Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Emma - 16 december 2008 13:52

Idag är det en seg dag. Var så jäävla trött igår när jag kom ifrån jobbet. Sedan var det fullt ös från att jag klev in innanför dörren hemma tills jag la mig.


Började med att kasta i en tvättmaskin. Drygt när den stora är trasig och den lilla tar lååång tid. Plus att tvätten känns som om den inte blivit centrifugerad när den kommer ur tvättmaskinen.

Sedan diska all disk som jag hade kvar från i Fredags. Började laga mat. Jättegod mat. Stekte kycklingfiléer med vitpeppar och kycklingkrydda. Hackade morötter och skivade champinjoner. Hade i vatten när kycklingen hade blivit tillräckligt stekta. I  med en hönsbuljong och mortötter. Lät det koka tills jag trodde att kycklingen var klar. I med svampen. lite mer vatten och en till buljong. Sedan ur met morötterna och svampen och i med matlagningsgrädde och maizena redning och ris till. Grymt gott!!

Efter man hade ätit detta blev man trött men började diska undan det man dragit ner.  Sedan var det bara att börja plocka och dona i övriga lägenheten.


Och sedan iväg och hämta tvätten, vika den och sedan 22:30 fick jag lägga mig, bara 1,5h försent :(


Så nu sitter man på jobbet, lagomt seg.


Ska åka till Moster Maj efter jobbet och få Gröt och Glögg.


Pappa skrev på msn igår han också, pappa som har haft personligt meddelande på Msn hela december som lyder "Våga Vägra Julen", och ville bjuda på julfrukost på julaftonsmorgon. Myys!


Nu är det inte så långt kvar tills jag slutar. Ska bli skönt.


Hej!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards