Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Emma - 4 juni 2011 20:32

Ikväll har vi en hemma kväll. Känns som att det var år och dagar sedan vi bara var hemma på en helg. 


Vi har kollat på Little fockers och skall snart ta oss an Stekta Gröna tomaret. 


Igår kollade vi på The Pianist, Erik garanterade mig att jag skulle gråta massor lät det som. 


Men jag grät kanske i 2 sekunder. Det var ingen vidare gråtfilm. 

Var väl helt blockerad i huvudet från när de låg på marken och åt mat, usch! 


Av Emma - 4 juni 2011 12:06

Nu är min stek i ugnen, första gången någonsin jag gör stek och jag är toknervös. 


Men jag vill ju lära mig hur man gör. 

Men jag blir så nervös när jag skall göra maträtter som jag aldrig gjort och sådant som jag inte ens varit inärheten av att göra tidigare. 


Erik är modigare än mig på det viset, inte alls rädd för att prova nya maträtter.

Jag är inte rätt för att äta nya saker, men bara att jag skall misslyckas innan det är klart. 


Jag håller tummarna och vakar som en hök på ugnen. 

Har redan bytt fort, tog en skitstor först men sedan läste jag att det var bättre att ha en mindre, som bara var lite mindre än köttbiten om man skulle få sky till sås. 


Usch jag får så ont i magen. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards