Mitt liv som Emma

Alla inlägg under september 2008

Av Emma - 24 september 2008 18:05

Kul. Gissa om någon kommer få dåligt med pengar när denna månads löning ska gå ut. Först fick jag halsinfektion och käkade klart penecillinet för det i lördags. wiiie.

På måndag fick jag feber och min näsa började rinna! Kul!! 


Usch! 

Inte kul! 


nu ska jag fortsätta vara sur för att jag är sjuk! 


Av Emma - 22 september 2008 15:11

skrattade som satan när jag såg denna uträkningen


"Hur många kort finns det?

Om det finns låt oss säga 2 000 000 kort i omlopp så innebär ju detta att ni
har fått ökade omkostnader på 204 miljoner.

Tänker man sedan på att det kommer att kosta 598 kr om året/kort så blir ju
detta nästan 1,2 miljarder, det låter ju helt sanslöst bara för
korthanteringen."

Av Emma - 22 september 2008 14:23

Min cykel stod säkert 3 veckor i Falun nere på stan. När jag kom för att hämta den så stod den kvar. Helt otroligt tyckte jag.


Nu har jag varit i Trönö över helgen, och när jag kommer tillbaka är min cykel borta! Kul!!!!

Fan va arg jag blir på folk som inte kan skilja på mitt och ditt!

 Nu när jag väl kan det ;)


Har bokat klipptid med Veronika. ska bli skönt att få lite struktur på håret.


Jag och Bea kanske drar till valbo på söndag också på Ikea och Bea skulle handla lite kläder.


Jag har börjat bli sjuk igen. Säkert för att jag var i trönö i helgen där axel febrade och snorade. Huvudsaken är att jag kan jobba med tanke på att jag redan varit sjuk.


Nu är snart min lunch slut!

Av Emma - 18 september 2008 20:35

När jag stod och diskade började jag tänka tillbaka på en kväll.

Det var en kväll så långt tillbaka att jag fortfarande bodde i Gävle, men denna kvällen utspelade sig inte där.


Kvällen innehöll:

- Tjejer med Shorts och gummistövlar

- Bra musik

- Stolar gick sönder

- Stolar blev snodda

- Mat på en korvgrill

- Trubadurande

- Liggande i en backe

- En person fick nått väldigt skönt

- Den personen var inte diskret

- Man gick och la sig på tok för sent

- Dom som gick och la sig tidigast tog med sig sina stolar in i stugan.

- Den ena gick i väg, den andra fick besök av pojkar som sminkade sig. 

- Någon blev väckt på tok för tidigt.

- Några sov en timme innan man skulle vara ute ur stugan.

- Man sjöng Hakuna Matata skithögt i bilen på vägen hem.

 - Några inledde een romans som nu är ett förhållande.


"Lite jävlig får man vara bara man köper nya stolar"


"Jag har också liten kuk!"


Kvällen jag tänker på är naturligtvis Järvsö 7/7-06


Oförglömlig kväll

Av Emma - 15 september 2008 11:42

Nu är Mor och Daniel påväg till västerås för att sedan bege sig till London. Knapp nå avis! Som att jag inte vill åka dit! Jag ska också gifta mig och få massa pengar och åka till London.


När jag har fått bort alla skitskulder ska jag ta körkort och sedan spara pengar och åka bort och vara utomlands. Får se om jag får med mig Tersa. Längesedan jag pratade med henne nu! Varje gång jag ringer är hon upptagen. Undrans om det är någon slags pik! Får ta och försöka ringa henne igen!


Helvetes dag på jobbet jag kan säga Kööööer så in i norden så jag håller på att bli galen! Helt på topp känner jag mig inte riktigt ännu heller så det är inte kul att jobba idag!


Nu får jag väl fortsätta!

Av Emma - 11 september 2008 23:08

Vet inte varför jag kände att jag ville blogga nu, kanske för att jag är uttråkad och sjuk och inte kan sova.


Men jag vet då inte vad jag ska skriva om kan jag säga. 


Jag har bara tagit det lugnt idag. Varit till pappa och fått mat, sovit, tittat på film, sovit och rökt. Det är väl så min dag har sett ut! 


Inte konstigt att när klockan väl blir dags att sova tid så kan man inte sova. Men va fan ska man göra när man är sjuk då? Det är ju omöjligt att leva ett liv som vanligt när man är sjuk. Det går inte att hålla sig vaken en hel dag när man har feber. 


så nu när jag väl borde sova behöver jag inte sova för att jag är pigg. 


Fick sjukintyg över helgen alla fall vilket är skönt. så det blir bara till att sova i helgen och kurrera sig så att jag kan jobba i veckan och även åka till trönö Tisdag Onsdag. Mamma och Daniel ska iväg till London på Bröloppsresa. Så Ulla ska ha hand om Axel på Måndag. Sedan har vi tisdag och onsdag kväll, jag och Maj. Och Erik och Cajsa Torsdag kväll tills de kommer hem. Kul för dem att äntligen komma iväg. 



Nä nu ska jag kolla på en film! 


Meningslöst inlägg jag vet. Men vilket inlägg är inte det ?

Av Emma - 11 september 2008 16:07

Kul. Då är man sjukskriven ifrån jobbet i några dagar, med halsinfektion.

Just nu ligger jag i sängen, som jag i princip har gjort hela dagen, väntar på att mamma ska komma med penecilin. Hon var inne i stan och var snäll att åka på apoteket och hämta min meducin som ska få mig frisk. Maj var en ängel imorse också som körde mig till hälsovårdscentralen och som sedan hämtade mig. 

Var förbi på jobbet med en kopia på sjukintyget. Sedan raka vägen hem till sängen. Pappa ringde för en liten stund sedan och frågare om jag ville ha mat. Bra nog snällt eftersom att jag knappt orkar röra mig! 


Penicilin kur i 10 dagar. kuuuul! 



Av Emma - 10 september 2008 12:22

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards