Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Emma - 4 oktober 2011 19:39

Just nu ligger jag i sängen, skönt. Känner mig ganska trött faktiskt. Trotts att jag inte tyckt att det var speciellt jobbigt idag på jobbet. 


Tänkte ta och knappa ihåg några ord av vad jag kommer ihåg av spanienresan. 


Den 24/9 kl 06 klev vi upp i Trönö, för att börja bege oss mot Nyköping. 

Dagen innan hade jag slutat i skaplig tid, hann packa klart, gå ner på stan och handla lite och sedan dra iväg till trönö på kvällskvisten för att lämna Selma. 


Vi klev som sagt upp kl 06, åt frukost, ringde som idioter till Brorerik, tror minsann att han hade 17 missade samtal på telefonen tillslut. 


Vi fick inte tag på honom så jag, Berik/Berra/Berka och Axel som var klar först drog emot Kungsgatan för att få lite liv i honom. 


Han flög upp ur sängen när vi kom in och skrek där, ochh såg yrvaken ut. Men vi kom i tid, och vi hann tom dra på MCD så att bröderna fick äta lite frukost. 


Sedan började vi dra oss mot Stockholm, vi skulle hämta upp Cajsa vid Pendeltågstationen. 

Vi hade knappat in adressen på GPS:en så vi skulle hitta. Och det var inte alls nå problem. Henne hittade vi och i började dra oss med Brorerik och Cajsa i bilen. En paus ifrån massa popmusik behövdes nog för Broreriks huvud. 


hela bilresan kändes det som att vi tränade på en strof från Snooks låt Mr. Cool. 

Brorerik sa/sjöng; Men asså kommer han å klara det? och vi svarade Idiot! 


Vi kom fram till Nyköping utan problem, stannade och åt i Max. 


Drog sedan mot flygplatsen Skavsta. 


Vi kom fram i god tid, inlämningen av väskorna gick bra, en mysig liten flygplats. Väldigt mycket bilar på långtidsparkeringen dock, så leta efter parkering tog lite tid. 


Vi hann knappt gå igenom taxfree-shoppen innan de ropade ut att man omedelbart skulle gå till gaten. Så det var bara att kuta iväg, fort som satan. 


Ombord på planet kom vi, dock fick vi inte sitta tillsammans men det gjorde inte så mycket. Huvudsaken var ju att Axel fick sitta med någon av oss. 

Så Brorerik, Cajsa och Axel satt tillsammans, Jag, Berik och någon okänd satt tillsammans och Mamma och Daniel hamnade en bit bak. 


Det var lite pirrigt tyckte både jag och Axel när vi skulle lyfta, det var ju bara vi i sällskapet som inte hade flygit förr, men jag tyckte att det var en häftig känsla. Inte alls obehaglig. 


Lite ont i öronen fick jag av trycket, men det trodde jag inte att jag hade fått. Så jag blev chockad när det började spraka i öronen. 


När vi kom fram till flygplatsen och ut från planet, så märkte man att vi var lite overdressed. Man började nästan svettas bara av att kolla ut. 


Tyckte det gick bra att hitta väskorna. 

Men OMG när vi skulle hitta till hyrbilen. Helt sinnessjukt kan jag säga. 


Inte speciellt serviceminded. 

Dom sa bara att vi skulle ner, så i åkte ner och leta som idioter. 

Tror nog att det dörjde 30-40 min innan vi hittade rätt. 


Då hade vi sådan tur att vi fick åka bil till stället där vi skulle få hämta minibussen. Och när vi skulle lämna bilen skulle vi bli körda till flygplatsen, skönt att slippa irra runt där och försöka hitta rätt när man skulle till planet veckan senare. 


Det gick väldigt bra måste jag säga att hitta till lägenheten. 

Dock blev vi (läs mamma) lite orolig gång på gång för att vi skulle åkt fel. 


Vi skulle åka ca 35-40 minuter och då skulle vi komma till en rondell med MCD, Jysk och consum i och då skulle vi svänga vänster. Efter ca 7 minuter kom vi till en rondell med ett MCD i, som vi passerade, men då började mamma få magknip och trodde att vi skulle svänga. Men vi andra stod på oss och sa åt Daniel att fortsätta rakt fram och det gick tokbra. 


Sista 10 minuterna behövde vi inte kartan för då hade Daniel kollat på Google maps och kände igen sig. 


i kom in i lägenheten och tänkte att vi skulle ut och handla lite frukost och även käka någon stans. 


Vi hamnade på en affär som hette Carrefour. Tokstor affär, med saker, kläder, vitvaror och sprit! 


Vi hanlade frukostgrejer och sprit förstås. 


Efter detta åkte vi till en restaurang för att få lite mat i magen. 

Hittade ett jättefint ställe precis vid havet och inte så långt hemifrån. Där käkade vi. 

Och gud så besvikna vi blev. 

Jag och Cajsa tog samma mat och tyckte att det var Okej, men inte mer. 


Mamma, brorerik och Berra tog grillad lax. På menyn såg det jättebra ut. 

Daniel tog grillad fläskfilé och Axel Pasta bolognes eller hur det stavas. 


Alla våra tallrikar förutom Axels såg lika ut. 

Det var pomes till varje rätt, samma/lika sallad. 


Tror att laxfolket blev mest besvikna. 

Ingen sås utan en korg med ketchup, majonäs och senap. och Pomes till Laxen. Ja inte ett ställe som vi gick tillbaka till. 

Axel var dock jättenöjd med sin mat. 


Efter maten drog vi tillbaka till lägenheten. Jag var väldigt väldigt trött. så jag gick och la mig väldigt fort efter att vi kommit hem. 


Tror dom flesta gick och la sig ganska fort efter mig också, dock så var Axel, Daniel och brorerik uppe till 03. 


Det var dag 1, eller ja ankomstdagen. 


Lite bilder från dagen:



             


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards