Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 14 december 2007

Av Emma - 14 december 2007 10:30

Igår var det lucia. Då var jag på lucia i en kyrka ute i bjursås. Nioarna var lucia där. Lucian var jättefina. Det var lite roligt för dom sjöng inte de väntade sångerna så som stilla natt och sådant. utan lite mera annorlunda låtar vilket var jätteroligt.

Sven spelade dragspel med dem också vilket var roligt! han såg så söt ut när han kom och gick med dragspelet i en lovikatröja :P


Men ja det var väl det enda som var bra med luciatåget också!


Nu när jag var ute och rökte fick jag en flashback en ganska rejäl också!


När jag gick på högstadiet hade man kör så då var man och sjöng. och när vi gick i nian hade man också kör. Min mammas jobb skulle ha julfest och detta var runt lucia så jag blev tillfrågad om det inte fanns några tjejer som ville ställa upp.


Det fixades luciatåg, inte så mycket tränade dock för vi tog ju sångerna och stämmorna som vi sjöng med kören.

kvällen när vi skulle iväg och lussa på PPM så kom jag på att det vore en smart sak att stryka sitt lucialinne. Min pappa ägde dock inte ett strykjärn så han tyckte att vi skulle ner till tvättstugan och mangla det. ja visst. så länge det inte är skrynkligt.


Vi gick ner till mangeln och pappa satte i gång och skulle mangla och helt plötsligt så satt mitt lucialinne fast där! typ 1 timme innan jag skulle bli upphämtad!

Jävligt kul!


Jag fick pengar av pappa och kutade ner på kappahl för att köpa ett nytt.

Bara det att alla lucialinnen där nere var ju lite för små, på längden!

så det slutade med att jag hade ett lucialinne som var typ 15 cm för kort!


ännumera flashbacks kom nu när jag laddade hem lite jullåtar!

tog hem låten tänd ett ljus och då helt plötsligt kom det upp en tanke från säkert när jag gick i sexan eller nått sånt. Kommer inte ihåg vart vi skulle eller vart vi hade varit. men vi var i en buss och tog en paus och då stog vi och sjöng den låten! Hilda levede sig in otroligt mycke och dansade och la ner sin själ i det :P  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards