Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Emma - 2 juni 2011 13:35

Varför gör de balsam flaskorna mindre änb schampot? 

Jag får aldrig de två att gå jämt upp. 

Nu har jag en schampoflaska som det är 250 ml i och balsamet är bara 200 ml. 

Jag har problem att få det gå jämt upp även om det är samma mängd i dom. 


När jag köper balsam och schampo åker jag till Dollar och köper det och där har de ju sådana där stooora jävla flaskor med samma mängd i båda. Då köper jag alltid en mer balsam för att det ska gå jämt upp. 


Någon som har samma problem eller går det alltid jämt upp för er? 

Av Emma - 2 juni 2011 10:25

Jag kände nyss att nu ska jag blogga. 

Jag loggade in och sedan kom jag på, va fan ska jag blogga om? 

Jag har inget vettigt att skriva känner jag men jag kan väl försöka hitta några ingångar här ändå får vi se var det tar oss. 


Jag är för närvarande själv vaken här i hushållet. 

BErik ligger i sängen och sover och Selma i sin klöspelare. 

BErik är ju ledig till och med tisdag så jag smög ut i morse. Jag jobbar imorgon och sedan ledig i tre dagar så jag ville komma upp i skaplig tid idag så att jag kan somna ikväll. 


För första gången på väldigt väldigt länge har vi inget planerat för helgen. Känns helt otroligt. 

Förra helgen var vi på släcktträff i Östervåla och helgen före det var det massa födelsedagar. 


Sitter och kollar på presenten jag fick av Jon och Linn just nu, en Somezin box. Den är snart tom, kanske ett glad kvar. Både jag och BErik gillade det vinet vilket är ett mysterium i sig. 

Varken jag eller BErik är vindrickare men om man skall "lära" sig att dricka rödvin så skulle jag rekommendera Somezin. 

Vi har även öppnat en utav flaskorna som jag fick var Kicki och Martin. Även det lättdrucket fast med lite mer smak, men väldigt gott. 


Jag går bara och väntar på att Bea eller Dijana skall klämma ur sig en bäbis. 

In på deras Facebook så fort jag vaknar för att se om någon skrivit grattis eller nått sådant. 


Sedan har vi Heidi också som skall ut med en nu under sommaren. Värsta Babyboomen i min bekantskapskrets nu under sommaren. 


Jag och BErik satt och kollade lite igår på att åka till Leksandssommarland med Axel nu i Juli. 

Jag har ju ingen semester i år så man får göra småsaker. 

Daniel tyckte inte att sommarlandet var så himla roligt när dom var där, så vi tänkte försöka åka med honom. Verkar som att det blir i början av juli just nu. 

Hoppas på att Erik och Cajsa har lust och möjlighet att följa med också, vore jättemysigt att få åka iväg med Axel med Bror, med våra respektive. 


Vi ska som sagt försöka göra lite småsaker i sommar. 

Vi skall på en, en dagars festival i Augusti, den 20:de för att vara Exakt. Fick det i present av BEriks föräldrar. Dundertåget som både jag och BErik verkligen gillar spelar där. Även Millencolin som jag lyssade en del på förr. 


Sedan ska vi försöka komma iväg till Öregrund, var där för många år sedan och det är  ju så himla fint där. Fast vi var mest på Gräsö, man missar mycket när man är ute på trippar när man är mindre, man ser ju saker med helt andra ögon nu och kan kolla på omgivningen och bara gå omkring i mysig miljö och mysa. 

Sånt man skrattade åt mamma för när man var mindre och tyckte hon var konstig för att hon gick och kollade på hus och såg ut att må så bra. Men nu förstår man. 

Förlåt mamma för de gångerna du inte fått gått och strosa i lugn och ro. 


Samma sak känns det med Gotland. Vi var ju dit med klassen när vi gick i sexan, jag kommer ihåg att det var jättefint där, men man tog liksom inte vara på det. 

Visserligen som var man väl som vilken unge som helst som gick i sexan. Det hade varit knasig om jag hade gått runt och njutit av husen medans de andra hade vattenkrig ;) 


Men som sagt, Öregrund skall vi iväg till och sedan festivalen som är i Fagersta. 

Och kanske leksand om vi får till det. 


Jag hoppas, vore tokmysigt! 


Aa det blev ett inlägg idag också! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards