Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Emma - 28 januari 2011 23:27

Bara älskar Galenskaparna Aftershave!

Av Emma - 28 januari 2011 21:36

Har precis gjort en stoor kanna Smoothie. 


  


Finaste Erik Bergström


  

Av Emma - 28 januari 2011 14:13

älskar den här bilden. 

Vi brukar rätt ofta sitta i den där tunnan på somrarna för att svalka oss. 

Innan vi fick cykla till Hamrebadet själva kanske! :P


  

Av Emma - 28 januari 2011 14:03

Känns som att jag driver ett växthus  i lägenheten här hemma. 


Har sex blommor i ett rum (vardagsrummet). 

Var väl tänkt att jag bara skulle ha fyra stycken där, man då var Erik missnöjd med blommorna som jag hade i pelarna så vi köpte hängande murgröna istället till dom. 

Och han hade rätt det såg mycket bättre ut med hängande blommor. 

Den ena pelaren fick jag från en kvinna i Sätra, hon hade tänkt att göra ved av den, men då fick jag den, målade om den. 

  

Den andra hittade jag på myrornas för 50:-. 

Målade om den med. 

  

Måste bara försöka fixa sladdarna som är bakom dessa två, skaffa en ny nätverkskabel som inte är röd så kanske man kan ställa modemet och routern i tvbänken, utan att det skall vara en röd sladd på golvet. 

  


Håller på att fixa kattgräs också till Selma, hon har börjat kräkas upp mycket mat, eller kräkas och kräkas. 

  


Jag har även under dagen (eftersom att febern verkar ge med sig, inget febernedsättande på hela dagen peppar peppar) sått lite fröer. 

Mesta dels sallad och sånt, men även lite blomster. 


  

Dom får nog bo på köksbordet till att man kan ställa ut dom på balkongen. 

Tyckte dom var mycket lämpliga dom där lådorna. 


Har torkat av skåpluckorna i köket också, tror inte Erik har gjort det någon gång så jag gjorde det för fjärde gången. 

Tycker inte om att se massa fläckar på skåpluckorna, kaklet. 

Av Emma - 28 januari 2011 00:04

Har provat några stycken Tassimo nu. 

Väntar dock fortfarande på paketet som jag beställde från Tassimo.se


Jag trodde att det vanliga mellanrost kaffet skulle vara lika mesigt som jag upplever att mellanrost kaffe är. Men det var väldigt smakrikt, så det var en väldigt glad överraskning. 


Beställde lite mer mörkrostade kaffesorter ifrån Tassimo, jag och Erik brukar köpa Löfbergslilas Cressendo och den har en lite starkare smak. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards