Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Emma - 6 juli 2009 16:01

Har varit rätt dålig på att uppdatera här märker jag.

Dock orkar jag inte rabbla vad jag har gjort, för det kommer jag inte ihåg.

Det är det som är så bra med bloggen, då kommer man allafall ihåg vad man gjort, om man gjort nått särskillt.


Har allafall varit sjuk. Natten till onsdag började det. Usch usch usch för magsjuka.

Så jag var  hemma från jobbet ons, tors och fre. Sedan var jag ledig lördag söndag.

Dock efter det på natten till onsdagen och sedan var det lite också på dagen på onsdagen, var jag inte så dålig. Men eftersom att det sägs att magsjuka kan smitta upp till 48 timmar efter kändes det som att det var lika bra att ta det säkra före det osäkra.


Åkte till Mamma på fredag eftermiddagen.

Katterna ville verkligen ut.

Märktes på torsdagen när jag försökte städa hemma. Har nog aldrig tagit sådan tid för mig att städa kan jag säga. Började runt 08 när jag ringde för att sjukanmäla mig. OCh sedan runt 15 var jag färdig.

Det var inte mycke som jag skulle göra, men är man hängig tar det ju tyvärr längre tid.


Hos mamma tog jag det mest lungt, katterna var ute hela dagarna och sprang.

På lördagen var det mässa nere i Trönö City också, rätt kul att dom anordnar sådana saker i lilla trönö. Fullt med folk överallt. skulle in och köpa cigg på hägers och det har aldrig tagit så lång tid.

I kassan där stod en gammal klasskompis till mig som jag inte sett på länge så det var väldigt kul, hon är då lik sig.

Träffade också Ida och Mattias som var hemma och även det lilla underverket Saga. Så söt och så fina fotar :D


Axel vart dock väldigt vrång efter ett tag och var som vanligt, tyvärr dum på sin kära far.

Inte kul att det ska behöva vara på det viset.

Det kan ha grundat i det hela att Axel inte hade ätit så bra fruskot och kanske var lite hungrig. Han är nog som mamma kom vi fram till, bara att mamma är duktigare på att dölja det.

Mamma blir som en helt annan människa när hon är hungrig och måste ha mat på en gång.

Jag är så att jag kan gå och vara hungrig i några timmar innan jag äter. Påverkar inte mig cå mycket, jag är väl bra att ignorera saker kanske.


Imorse körde dom in mig och katterna till staden. Började jobba 12 idag, jobbar till 21. Rätt drygt och långt pass måste jag säga, speciellt efter att man varit hemma i 5 dagar.

 Är ledig imorgon så då ska kära far komma och plåstra om min cykel.


Nu har jag lunch. Har ätit jättegod mat som jag och mamma fixade ihop i lördags. Potatisgratäng och grillad kotletter.


Är lite tråkigt på jobbet just nu kan jag säga.

Bea är ledig, Dijana har semester, Louise har semester, Johann är sjuk, Emelie och Sandra har slutat.

Jag sitter helt själv här i vår hörna utan en enda vän bredvid mig.



Och här ska jag sitta till 21.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards