Mitt liv som Emma

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma - 27 juli 2011 15:59

Det är fasen inte bra att vara hemma och vara sjuk utav många anledningar. 

  • man måste vara hemma
  • man har ingen ork att göra saker som man skulle vilja. 
  • man kommer på massa saker i hemmet som man skulle behöva göra som man inte orkar
  • man får inte träffa underbaringarna på jobbet
  • man klickar in sig på ellos och beställer saker. 
Dock så blev det mest saker som jag behöver och sedan lite som jag har tänkt på till hemmet. 
två par mysbyxor, två par jeggins, ett par shorts, en tjocktröja som jag har sedan tidigare fast i en annan färg nu och tre bhar. 
Sedan till hemmet blev det typ en sängkappa. Sådan som man lägger innan madrassen som hänger ner till golvet likson. Och sedan två enfärgade örngott.
Det är rätt så skönt att känna att man har råd att unna sig nått. Fanns inte i min ekonomi tidigare när jag arbetade i Söderhamn och pendlade dit. 
Av Emma - 26 juli 2011 22:21

att man valt att blogga på en av de segaste sidorna. jag skulle vilja ha en app för androidmobiler hit så att man när man var på stan bara kunde kasta iväg ett inlägg. blir ju lättare att blogga om man har det så.har tom övervägt att börja blogga någon annan stans bara för att det inte finns

Av Emma - 24 juli 2011 20:06

herregud, känns som att det var 7000 år sedan jag bloggade här, själv. 

Känns som att det inte finns plats i mitt liv längre för en blogg. 

När skall det hinnas med. 

Man vill ju gärna ha nått vettigt att skriva om när man bloggar, eller nej, förlåt. Jag har väl typ aldrig nått vettigt att säga när jag väl bloggar. 

Det är ju oftast typ, hej. Jag mår bra, jag har jobbat, jag har sett en film, jag är lycklig, hej då. 


Men jag har ju alltid sagt också att jag bloggar för att komma ihåg vad jag gjort om dagarna. 

så de dagarna som det inte är nått bloggat på, är det inte nått speciellt som hänt. 


Förutom då mammas 50 års fest. 

Jävlar så trevligt vi hade. 

Jag kan nu bara le varje gång jag tänker på den kvällen.

Nästan alla man bryr sig om och älskar på en och samma plats. 

Massa bra musik, god mat, underbara människor som man skulle vilja ta med sig till en öde ö. 


Själva festen kändes som att det kickade igång när alla åkte. 


Vi hade huuur trevligt som helst hela tiden, men själva Partyt, ni vet, spyor, saker som går sönder och sådana saker, kom igång är det var några få kvar. 


Tror klockan var runt 4 på morgonen när vi äntligen fick sova. 

När vi vaknade var vi rätt sega allihopa. Ingen var väl bakisbakis, men vi var nog alla bakissega. 


Vi spelade kubb, åt god mat, skrattade, Berik klippte gräs. 


Ja det var en toppenhelg som jag kommer minnas med bara glädje. 


En av de bästa kvällarna i mitt liv hittills. 



         

Av Emma - 24 juli 2011 19:57

Idag var vi iväg till Stenebergsparken på Brynäs för en match minigolf som jag (Erik) hade tjatat om, det blev en jämn kamp på liv och död där Emma avgick med en knapp men rättvis seger, endast ett slag bättre.


   


Försöker övertala Emma att prova kolla på en serie som heter Game Of Thrones, men när jag sa att det var något med fantasy då blev det snabbt dövörat på.

Men hallå? Harry Potter då? Är inte det fantasy då? ;)


Sitter just nu med en kall Helsinge Rököl och inväntar en god middag som idag blir stekt kycklingfilé med currysås, smaskens! :) 


Av Emma - 23 juli 2011 12:11

Idag har jag fått den stora äran att låna Emmas blogg för en stund då hon är alldeles för lat för att skriva själv, det ska jag ju hinnas med att kolla på gamla avsnitt av Rederiet ju! ;) 


Nä men skämt och sido det finns ju viktigare saker att göra än att skriva saker i en blogg? Jo, som att umgås med mig är ju alltid trevligt tycker jag! :)
Emma har ju arbetstider som inte stämmer med mina så bra så man får ju passa på att träffas när man kan, det finns ju dem som har det sämre.
Igår när jag hade lämnat henne vid jobbet så gick jag iväg och köpte en sjal som överraskningspresent, reaktionen jag fick var: Vad har du gjort?!
Hmm, blev lite paff då jag i princip blev "anklagad" för att vara skyldig till något.. Men det gick snabbt över då jag sa att det inte var något, DÅ fick jag ett tack och tårade ögon (den reaktionen jag hade önskat mig) ;)


Hade gjort supergod mat som väntade på Emma när hon kom hem, stekte kyckling i stekpanna för att få lite färg och sen i ugn i ca 25 min på 120 grader. Till det hade jag gjort en fetaoströra som smakade riktigt gott! 


http://metrobloggen.se/millasmat/underbar_fetaostrora/ 


Senare på kvällen kollade vi på H.P och dödsrelikerna del 1 för att färska upp minnet inför del 2 som vi ska se idag, det slutade med väntat resultat att jag somnade i soffan och att Emma försökte hålla mig vaken! :P
Tror att den avslutande filmen blir bra även om jag inte är det största fanset av HP, har inte läst någon bok utan bara sett filmerna. Emma däremot sitter och ler när tvillingarna Weasley gör något kul, eller den lilla husalven Dobby är ju också något att le åt för att nämna en liten del av vad hon gillar.


Själv tycker jag att Sagan Om Ringen är bra mycket bättre än HP, har läst böckerna och tycker att den historien är bra mycket mörkare och intressantare! Gollum är också en figur jag gillar, det är min klara favorit där. Funderar på om jag ska göra en tatuering av hans fina nuna på min vänstra axel, Emma blir ju mörkrädd bara hon får se honom..


Lyssnar i skrivande stund på skivan Opus Mortis VIII med det värmländska bandet Vomitory, en riktigt bra skiva om man gillar klassisk Deathmetal, eller skrikmusik som Emma säger. Såg dem på Getaway för någon vecka sedan och det var riktigt bra, min bror Martin blev riktigt nöjd då han fick tag i Tobias Gustafssons ena trumpinne! 
Bästa upplevelsen för mig på den festivalen var helt klart Graveyards spelning i gasklockan, suddar ut minnet från Uppsala då jag såg dem på O´Learys.
Jag menar, hur värdelöst är det inte att ha en scen som är kanske 5 cm hög? Enda chansen att få se dem då var att stå längst fram och en sådan åskådare är inte jag, gillar att stå en bit bort och njuta på avstånd.
Opeth som är det band som är mitt favoriband gjorde också ett framträdande på festivalen och det var också riktigt bra som vanligt, har sett dem 6 gånger nu tror jag och har hittills inte blivit besviken, men man börjar vänja sig med perfektion. 


Tack och hej leverpastej! 

Av Emma - 3 juli 2011 22:07

Alltså, jag hinner fan inte blogga överhuvudtaget längre kan jag säga. 


Jag tänker fasen inte skriva nått nu heller. 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards