Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 16 december 2007

Av Emma - 16 december 2007 14:36

Då är det söndag.

Igår jobbade jag i Ludvika med Andreas! Mycke trevlig människa det!

Jag åkte väl hemifrån runt 20 och var nere på stan typ 2010 och fick vänta på bussen till borlänge. När jag hade gått till bussen hemifrån alltså den första bussen jag skulle på kände jag att jag var vädligt kissnödig.

Så hela vägen till Borlänge satt jag och allvarligt höll på att kissa på mig. Och blev skitarg när det var gupp och sånt i vägen. Sedan att busse n åkte extremt sakta gjorde ju inte saken bättre.

När jag kom fram till Borlänge kutade jag in på första bästa pizzeria och kissade. Skönt! precis när jag ska kissa dock så ringer Andreas för att kolla så att jag har kommit fram.


jag var väl klar på toan runt 2055 och började gå mot turistbyrån där jag skulle möta Andreas.


Han komemr dit och hade varm bil, det tackar man för.


Han hade varit jättesnäll och laddat in musik på sin mp3 som han trodde jag skulle tycka om.

vi kom fram till ludvika typ en timme innan vi skulle börja jobba så vi behövde ju inte stressa vilket är skönt.

Så vi drack lite kaffe och försökte hitta någon som kunde ge om nycklar till borden.


sedan gick vi ut och rökte en gång till också innan vi började jobba.

Vi märkte väl rätt fort att det skulle dröja länge innan man fick nått att göra. Så vi började med att lägga markerna i ett mönster. Det var som små ränder på dem så vi gjorde raka streck av dem. Vilket underhöll honom längre än mig eftersom att han var så jävla noga.


Efter det Fick han lära mig romerska siffror. Eftersom att det var romerska siffror som bord på väggarna där. Då fick jag lära mig minsann.

I=1  V=5  X=10 sedan trodde han att D=50  C=100  och lika så trodde han att L=500  M=1000


L och D kunde lika gärna vara tvärtom.

 Och efter jag hade fått den informationen fick jag en uppgift att skriva 1999.


Jag hade skrivit IMM för om man sätter typ ett I framför V alltså IV så blir det 1-5 allså fyra. då tyckte jag att IMM var 2000-1 snabb enkel väg. Men så var det inte.


det var MCMXCIX. så det så!


Sedan började vi prata grekisk mytologi och lite sånt. Pratade även massa religon och sånt.


Sedan börjde det komma til folk. Det var en kille där som hade en Iron Maiden tröja på sig som stod med oss från när han kom in tills de stängde på stället.

Kul att ha någon att prata med och dryga sig med! :P


Sedan var det dags att stänga och de gjorde vi och vi räknade och sedan skulle vi åka hem.


efter att vi åkt typ 2 minuter så fick vi sladd på bilen och höll på att åka in i ett räcke hade vi gjort det hade vi åkt ner för ett jävligt brant dike eller nått liknande. Alltså hade det lika gärna kunnat vara en död Emma.

Men som tur var fick han stopp på det och vi hade ingen framför eller bakom oss heller så det var ju skönt!  


På hemvägen fick jag höra Thin Lizzy, vi satt där och sjöng i kör.


Och sedan kom jag tillslut hem vilket var skönt. åt två mackor, pratade lite med Maj som ringde mig två gånger under kvällen och skickade ett sms.


Daniel spelade på Hägers igår så mamma fick efterfest hemma hos sig :P Maj hade buggat med Joakim :P


Nu ska jag plugga! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards