Av Emma - 22 juni 2009 16:32

haha, jag kan inte göra annat än att skratta åt den här dagen.


Igår kväll satt jag och tänkte över mitt liv och sånt som jag gjort tidigare och sånt som jag valt att inte göra.

Nu ska det fan bli ändring.

 Jag har igår kväll kommit fram till att när jag får pengar ska jag köpa mig ett gymkort på active här i söderhamn. Jag ska gå dit minst 3 gånger per vecka och vara där minst två timmar varje dag.

Jag bestämde mig även för att jag skall redan idag börja gå ut och gå fram tills att lönen kommer och en gymkort kan köpas.


Därav stäldes klockan på 08:00 imorse trots att jag inte började jobba förens 12:15.


Va händer?

Jo, kattjävlarna har haft ner telefonen, batteriet har åt ut så jag vaknar inte förens 10:15.

Så där gick det åt helvete på en gång.


Men allafall så jag kommer blogga om detta varje gång jag har varit iväg för att motivera mig själv och ni måååååste skriva att jag är skitduktig :D



Av Emma - 20 juni 2009 11:55

Detta är vad som underhåller mig en dag som denna medans jag kikar igenom AGblanketter.


Älskar låten!

Av Emma - 20 juni 2009 09:40

Är jag och mamma uppe med tuppen och ute och kör bil.

In till stan var vi tvugna att åka för att jag skall jobba idag, börjar kl. 10.

Känns lite segt, känner mig rätt trött faktiskt. Dock var gårdagen nykter så jag är ju allafall inte illamående som de tidigare midsommaraftnar.


skall bara jobba till 17 också så det är ett kort och skönt pass.


Har hällt upp mitt glas med kaffe, Miss D och jag har börjat rädda naturen, så eftersom att det bara finns pappersmuggar använder vi oss av glas istället.


Jag är helt själv här på jobbet, som jag nästan alltid brukar vara när jag jobbar helg. Jag åker så extremt tidigt hemifrån, men ja, man har ju alla olika saker man vill hinna med på jobbet innan man börjar.


Jag brukar cykla/gå ca 45 min innan jag börjar.

- Kommer till jobber och ställer in maten i kylen.

- Fixar mig ett glas till kaffet och fyller på min vattenflaska med vatten.

- Sedan hittar jag  mig en plats, häller upp ett glas kaffe.

- Startar alla program som skall vara öppna.

- Loggar in i telefonprogrammet.

- Sedan går jag ut och röker, kissar och sedan väntar jag kanske mellan 5-8 min på att jag skall börja.


Nu idag gick ju allt extremt snabbt dock, man har ju ingen att prata skit med här ännu så man blir ju inte stoppad på vägen mellan alla stationer.


Nu skall jag ta och göra den sista punket. röka, kissa och vänta.


När hela söderhamn är bakfull och staden är tyst

Av Emma - 16 juni 2009 00:22

Guuud så skönt att slippa dig.

Ska man äntligen slippa må illa så fort du visar dig. 

Ska man äntligen slippa ditt eviga tjat? 

Kan äntligen saker bli som de skall vara?


Som jag har längtat efter att detta skulle hända. 


I hate you. 



Har gjort dagens goda gärning idag, vare sig det behövdes eller ej så har jag rensat min frys och gett sånt till Erik och Cajsa. Gav även Cajsa lite teer. 

Dom kom förbi på kvällen för att låna lite Vänner utav mig. 


Nu ligger jag och Selma och surfar vid datorn. 


Nu ska jag fan börja samla till tårta

Av Emma - 13 juni 2009 12:41

Igår kväll var jag ner på stan, lyssnade på the lotterdale effect, jäklar va bra dom är live.

Första gången jag såg dem Live.

Från början när man hörde dom så rynkade jag lite på näsan och jag har inte riktigt kunnat placerat min åsikt, om det är min stil. eller om jag tycker om det.


Men tusan så bra dom var!


Var så sött också, det stod två små barn som kanske var något över 1 meter höga framme vid scenen nästan hela spelningen.



Usch, nu börjar jag om 15 minuter, jag vill redan gå hem. Och jag jobbar till 22.


jag var ju klar.

Av Emma - 11 juni 2009 21:02

Man blir skapligt skraj när man kollar ut genom fönstret och där står fyra poliser. Det är ju inte så att man inte känt på sig att något är knas med grannarna här men ändå blev men lite skärrad.


Jag var som en gammal kärring, nyfiken som satan och gjorde allt för att stå nära fönster och kunna tjuvkika. 


Dom kom ut med platsfickor med saker i och ett kassaskåp. Tydligen var det inte den grannen jag trodde för dom var uppe i huset och han som jag trodde var lite fuffens bor inte i samma hus utan mittemot. 


Sedan hämtade de en bulltsax och bröt upp ett lås också. 


Nu har dom allafall åkt och jag har tvättat och vikt tvätt, även ätit lite pannkakor. Vet dock inte vad jag ska ha med mig för matlåda imorgon, kanske blir pannkakor. 


Jobbar 08.1715 imrogon, sedan blir det nog besök till Heidi och Patrik, dvs om patrik har tid att bryta upp datorjävlen och kolla om det är nå smuts. 


Nu är dock fläkten igång igen. Jag höll dammsugaren på samma ställe i kanske en minut, sedan snurrade den. Man hör hur datorn brummar. 


Får väl se dock hur länge den kommer vara igång, Jag litar inte speciellt mycke på den. 


Nä nu ska jag ta och platta håret så jag slipper det imorgon.


I hate it. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards