Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Emma - 19 mars 2008 15:35

Då är det alltså onsdag idag. Har varit en lång och tråkig dag ifrån min sida. Men jag ska inte börja här.

Den elfte Mars fick jag reda på att jag inte fått jobbet på Eniro. Vilket gjorde mig lite besviken trotts allt. När man vantrivs så pass mycket vill man verkligen ha ett jobb. Och vill komma ifrån stället så fort som möjligt. Så jag ringde till Ringbolaget för att kolla om det kommit upp en plats på dagtid där. Och det hade det. Väldans glad blev jag. Så glad att jag till och med bjöd Sofie på middag. gott som satan var det också. Tore kom också lite senare men fick ingen mat, han fick glass istället.

Innan maten packade jag en massa och pratade massa skit med Sofie. Mycke trevligt måste jag säga. Sedan på Onsdagen så bar det av till Gävle för att gå utbildningen som man skulle få innan man började jobba. Dock så skulle inte jag kalla det dom kallar för utbildning för utbildning.

Han hade nått bildspel på datron och pratade lite om det, och sedan var det klart. Jävligt töntigt. Plus att han som gick igenom det med mig var helt humorbefriad vilket inte passar mig. J är en mycke bättre människa på det viset. J är också det högsta hönset där i Gävle om jag fattat det hela rätt.


 Jag har lyckas övertala två människor till att byta till Glocalnet. Båda kvinnor. Den ena var arbetslös och den andra pensionär. Jag hade lyckas sälja fler om jag hade vetat om att man inte behövde personnumret. Att folk kan vara så rädd för att lämna ut det förstår jag inte riktigt. Vad kan man egentligen göra med personnummer? Och sedan fick jag reda på att vi inte behöver de fyra sista siffrorna. Och det trodde ju jag så där missade jag två stycker kunder. Jävla Mats, jag skyller det mesta som går fel på honom (Mats Nilsson för er som har koll). Sedan var det en karl som inte ens ville ge ut vilket år han var född, vilken månad och inte heller vilken dag. Varför inte? Vad fan kan man göra med de få siffrorna. Det var ju inte så att han hette Gkdsaldjfj heller eller nått annat ovanligt namn, utan ett helt vanligt Svensson namn. Fattar inte. Ja det var ju bara att tacka då och lägga på. Då fick jag reda på sedan även denna gång från Mats "vi behöver inget personnummer" VA FAAAAAN!!! Man blir inte nå less. 


I måndags blev jag upphämtad av mamma, Daniel och Axel också när jag kom med tåget. Iväg för att kolla på en lägenhet som kändes väldigt intressant. 60 kvadrat en etta och elen ingår i hyran. 3300:- per månad. Ligger i det gula trähuset mitt emot tempo i Söderhamn för er som har koll. Så på onsdag nästa vecka ska det skrivas kontrakt! :D gissa om jag är nöjd.


Igår var jag tvungen att åka hem ifrån jobbet vilket inte kändes bra. För det första så har jag fått mens för första gången på typ 4 år (jag har pstav). för det andra fick jag en sådan jääävla mensvärk (tror jag) att jag började må illa och började kräkas. Inte kul att vara på jobbet om man är på det viset. Så nu har jag varit hemma halva dagen igår och heladagen idag. Fan inte kul att börja sitt nya jobb på detta viset! jag som inte ens brukar få mens, Och ännu mindre mensvärk! Blev sååå jälva less!!  Det är ju inte mycke mens, men otroligt mycke värk. Uscha.


Ikväll ska jag allafall iväg och lyssna på Flaming Thyr. Jag orkar inte skriva resten av namnet för det är så jävla långt. men man kan lyssna på www.myspace.com/flamingthyr 


Nu har jag skrivit bra nog mycke och ska försöka hålla igång bloggningen igen. Har varit jävligt duktig ett tag om jag får säga det själv!  

www.myspace.com/flamingthyr

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards