Mitt liv som Emma

Alla inlägg under april 2009

Av Emma - 20 april 2009 23:47

Jag säger bara skitdag.

Och det får ni nöja er med




Av Emma - 19 april 2009 13:23

Då ska vi se vart vi skall börja. Jag har som vanligt egentligen inte nått vettigt att skriva om, ändå ska jag skriva.


I förrgår (Fredag) somnade jag väldigt sent. Det var ju snarare att det var lördag när jag somnade. Sista gången jag kollade på klockan var den 04.

Sedan skulle jag ha klivit upp 0830, men det väckarklockan ignorerade jag. Tur att jag hade skrivit till pappa på Msn, att han gärna fick ringa till mig runt 0830, för klockan 09 ringde han och kollade om jag var vaken, vilket jag inte var.


Upp och hoppa, Börja diska, kastade in tvätt i maskinerna i tvättstugan, Öppnade fönstren lite för att få lite frisk luft och vips så var Lizzie borta :P Som vanligt.


Jag brydde mig inte så mycket i det utan bara tänkte, ja hon kommer tillbaka.


Jag började kasta ihop en kladdkaka eftersom att Cajsa skulle komma förbi och ha Mary Kay sminkklass med mig och några bekanta, närmare bestämt, Maj, Mamma, Dijana, Bea och Linnéa. Många personer det i en etta :P


Det var väldigt kul att sitta där och bara prata skit och umgås med vänner och familj.

Jag var inte så väldans duktig på att sminka mig på det viset man skall göra. Jag sminkar mig ju lite som jag tycker blir bra, men så skulle man tydligen inte göra. Man får helt enkelt börja om från början.


Jag beställte ett jättehärligt handcreams sätt som jag fick prova förra gången vi hade hudvårdsklass.


Efter sminkklassen kapade Dijana av mitt hår, hon tog även kort på hårhögen som blev,. får se om hon lägger ut den någon stans. Av den högen som blev så kan man ju nästan inte tro att jag har nå hår kvar på huvudet, men det har jag. När jag skulle dammsuga upp det blev det nästan stopp i den lilla maskinen. Men jag blev väldigt nöjd och skall fixa och prova lite när jag kommer hem ikväll.


Jag följde nämligen med mamma till trönö efter allt stök för att hon ville ha lite sällskap idag (Söndag) För att Daniel jobbar som en galning.

Jag har färgat håret på henne nu och även kastat i slingsmet.


Köp inte Moods 3in1. Slingsemeten är konstig och det blir klumpar av pulvret. Det står att den skall sitta i 10-20 minuter. Mamma har nog haft den i närmare 1 timme nu och ännu är det inge större resultat. Sedan vet jag väl inte om det är för att hon köpte den på "Albert och Herbert" i Bollnäs och att den har stått där i fem år eller nått. Men ja, jag har inte haft så bra erfarenheter av den där slingsmeten som är med.


Annars tycker jag mood är ett väldigt bra märke. Billig och det blir bra resultat.


Nej nu ska jag värma på kaffet lite.


<3

Av Emma - 16 april 2009 22:21

Usch vilken dag.

Det börjar med möte med de högsta på jobbet. Alltså inte min närmsta chfen utan de som sköter företaget. 


Jag säljer på tok för dåligt, vi var 5 stycken som samlades i ett rum med dessa människor för att prata om hur vi sålde. Det är fasen inte roligt alls. Kände nästan bara panik över det när man vet att det blir en speciell press, och om man inte lever upp till målen kan det ju hända att man ryker då... :/


Men resterande dagen var väl ok, fast med tanke på mötet tidigare så hade man ju det i huvudet hela dagen och när man fick samtal med inkasso och sådana saker så blev man ju arg eftersom att de där uppe vet ju inte riktigt hur det är att sitta nere i telefon, utan dom ser ju bara pengarna. Det förstår man väl också, dom måste ju få in pengar för det vi säljer för att kunna gå runt på vårt projket. Men, det är inte alltid lätt och även om det finns ett mål att en agent ska sälja si och så mycket, så är det inte lätt när man själv i telefonen vet att ringer folk in och har t.ex ett släckt kort, fått brev från inkasso, saknar alla kanaler (detta är de som oftast är därför kunder ringer in) så är det svårt att försöka sälja på dem något. Sälja på låter väl också fel, det är väl snarare att man skall informera och det ska räcka. 

Men om man informerar folk och dom helt enkelt inte är intresserade så är det inte så lätt heller att sälja.


Nu ska jag inte sitta här och säga att jag försöker sälja på alla mina samtal för det gör jag inte, det vet jag om. Och det ska jag bli bättre på för jag vet ju frågar man inte, får man heller inte sälja. Men jag blir ändå förbannad på den övre makten för dom skulle inte klara en dag med inkasso, släcka kort. Utan dom  kommer med sina krav och krav och krav, utan att veta vad dom kräver.


Nog om det


Jag har försökt övertalat Viking till att bli transa genom att komma på en sminkklass och vara förbered utifall detta skulle inträffa. 

Helt plötsligt så ville han det men då fick han inte. 


Bea är för rolig


Bea: Är det nått mellan dig och viking? 

Emma: Men snälla Bea, Det hade ju varit som att vara som ett flickebarn fast kille.

 Bea: HAHAHHAAHHAHAHAHAH


Nu nu ska ajg försöka glömma den relativt dryga dag och kolla på nått skoj istället. 

Av Emma - 15 april 2009 17:51

Nu har jag lunch här på jobbet. Det är en väldigt lugn dag idag vilket är skönt. Fast jag hade ändå önskar att det kunde vara lite mer liv här i rutan så man hade nått att göra.


Hostan har börjat ge sig tack vare det otroligt bra hostmedicinen. Har dock börjat få mina visdomständer på höger sida (Som jag redan trodde jag hade fått så man blev ju rätt less när det började göra ont). Jag knaprar iprem och dricker hostmedicin om vart annat


JAG TAR INTE FÖR MYCKET HOSTMEDICIN, MAMMA!


Nu ska jag gå ut och röka en sväng sedan kissa.

Av Emma - 14 april 2009 10:19

Då har det börjat.

Så fort jag kom till jobbet frågade Micke som en servetris "jaha Emma, vad kan jag bjuda på?" Då fick man beställa, nästan som en hotellfrukost.

Två rutbröd mackor med ost och gurka. Ett glas juice och en yougurt. En kopp kaffe med mjölk.

 Så nu har jag tre glas här på mitt bort. Ett med juice, ett med kaffe med mjölk och ett med kaffe utan mjölk. FrukostEva kom förbi och frågade om jag ville ha kaffe. Och kaffe måste man ju ha.


Nu ska jag slita vidare. Dock är det väldigt lugnt trots fakutra utskick.

Av Emma - 14 april 2009 00:00

Då ska man sova då, igen. Som vanligt vid den här tiden.

Har precis slupat i mig 7.5 ml cocilane, hoppas verkligen det hjälper. Jag har inte ork i min kropp till att ligga vaken och hosta. Har får träningsvärk i halsen av det.


Idag var det en vääldigt seg dag på jobbet. Tror att jag tog max 20 samtal på hela dagen. Jag jobbade ifrån 11:30-20:00. 20 samtal på den tiden är ju verkligen skandal. Men man kan ju inte göra så mycket när det inte ringer. Rätt skönt när det inte ringer en annandag påsk också. Då vet man ju att kunderna har ett liv och inte sitter inne och kollar på tv hela dagarna, eller lusläser fakturorna. 


Det ska dom göra imorgon. Lusläsa fakturorna alltså. Vi har Challange Day på jobbet, vilket betyder, inga raster, inga 45 minuters lunch. Utan bara äta och springa ner till telefonen igen. Inga onödiga raster till att prata skit med vänner utan BARA prata i telefonen. Det är ju nästan tur att man röker imrogon så man kan få hinna andas någon gång. 


spring is in the air

<3




Det pirrar

Av Emma - 13 april 2009 16:53

Ja då sitter man på jobbet igen.

Sov över i morse så det var ju inte så bra. Den där jälva hostan kör slut på mig. Vaknade 10:50 och började jobba 10. Men jag fick skjuta fram schemat så nu  kör jag 11.30-20 istället.


igår vad det middag hos mamma vilket var mys och gott. Erik och Cajsa kom också ut. Cajsa var dock lite sliten pga kvällen innan då dom hade inflyttningsfest. Men hon vaknade lagom till efterrätten alla fall :D


jag bloggar mest bara för att Dijana är så jävla dryg och klagar när jag inte gör det ;) Nä man för att komma ihåg själv vad man har gjort är väl rätt bra tycker jag :P


Nu ska jag jobba vidare.

Av Emma - 11 april 2009 22:59

And now you dance around me.


Nu sitter jag hos mamma i trönö och bara tar det lugnt. Vi har kollat på den första (av de äldre) Star Wars filmerna. Druckigt mängder av kaffe har vi också gjort. Axel har varit lite hyperaktiv, men det blir han ju per automatik när han är trött.


Annars så vaknade jag på tok för sent idag. Ungefär 1430, det skyller jag på hostan. Sover otroligt dåligt pga den jädra hostan. Har fått lite cocilane nu här hos mamma så jag hoppas jag får sova och kommer kunna somna utan problem. Förstår inte riktigt varför man inte hostar lika mycket på dagarna som man gör på kvällarna just när man lägger sig. Ungefär som att kroppen känner av att nu ska hon sova, trodde hon ja, hahahaha.


Imorgon blir det påskmiddag här hos mamma. Både Ulla och mormor skall komma och äta. Även Erik och Cajsa.


Nu sitter Lizzie här och kollar på alla bokstäver som skrivs, hon ser då väldigt fundersam ut.


Fick jättegod mat av mamma idag också. Fläskfilé, potatisgratänd och svampstuvning. Väldans gott var det. Skulle ha fått efterrätt också om jag ville ha men jag avstod.


Jag gjorde en kladdkaka och tog med mig hit som vi skall äta till efterrätt imrogon efter all påskmat.


Nä nu ska jag kanske kasta mig i säng. Känner mig rätt trött trots att jag vaknade så sent. Men jag kanske fick all sömn jag behövde nu eftersom att jag sov så dåligt natten till fredagen.


Over and out.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards