Mitt liv som Emma

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

110731 - spontantripp

Av Emma - 31 juli 2011 00:32

I fredags efter jobbet blev det väldigt snabba ryck. 

Fort som satan ut till Ica Maxi, handla, hem. 

Erik klippte sig och rakade sig. 

Kastade sig i duschen medans jag kollade vad jag hade fått hem ifrån Ellos. 

Sedan packade vi lite kläder snabbt och drog sedan iväg mot söderhamn som bestämdes någon timme innan jag slutade. 


Direkt till Trönö åkte vi, hann ta oss några klunkar öl och sedan åkte vi alla mot Söderhamn och CH. Till och med Axel var med in för att lyssna på Flaming Thyr And The Molotov Cocktail Band. 


Han verkade branog så hävd över allt folk som var där. 

Bra var dom som vanligt, vi stod på uteplatsen större delen  av spelningen. Innan dom började spelade var vi inne och det var ju gräsligt varmt. 

 Men mest synd om Berik var det ju eftersom att han hade klätt på sig både skinnjacka och hatt. 


Efter spelningen drog vi hemåt, gick och la oss ganska omgående på olika ställen. 

Jag försökte få med mig Bergström upp men när jag frågade gång på gång "ska vi gå och lägga oss, ska du inte följa med upp och sova" så fick jag svaret NEJ. Då fick han ligga på soffan. 


Vaknade närmare 12 och gick ner och fixade kaffe trodde jag. 

Jag hällde i vatten och pulver, knäppte på bryggaren och gick ut och rökte. När jag kom in stod Daniel, och torkade som satan på bänken, konstigt nog svor han inte ;). Jag hade nämligen glömt att ställa in kannan så det hade ju blivit översvämmning. 


Vi käkade frukost och sedan hjälpte jag mamma och Daniel att måla på inhägnaden på altanen. 

Erik var DJ och vattenfixare. 


Min belöning blev god mat (grillat) och Glad mor med man. 


Vi drog iväg mot Söderhamn och Skytten för att besöka Bea, Danne och Tiril. 

Gud så mysigt det var. 

Att träffa Bea igen. Ja de var faktiskt trevligt att träffa Danne med ;)

Tiril va så söt och go. 


Tiril hade de fått ifrån en bok som Bea läst tidigare mamma! 


Vi drack kaffe, pratade tok, lyssnade på en snoppsång, blev rädd för trollsländor, pratade dreggel och lattemammor.


toppendag helt enkelt. 


Imorgon blire till att ställa klockan då vi skall iväg och lämna paket till Svärmor och Svägerska i Östervåla. 


Måste ju bli en toppendag det med. 


Jävlar vilken bra helg! 

 
 
BErik

BErik

31 juli 2011 09:48

Det har varit en riktigt bra helg så här långt, håller med och den är inte slut ännu! :)
Det kan faktiskt bli bra även utan en massa alkohol! ;)

http://opeth1979.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 mars 2012 18:25

Om någon motförmodan missat det så har jag en ny Blogg nu. Jag ledsnade på att Bloggplatsen sagt att det skulle komma en Bloggapp enda sedan oktober 2011 och när jag i januari 2012 ledsnade så hade det ännu inte kommit någon app. Tacka vet jag ...

Av Emma - 26 december 2011 11:00

jag hatar att se över min ekonomi efter julen!  Den suger alltid!  Jag hatar att jag har massa saker som jag skulle vilja skaffa till hemmet men inte har råd.    ...

Av Emma - 21 december 2011 04:48


jag har suttit och kollat på bilder på mig själv för att se om jag ser på mig själv att jag gått ner i vikt och då slog det mig att jag tror jag trivs bäst i brunt hår. Men jag vet inte heller.  Men det känns som att jag passar bäst i det, vad säge...

Av Emma - 21 december 2011 04:27

vart sjutton är alla mina plåtbrukar? Kikade på mina bilder som jag laddade upp vid den här tiden förra året och jag har fasen bara två burkar kvar!          ...

Av Emma - 21 december 2011 04:12

Usch!  Inte nog med att jag har haft magsjuka sedan i söndags så kan jag inte somna inatt.  Har kräkts och varit dålig i magen, men idag skall jag iväg och jobba, äntligen!  Avskyr att vara hemma, måste få min dagliga dos av Andrea, ungefär som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards