Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 11 december 2007

Av Emma - 11 december 2007 12:09

Nu har jag bokat biljetter för att åka hem den 22. Jag tänkte ta ett tåg som gick runt 12 någon gång för då skulle jag komma fram runt 14 till Söderhamn och tyckte det var lagomt.

Speciellt när jag jobbar kvällen före så man vill ju helst inte ta ett tåg som går kl. 07 eller nått sånt.

Istället blev det ett tåg som går runt 9 från falun, bill borlänge. från borlänge får jag åka till uppsala och ta ett tåg till gävle vänta i gävle i typ en timme och sedan får jag åka till söderhamn! KUL!


Man blir inte nå less på sånt! jag kommer dö på tåget, eller ännu värre, jag kommer somna och åka vidare till typ norge eller nått.

Skulle vara rätt typiskt att ringa till mamma "mamma jag somnade på tåget kan du komma och hämta mig i Oslo?"



Ja nu visade det sig att det inte blev väntan i Gävle utan i Uppsala! Försöke få Sofie till att komma och vänta med mig! Helt omöjlig var hon ju inte, beror ju lite på vart hon kommer befinna sig.


Dagen som varit har varit bra. Jag har pluggat, handlat, gjort mat, kollat på julkalendern (man måste följa den även om man är 22).


Nu har jag precis duschat och kommit på att jag måste gå och boka tvättid vilket jag inte vill för jag har precis börjat städa lite här hemma.


Medans jag städar bakas det pepparkakor i Trönö vilket inte glädjer mig. Jag vill ju vara med på sånt!!! Fanskap.

och jag är sugen på godis vilket inte är bra såhär sent.

1. om jag går iväg och köper godis kommer jag antagligen dö på vägen

2. om jag överlever på vägen dit så kanske jag dör på vägen tillbaka

3. om jag inte dör någon av dessa gånger kommer jag äta godis och inte kunna sova ikväll.


så jag struntar i det. Det är roligare att städa än att dö.


När jag var och handlade kom jag på massa saker jag behövde så som blasam, shampoo, förlägningssladd till min julstjärna, glödlampor. Detta kom jag på utan att kolla på min lista. När jag kommit ut från hemköp och kommit så långt som till Lidl så kommer jag på att jag skulle ha tagit ut pengar till Hanna. Här har vi problemet med att göra listor och inte anvädna dem!

Min lista såg ut så här:

- TA UT PENGAR TILL HANNA

-matlagningsgrädde

- Falukorv

-ketcup

-gurka

-tomat

-ris

Hade jag använt listan hade det inte blivit mer och jag hade kommit ihåg att ta ut pengar till Hanna och sluppit gå tillbaka. Eftersom att det vartyp fjärde gången jag glömde ta ut pengar till henne så var jag ju tvungen att gå tillbaka denna gång.


Nu har jag pratat med moster. Vilka problem hon har, hon har det inte lätt!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards