Mitt liv som Emma

Alla inlägg under april 2009

Av Emma - 10 april 2009 22:10

Ja man blir lika arg varje gång det händer. Att man kommer åt en knapp så försvinner hela inlägget man skrivit.


Men detta var min dag:

  • somnade försent igår = astrött idag 
  • Duschade
  • Somnade om
  • Gick till jobbet
  • Skulle ha jobbat 10-19
  • Fick kompa från 1615 pga för lite samtal och inget att göra administrativt
  • Yvonne kom på besök
  • Vi åt ananas och vindruvor
  • Vi var ut med katterna
  • Jag lagade för salt mat efter att Yvonne gått.
  • Jag har duschat igen.
  • Jag sitter nu och kollar på gamla videoband, är nu inne på musikvideos jag har spelat in.


Vem kommer ihåg:

  • The Moffatts - One hit(?) wonder?
  • Kim Lukas - One hit(?) wonder?
  • Andreas Jonson - The Game We Play


Nu tog det slut på låtar och blev Rädda Willy 2 istället så nu kanske man ska kolla på en vettig film, inte där Markolios "Millenium 2" är med 2 gånger.


Over and Out

Av Emma - 10 april 2009 14:30

Då har man haft lunch. Mys som alltid när man har sällskap av Dijana.

Dijana ringde till 3 och kollade om man kunde få utskrift på sms.

Det kunde man inte. Det var bara polisen som kunde göra det.


Vi gick och tog oss en kaffe och var rädd för att det skulle komma på tröjan.


Gick ut och satte oss i solen och pratade skit.


Nu är det lite drygt 4 timmar kvar innan jag får gå hem. Detta är en välidgt seg dag.


Tur att man har Dijana här allafall.

Av Emma - 9 april 2009 22:33

Jag fick precis ett väldigt fint sms som fick mig att bli rörd till tårar


Dijana:

"Emma, jag älskar dig."


Underbar människa.

Henne älskar jag. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har ett annat väldigt fint som jag inte har kunnat radera.


Fick det den 19 september 08.

Vince O

"Jag läste en ganska rörande artikel på aftonbladet nu. Den fick mig att ville säga att jag älskar dig."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Jag älskar människorna i mitt liv. Även om ni inte finns nämnda i detta inlägget så vet ni.


Det finns inget jag inte skulle göra för min familj och för mina vänner.

Av Emma - 8 april 2009 16:42

Vart är solen? Vart är våren?

Nu kommer väl pappa kommentera och säga April är ingen vårmånad.

Det struntar jag i. Nu vill jag ha våren. Jag vill ha fågelkvitter och värme. Jag vill kunna sitta ute och äta min lunch på jobbet utan att ha jacka på mig.

Jag vill att blommorna skall börja blomma.


Jag vill kunna ta med Axel till stadsparken och vara där en hel dag och bara mysa.


Hade jag bott i Stockholm fortfarande hade jag suttit på en uteservering och druckigt kaffe och öl.


Kommer inte ihåg vem jag pratade med när jag gjorde denna jämförelse


"Det väder vi har är ju precis som ett dåligt samlag. Man börjar med ett grymt förspel och sedan när man ska gå över till den sexuella akten så får han inte upp den."


Nu vill jag ha SOL!!


Nu ska jag jobba vidare.


Jag fick en medalj idag också. För att för att vara jag så har jag sålt bra föregående månaden :D

Av Emma - 7 april 2009 23:32

Guud va jag är trött nu.

Jag har tvättat en massa tvätt. Jag har diskat, dammsugit, torkat golv, dammat och plockat. Jag har vikit all tvätt, lagat mat, diskat efter att jag har lagat mat. 


Nu är jag helt slut. 

Det är rätt skönt att hålla på ändå för man blir ju så trött när man är färdig. 


Ganska tjatigt också när man har gjort så fint och så stirrar man in i dom jäävla lampskärmarna som katterna har vält allt för många gånger så det syns knappt att det en gång var skärmar. 


Också rätt så deprimerande att kolla på det som en gång kallades för blommor. Aloe Veran har dock klarat sig men resten har jag glömt bor. Snacka om att favorisera blommor. 


Min hosta vägrar ge sig vilket är välidgt drygt. Vaknade och var öm i hela halsen i morse pga att jag hostar så mycket på nätterna. 


Jag har börjat fundera på om man ska ta och mubelera om i sovrumsdelen jag. Men det är rätt svårt att göra nått känns det som. 


Nu tänker jag inte skriva mer.

Jag har fått tillåtelse av M att duscha och jag får skylla på honom om grannarna blir sura. 


Over and out.

Av Emma - 7 april 2009 16:06

Imorse ställde jag klockan på 08. Jag vaknade av den kl 0830. Gick och hämtade den och la mig i sängen och sedan ringde mamma och skulle väcka mig bara någon minut senare. Jag säger Ja jag är vaken. Mamma lägger på.


Kl 1030 vaknar jag med telefonen i handen och undran hm, skulle inte jag göra nått idag?

Jo jag skulle ju bowla med mamma och Axel kl 11. 


Det var bara att hoppa ut och klä sig och försöka hitta delar till en hel människa. 

Maj följde med hon också, alltid trevligt att träffa henne. 

Mamma vann som vanligt, hon är rätt duktig på sådana där saker. Sedan maj och sedan jag och Axel sist. Det roliga är att Axel inte var så långt ifrån mina poäng och det var hans första gång. 


Efter Bowlingen åkte vi på Café Amore och åt lite mat. Gott. 

Sedan ivär till guldsmeden här i stan för att hämta en ring som mormor hade lämnat in. 


Sedan begav vi oss hem till mig och hämtade ut katterna och gick en runda. Var säkert ute i 45 minuter med dem. 


Nu har jag kasta i tvättmaskiner och ska ta mig i kragen och börja städa. Får se om Dijana kommer in och klipper mig senare.


Det är en himla tur att man har Dijana på jobbet. Om det inte vore för henne och några till hade man nog inte stått ut. Underbara arbetskamrater is the shit.



Av Emma - 7 april 2009 00:32

Nostalgi.


När jag gjorde slut med Jimmy för ett bra tag sedan känns det som. Eller ja när jag och Jimmy var tillsammans och hade massa problem hit och dit var det så att det fanns någon speciell där som alltid fick mig att le. Och en gång vad jag tvungen att spara det han skrev för det var så gulligt. 



"men fatta att du betyder nått för mig då!
vem har jag alltid mobbat o retat när jag haft tråkigt?
vem har jag alltid snackat med så fort hon är online?
vem har jag alltid velat kolla på för att hon är online?
vem ere som skriker på mig utan att det ens behövs skrika på mig?
vem ere som bara är allmänt söt o helt underbar när hon menar att vara elak o störd?
vem ere jag alltid kan utbyta åsikter, tankar och ideér med utan att jag kanske
själv vill det utan det bara händer ?!
vem är den ENDA människan jag typ ger komplimanger?!
fan, du borde få nobelpris
jag mår totalt skit, har typ 30 msn fönster öppna, skriver ändå bara med dig
jag fattar inte varför du får mig o må så bra
du är min lilla snutta, vare sig du vill eller inte ;)
du är bara en helt underbar människa =)
jag vill se dig le "

Av Emma - 6 april 2009 18:40

Katten är hittad

Jag blev glad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards