Mitt liv som Emma

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

090419

Av Emma - 19 april 2009 13:23

Då ska vi se vart vi skall börja. Jag har som vanligt egentligen inte nått vettigt att skriva om, ändå ska jag skriva.


I förrgår (Fredag) somnade jag väldigt sent. Det var ju snarare att det var lördag när jag somnade. Sista gången jag kollade på klockan var den 04.

Sedan skulle jag ha klivit upp 0830, men det väckarklockan ignorerade jag. Tur att jag hade skrivit till pappa på Msn, att han gärna fick ringa till mig runt 0830, för klockan 09 ringde han och kollade om jag var vaken, vilket jag inte var.


Upp och hoppa, Börja diska, kastade in tvätt i maskinerna i tvättstugan, Öppnade fönstren lite för att få lite frisk luft och vips så var Lizzie borta :P Som vanligt.


Jag brydde mig inte så mycket i det utan bara tänkte, ja hon kommer tillbaka.


Jag började kasta ihop en kladdkaka eftersom att Cajsa skulle komma förbi och ha Mary Kay sminkklass med mig och några bekanta, närmare bestämt, Maj, Mamma, Dijana, Bea och Linnéa. Många personer det i en etta :P


Det var väldigt kul att sitta där och bara prata skit och umgås med vänner och familj.

Jag var inte så väldans duktig på att sminka mig på det viset man skall göra. Jag sminkar mig ju lite som jag tycker blir bra, men så skulle man tydligen inte göra. Man får helt enkelt börja om från början.


Jag beställte ett jättehärligt handcreams sätt som jag fick prova förra gången vi hade hudvårdsklass.


Efter sminkklassen kapade Dijana av mitt hår, hon tog även kort på hårhögen som blev,. får se om hon lägger ut den någon stans. Av den högen som blev så kan man ju nästan inte tro att jag har nå hår kvar på huvudet, men det har jag. När jag skulle dammsuga upp det blev det nästan stopp i den lilla maskinen. Men jag blev väldigt nöjd och skall fixa och prova lite när jag kommer hem ikväll.


Jag följde nämligen med mamma till trönö efter allt stök för att hon ville ha lite sällskap idag (Söndag) För att Daniel jobbar som en galning.

Jag har färgat håret på henne nu och även kastat i slingsmet.


Köp inte Moods 3in1. Slingsemeten är konstig och det blir klumpar av pulvret. Det står att den skall sitta i 10-20 minuter. Mamma har nog haft den i närmare 1 timme nu och ännu är det inge större resultat. Sedan vet jag väl inte om det är för att hon köpte den på "Albert och Herbert" i Bollnäs och att den har stått där i fem år eller nått. Men ja, jag har inte haft så bra erfarenheter av den där slingsmeten som är med.


Annars tycker jag mood är ett väldigt bra märke. Billig och det blir bra resultat.


Nej nu ska jag värma på kaffet lite.


<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 mars 2012 18:25

Om någon motförmodan missat det så har jag en ny Blogg nu. Jag ledsnade på att Bloggplatsen sagt att det skulle komma en Bloggapp enda sedan oktober 2011 och när jag i januari 2012 ledsnade så hade det ännu inte kommit någon app. Tacka vet jag ...

Av Emma - 26 december 2011 11:00

jag hatar att se över min ekonomi efter julen!  Den suger alltid!  Jag hatar att jag har massa saker som jag skulle vilja skaffa till hemmet men inte har råd.    ...

Av Emma - 21 december 2011 04:48


jag har suttit och kollat på bilder på mig själv för att se om jag ser på mig själv att jag gått ner i vikt och då slog det mig att jag tror jag trivs bäst i brunt hår. Men jag vet inte heller.  Men det känns som att jag passar bäst i det, vad säge...

Av Emma - 21 december 2011 04:27

vart sjutton är alla mina plåtbrukar? Kikade på mina bilder som jag laddade upp vid den här tiden förra året och jag har fasen bara två burkar kvar!          ...

Av Emma - 21 december 2011 04:12

Usch!  Inte nog med att jag har haft magsjuka sedan i söndags så kan jag inte somna inatt.  Har kräkts och varit dålig i magen, men idag skall jag iväg och jobba, äntligen!  Avskyr att vara hemma, måste få min dagliga dos av Andrea, ungefär som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards