Mitt liv som Emma

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

110727 - snask

Av Emma - 27 juli 2011 22:51

Då ska jag börja detta inlägg som jag skrev att jag skulle skriva. 

Först vill jag varna känsliga läsare så som mamma, pappa, bror, moster och sådana. 

Det kommer vara en del snusk, men inga detaljer. Det kommer vara en rätt så fin kärlekshistoria om man borser ifrån resterande. Men det resterande är väldigt viktigt för själva historien ändå. 


Såhär är det. 

Jag har tidigare i mitt liv varit med en del människor, en helt del människor, och ni vet på vilket sätt jag menar. 

Jag vet inte hur många jag varit med och detta är absolut inte på nått sätt något skryt. 

Jag har haft förhållande med 3 personer innan Berik och inte varit någon av dem trogen. 

Som värst var jag mot Magnus och när jag bodde i Stockholm. 


Det var rätt så lätt där, fulla människor och en dealer, svårt var det inte. 

När jag flyttade till Falun var det heller inga problem men nått hände med mig i Falun. 

Man kanske kan säga att jag blev vuxen. 


Det var den 28/2-2008 som jag lessnat på mitt liv totalt. Jag ville inte längre gå i samma spår som jag gjort tidigare. 

Det var morgonen den 28/2-08, när jag gick "the walk of shame" runt kl 08 när folk skulle iväg till jobbet, barn skulle iväg till skolan och där gick jag med mascara över hela ansiktet och jag kände hur folk stirrade på mig, och visste precis vad jag hade gjort. 


Jag beslutade mig från att ta en paus ifrån allt sexuellt på ett år. 

Jag skulle absolut inte utöva några som helst sexuella aktiviterer. 


och det gjorde jag, under ett helt år var jag helt fri från sådana saker. 

Jag beslutade dock 28/2-2009 att jag inte skulle göra något förens jag var i ett förhållande. 


och även det gjorde jag. 


I november 2009 måste det ha varit fick jag kontakt med herr Bergström på en sida på internet. Vi pratade mest som vänner men sedan den 25/12-09 bestämde vi att vi skulle fira nyår tillsammas. Inget hände, förutom att jag kände mig så himla trygg i hans närhet. Att jag kände mig speciell, omtyckt occh efter ett tag även så otroligt älskad. 


Det jag gått och tänkt på det är inget av det som har hänt mig de senaste 20 månaderna hade hänt, om jag inte hade brytit mina vanor. 

Om jag inte hade gått där, den där morgonen och känt som att hela världen bara stirrade på mig. 


Jag tog mitt livs bästa beslut den 28/2-2008. 




 
 
BErik

BErik

27 juli 2011 23:13

Världens finaste inlägg! Slumpen avgör mycket och beslutet du tog den dagen är jag väldigt glad över!

http://opeth1979.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mamma

28 juli 2011 09:28

Förstod att du hade det jobbigt i Falun...men förstår nu ännu mera...stackars dig skönt att du kom hem och att du tog de besluten du har tagit. Du har det så bra och Erik är så go med dig.
Kramar <3
Mamma!

 
Ingen bild

Jenny

31 juli 2011 19:28

Blev tagen av det här inlägget, fint av dig att välja att dela med dig av något så pass privat och jag tror att du är mycket stolt över dig själv på grund av det där beslutet. Ibland måste man liksom vakna upp och inse vad man håller på med för att orka ta sig ur något, att ändra på sig. Kudos till dig för att du klarade av det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 mars 2012 18:25

Om någon motförmodan missat det så har jag en ny Blogg nu. Jag ledsnade på att Bloggplatsen sagt att det skulle komma en Bloggapp enda sedan oktober 2011 och när jag i januari 2012 ledsnade så hade det ännu inte kommit någon app. Tacka vet jag ...

Av Emma - 26 december 2011 11:00

jag hatar att se över min ekonomi efter julen!  Den suger alltid!  Jag hatar att jag har massa saker som jag skulle vilja skaffa till hemmet men inte har råd.    ...

Av Emma - 21 december 2011 04:48


jag har suttit och kollat på bilder på mig själv för att se om jag ser på mig själv att jag gått ner i vikt och då slog det mig att jag tror jag trivs bäst i brunt hår. Men jag vet inte heller.  Men det känns som att jag passar bäst i det, vad säge...

Av Emma - 21 december 2011 04:27

vart sjutton är alla mina plåtbrukar? Kikade på mina bilder som jag laddade upp vid den här tiden förra året och jag har fasen bara två burkar kvar!          ...

Av Emma - 21 december 2011 04:12

Usch!  Inte nog med att jag har haft magsjuka sedan i söndags så kan jag inte somna inatt.  Har kräkts och varit dålig i magen, men idag skall jag iväg och jobba, äntligen!  Avskyr att vara hemma, måste få min dagliga dos av Andrea, ungefär som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards