Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Emma - 26 maj 2009 10:51

Gud en sådan vecka man har haft.
Jag tog ju semester jag pga massa födelsedagar. Så den 19/5 började min ledighet.
Den 20/5 gjorde jag allt som jag skulle ha gjort den 19/5, jag dammsög, dammade det sista,diskade, tvättade.
Sedan kom det folk, Erik och Cajsa var först på plats.
Erik släpade runt Cajsa på golvet och gick runt och sjöng på Johan Palms senaste singel "Emma-Lee".
Sedan kom Mamma, Daniel, Axel och Ulla. Av dem plus av mormor fick jag en cykel, dock med pyspunka men det är ju sånt som kan ordnas. Väldans skönt att ha en cykel igen.
rätt skönt att bara kunna sväva ner till jobbet när man börjar tidigt (läs när man vaknar försent).

Sedan kom även Maj och kalle och hälsade på också, naturligvis hade dom med sig ett litet paket, fast jag sagt åt dem att de absolut inte behövde det.

När allt kalasande var slut, efter att pappa hade kommit förbi senare på kvällen så gick jag och Axel när till stadsparken medans Daniel var och kollade på Småstadsliv 2.
Mamma åkte i väg med Mormor tillbaka till Ljusne.

Sedan när daniel var klar på småstadsliv bar det av hem till mig för att hämta katterna och även röja lite efter allt kalasande.
Så jag var i princip hos mamma hela ledigheten.

den 21/5 var det städning på schemat hos mamma, Det gick väldans bra med tanke på att Axel var hos kompisar hela dagen så jag och mamma fick tid på oss att fixa och röja.
Jag siktade in mig på Axels lekrum jag, det är väl alltid det rummet som tar längst tid att få ordning i.

USch va jobbigt det var att skriva i efterhand om vad man gjort.

Sedan den 22/5 fyllde älskade axel kl 21:14 6 år. Lillegubben blir så stor. Nu skall han inte längre prata om kiss och bajs, han skall sluta med nappflaska stark och sedan försöker vi få honom att sluta svära så mycket.
vilket är svårt eftersom att det kommer ju svordommar ur mig typ vart annat ord.

Var lite drygt då Axel fyllde för Hans-Olof kom på besök, just den dagen. Han hade med sig någon kaka och ja han blev sittandes där hela dagen. Man tycker ju att när man märker att det är nått på gång, eller ja vi sa ju till och med att axel fyller år idag och att det kommer gäster.
Då borde man kunna säga, jaha men då ska inte jag störa, jag kommer en annan dag. Men nej då, Han satt där hela dagen. från att första gästerna kom, tills att dom sista åkte. Helt otroligt.


Den 23/5 var det korvkalas, då fyllde Daniel år. Det är en tradition eftersom att det blir så mycke tårta just denna veckan i maj så man blir så less. skönt att slippa alla tårtor en dag. Och det är ju gott med Sibylla korv.

den 24/5 var det barnkalas för Axel. Gud vilken värme det var den dagen, Nu ska man väl inte klaga men det var otroligt varmt, och för en människa som går utan vantar, mössa och har en höstjacka på sig på vintern är det extremt varmt.
Jag brände mig rätt rejält på ena axeln och på bröstet.
Det var också den dagen jag skulle åka hem till mig och diska ett gäng koppar och sådana saker. Lizzie vägrade dock komma in så jag fick åka utan mina katter.

Dom små liven skulle ha kommit hem igår, mamma hade till och med åkt hem på lunchen och fångat dem. Men sedan var det någon som släppte ut dem, eller snarare glömde bort att dom är vidrigt snabba.
Dock kom dom hem i morse mina söta små saker.

Nu sitter man på jobbet, väldigt skönt. Var kö imorse när jag kom hit men nu är det lugnt. Sitter helt själv på en sida och gör mitt, väldigt skönt. Mitt emot sitter en människa som jag inte alls kan med, men annars är det helt tomt på bänkarna bredvid mig.

Ska ner på stan när jag har slutat tänkte jag en snabbis, in och köpa en parfym någon stans, får se vilken det blir. Ska även försöka hinna med in på djurboden och köpa lite kattgodis till mina små.

Nej nu ska jag ta och kissa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards