Mitt liv som Emma

Alla inlägg under juni 2009

Av Emma - 10 juni 2009 23:12

Linda som jobbade ikväll tyckte att jag och Bea var som piff och puff.

Igår när vi satt och jobbade i admin frågade hon om vi satt i telefon. Nä svarade vi. 

Hon kollade konstigt på oss och sa " och ändå är ni de som låter mest"


JAG KOMMER KASTA MIN DATOR I KATTLÅDAN SNART! 

Av Emma - 10 juni 2009 16:47

Fan va sur jag är.

Datorn stänger av sig själv när som helst, brukar ta max 30 minuter.

Datorn blir väldans varm fort så jag har haft mina funderingar på att datorn kanske blir överhettad.


Igår försökte jag skruva i sär den, skruvarna gick jättebra att få bort, de var inga problem, Men skalet? Hur gör man för att få bort skalet?

Jag höll på att slita sönder datorn nästan, Blev så jäävla sur.


Jag gick och letade efter en instruktionsbok för att se om det fanns nå tips på hur man gjorde för att få i sär den jäveln.


I boken stod det "Om datorn blir varm fort är den antagligen överhettad. Det är bra om du stänger av datorn och låter den bli rumstempererad. Fläkten sätts endast igång då datorn är för varm och behöver kylas ned".


Nähä, kan datorn vara överhettad, att jag inte tänkte på det tidigare.

Fläkten sätts ju knappt i gång överhuvudtaget. Datorn blir bara skitvarm, och stänger av sig.


tillslut gav jag upp och satte i skruvarna igen. Dammsög lite där fläkten sitter, fast alltså på skalet, inte inne i själva datorn.


Sedan fick den vara av. Jag satte mig i soffan och surade till Sex and the city.

Sedan blev det kväller och jag tänkte att jag skulle kolla om datorn ville ge mig en godnatt saga.


Den funkade i ca ett halvt avsnitt av ett 20 minuters program, sedan stängde den av.


Ska kolla med Daniel om han vet när jag köpte den, för det är ett års garanti på datorn och det var ju någon gång förra året jag köpte den.


Nu ska jag byta plats.



Av Emma - 8 juni 2009 09:44

Sitter på jobbet och lyssnar.

Jag älskart!

Någon som vet någon stans de spelar förutom Peace And Love?


Nej nu ska jag slita vidare.

Internet har inte funkat hemma hos mig på ett tag så jag har varit dålig på att skriva.

Men nu är det igång igen.


Hej

Av Emma - 4 juni 2009 09:46

Pratade med mamma på msn här på morgonen.


"Pratade med mormor jag hämtade ut medicin mot urinvägarna på måndag och skulle äta i 7 dagar 1 morgon o en kväll så hon skulle ju äta tom måndag morgon nästa vecka.....men hon har ätit slut redan ???????"


Emma svarar VAAAAAAA
 Men herregud
 Det är inte bra det här


Mamma svarar Hon hittar inte kartongen o hon blev förbaskad när jag sa åt henne att vi kanske måste ha nån som kommer o ser till att hon tar rätt...!


Hon är så jävla envis den där jävla kärringen, mormor alltså. jag blir galen på henne när hon skall ha hjälp hela tiden ifrån Mamma och mostrar men det blir ju bara knas, då är det väl bättre att dom kommer och hjälper henne så att det blir rätt med alla piller. Det är ju inte bra att ta för mycket piller.


Lika så köpte mormor en dagkräm ifrån Cajsa av märket mary Kay. Mamma har köpt samma. Och så ringer mormor och frågar om hon inte skall få krämen hon beställde någon gång. Mamma talar om att ja men den har du ju redan fått. 


Det visar sig att mormor har på ca 2 vekcor anävnt upp dagkrämen som skall räcka ett halvår. 

Hon tvättar sig tydligen när hon duschar med Body Lotion. 


Knasigt om man som dotter till en envis ragata tappar suget ibland?

Stackars mamma och mostrar. 

Av Emma - 3 juni 2009 21:37

Nu vill jag sluta och få gå hem och kolla på sista avsnittet av Prision Break.

Av Emma - 3 juni 2009 17:15

Vill bara säga grattis till min älskade bror Erik som har kommit in på Geijerskolan i Ransäter, Musikproducent-linjen!


Det kommer du klara hur bra som helst.


Lite drygt bara då Cajsa inte fått veta nått än. Kanske blir som mamma sa, Erik i Ransäter och Cajsa i Mellansel eller vad det heter.


Men grattis!!!

Av Emma - 3 juni 2009 14:15

Härligt väder det har varit de senaste dagarna.

Just nu sitter jag på jobbet och är helt utelåst ur det ena systemet. Kul. Man kan inte hjälpa kunderna över huvudtaget. Lite tjatigt.


Började inte förens 13 idag vilket var skönt, men jag kommer jobba till 22 och det är mindre roligt.


Jag vaknade kl 08 imorse och sedan så låg jag och halvsov och gosade med Lizzie och Selma. Selma brukar alltid vara gosigasat på morgonen så man får passa på.


Nej nu ska jag kolla om jag hittar nå kul på blocket eller tradera.

Ska kolla om jag fått nå mail därifrån där jag beställde Daniels present också om att den skall vara påväg.

Av Emma - 1 juni 2009 18:29

dijana kommer och hoppar på mig och säger att jag är dålig på att uppdatera min blogg, ja, kanske det. Men inte lika dålig som henne allafall.


Helgen var helt underbart härlig.

Fick äntligen till mina älskade matbröd som jag kämpat med. Sedan åkte jag till Trönö och hade mys där i trädgården med cider och skitsnack med Bea.

Ner på vinprovning vilket var helt ok enligt mig, Bea tycker naturligtvis annorlunda.


Efter vinprovningen gick jag, mamma, bea, cajsa, Anita och irene hem till mamma och drack lite mera och kollade på älskade småstadsliv.

Runt 23:00 började vi packa ihop oss för att gå ner på hägers och lyssna på Flaming Thyr. Helt underbart roliga var dem.


Efteråt gick jag och Bea ut och satte oss utanför Hägers för att hämta luft, det var ju så hemskt varmt där inne efter allt hoppande och studsande.


Jag får skriva utförligare när jag kommer hem. Nu skall jag jobba vidare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards