Mitt liv som Emma

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

101202 - en vanlig vardag.

Av Emma - 2 december 2010 21:09

en vanlig vardag för mig, när jag inte ligger hemma och gråter i sängen ser ut såhär:


  • Vaknar klockan 05
  • mellan 05-0545 gör jag mig i ordning så som, platta hår och eventuellt sminka mig
  • 0545 börjar jag gå till stationen
  • Är väl oftast framme strax efter 06
  • Tåget till Söderhamn går 0618
  • Somnar på tåget efter att ha visat biljetten
  • Vaknar i Ljusne
  • Somnar om och vaknar när det ropas "nästa station Söderhamn, Söderhamn", om det ropas ut. 
  • Går till Statoil och köper en kaffe
  • Väntar på mamma
  • kliver av vid jobbet, klockan är då runt 0730
  • Sedan jobbas det, från 08-1630. 
  • Drar mig till stationen för att åka mot Gävle. 
  • Har jag tur så är tåget i tid och då går det 1726
  • Kommer till Gävle strax efter 18
  • Kommer hem runt 1830
  • Äter mat
  • Diskar
  • Kollar på "Halv åtta hos mig"
  • Sedan när klockan är 20 så spenderas tiden vid en dator. 
  • Klockan 22 är det kväller

Det jag vill få fram är, hur mycket tid får egentligen förhållandet av denna tiden, en vardag? 

Jo ca en och en halv timme. 


Efter halv åtta hos mig så sitter vi oftast vid en varsin dator. 

Vad gjorde man innan datorerna? 

Var det TV:n då? 

Eller har det funnits en tid när man spenderade varje sekund med sin partner?

Böcker kanske? 

Eller spelade man kort? 


Tycker det är svårt att komma på saker att göra en vardag, då man vet att det är saker som skall göras, innan man lägger sig så får förhållandet komma i andra hand. 


Men så borde det inte vara. 


Hur svårt är det att ge fasen i datorn och spela kort istället? 

 
 
Heidi

Heidi

2 december 2010 21:34

Jag har frågat mig själv samma sak. Jag älskar att spela kort eller andra brädspel men vi tar oss aldrig tid plus att Patrik nästan aldrig vill. Trist!

http://www.heidihoo.se

Emma

2 december 2010 21:36

Ja jag älskar att spela kort, spel. eller ja, kortspel.

Som jag skrev på mammas kommentar, känns som att man går miste om massa tid tillsammans, pga att datorn nästan styr.

 
Ingen bild

Mamma!

2 december 2010 21:34

Hörde nån som föreslog en datorfri kväll i veckan...testa få se hur det känns..hitta på nåt annat...spela alfabet, kort eller ta en liten promenad o kolla in bocken innan den brinner upp...men klä er ordentligt...
Kram
Mamma!

Emma

2 december 2010 21:36

Ja, det kanske vore nått, en datorfri kväll.

Känns bara som att man går miste om så mycket tid med varandra pga att man ska kolla Facebook, nyheter, bloggar och sånt.

 
Ingen bild

Erik B.

2 december 2010 22:03

Man kan ju lugnt ha minst en dator/tv fri dag i veckan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 mars 2012 18:25

Om någon motförmodan missat det så har jag en ny Blogg nu. Jag ledsnade på att Bloggplatsen sagt att det skulle komma en Bloggapp enda sedan oktober 2011 och när jag i januari 2012 ledsnade så hade det ännu inte kommit någon app. Tacka vet jag ...

Av Emma - 26 december 2011 11:00

jag hatar att se över min ekonomi efter julen!  Den suger alltid!  Jag hatar att jag har massa saker som jag skulle vilja skaffa till hemmet men inte har råd.    ...

Av Emma - 21 december 2011 04:48


jag har suttit och kollat på bilder på mig själv för att se om jag ser på mig själv att jag gått ner i vikt och då slog det mig att jag tror jag trivs bäst i brunt hår. Men jag vet inte heller.  Men det känns som att jag passar bäst i det, vad säge...

Av Emma - 21 december 2011 04:27

vart sjutton är alla mina plåtbrukar? Kikade på mina bilder som jag laddade upp vid den här tiden förra året och jag har fasen bara två burkar kvar!          ...

Av Emma - 21 december 2011 04:12

Usch!  Inte nog med att jag har haft magsjuka sedan i söndags så kan jag inte somna inatt.  Har kräkts och varit dålig i magen, men idag skall jag iväg och jobba, äntligen!  Avskyr att vara hemma, måste få min dagliga dos av Andrea, ungefär som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards