Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Emma - 7 juni 2010 22:38

Jag kan inte ens lyda mig själv. 


Har sagt till mig själv i mitt huvud att jag skall vara i säng senast 2230. 


Det är ju kört. 

Men nu ska jag lägga mig

Av Emma - 7 juni 2010 22:26

Sådana borde inte köra en buss när jag ska med. 

Jag jobbade in en kvart på lunchen idag för att kunna gå till bussen tidigare. Så att jag var säker på att jag skulle hinna. 


Naturligtvis fick jag stå och vänta på bussen, ingen större chock, men hellre det istället för att stressa.


När bussen väl kommer så ska chauffören ut, och två nya in. Det tar en vääääldig tid för den gamla att gå ut och en ännu längre tid för de två som skulle in att komma i ordning. Jag kände stooor panik.


Bussen skulle ha gått 1655, men gick inte förens 1705. 


Tåget skulle gå 1726. 


Som tur var, för dessa chaufförer, så hann jag med tåget, och vips var jag hemma i Gävle. 

Av Emma - 7 juni 2010 21:53

Klockan 05 började min dag i morse. 

Det slog mig hur tidigt jag var vaken när jag skickade sms och frågade Bea om hon var vaken 0645. Då hade jag varit vaken ett tag redan och satt på tåget som strax skulle anlända till Söderhamn. 


Mamma hämtade upp mig vid Statoil, en trevlig morgonrutin vi skall ha vid tillfälle. Mys att få träffa mamma varje dag, trots att man bor i Gävle och hon i Söderhamn. 


Det har gått bra på jobbet, överförväntan måste jag säga. Trodde jag skulle vara toktrött och helt slut, men det har gått bra. 

Känner mig inte nu heller så väldigt trött. 


Älskling hade gjort mat när jag kom hem, kände att det var nått med curry, doften slog emot en när man öppnade dörren. 


gick ner i tvättstugan för att hjälpa honom lite, blev lite galet där nere, hans planer gick inte riktigt i lås, så det var inte en glad Sambo jag mötte i tvättstugan. 


Men när Björn (Eriks bror), Johanna (Björns Sambo), Anton, Alva, Manna och Maja kom på besök verkade det som att han sken upp lite grand. 


Alltid trevlig att träffa dom. De är väldigt lättsamma människor. 


Nu har vi fått upp all tvätt som inte hann torka nere i tvättstugan, diskat, och håller nu på att koka potatis inför morgondagens mat, Dillstuvad potatis och isterband. 


Fick tipset av pappa att man skulle använda potatis som var någon dag gammal, kommer dock inte ihåg varför, men ja, det la både jag och Erik på minnet så vi gör som han säger tänkte vi. 


Nu ska vi bara vänta på att potatisen kokat klar, sedan blir det kväller, allafall för mig. 

Av Emma - 7 juni 2010 17:39

  

Mitt nya liv är att tillbringa ca två timmar på tåg per dag. Och jag älskar det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards