Mitt liv som Emma

Alla inlägg under maj 2009

Av Emma - 16 maj 2009 20:41

Mitt bloggintresse är för närvarande lite bortblåst. Kanske för att jag bloggade som satan förra månaden på Dijanas begäran.


Idag har varit en fin dag. Varit och lyssnat på Flaming Thyr, bara det säger ju att det har varit en otroligt bra dag.


Nu sitter man och väntar på ECS. Jag har lite förkärlek för Norges bidrag. Mamma slet som ett djur vid datorn för att få mig att höra den.

Deras internet är inte det snabbaste och jag tror inte jag överdriver om jag säger att det tog 20 minuter för mig att få höra hela låten, utan avbrott.


Men man är ju självklart patriot och vill att Sverige skall vinna, men om inte Sverige vinner tycker jag att Norge har en mysig bit.


Nu ska jag ner och kolla tvättmaskinen om den är klar.

Av Emma - 11 maj 2009 21:12

Idag på jobbet sa Bea, du ska du följa med till ludvika i slutet av juni?

Vad är det där då då frågade jag. 

Typ som strömmingsleken fast större, mer band.

Ja kanske, blev mitt svar. 

Vi tänkte boka vandrarhem, det blir billigast om man är några stycken och man sover i dubbelrum, sa bea. 


Jo det blir det säkert tänkte jag och frågade, vilka är det som skall med?


Jag och Danne (par), Dette och Fredrik (par), Du då kanske och ja, Anders, du vet han som vi var hos sista april, som du nobbade utan att veta om det. 


haha shit flög det genom mitt huvud :P


Sådana bestyr som jag hade med den pojken. 

när händerna började glida ner fick jag dra upp dem bestämt. 


Men det verkar dock trevligt. Det skall fröken eriksson fundera på.


Nu funderar hon på sängen, men det är väl lite väl mycke pensionärsvarning det. 

Får se om Bea kommer ihåg att ta med sig sin gamla mobil imorgon, luckan på min har gått sönder så den måste skickas på service, så vi skall se om hennes gamla är låst till någon operatör eller om mitt halebop kort funkar i den. Någon som har en annars som funkar med Halebop kort?


Nu sitter jag och lyssnar på Phantom of the opera. Jävlar när jag kollade på den filmen i Falun. Nu blir jag ju nästan mörkrädd bara av att höra på låten. 

Men den är bra nog maffig, filmen alltså. 


Nej,  jag tar och funderar på om man verkligen skall sova i en dubbelsäng med någon man nobbat,



utan att veta det. 

Av Emma - 8 maj 2009 23:31

Man tappar rätt suget på att blogga när man skriver tre relativt långa inlägg på två dagar, och inget av dem går att lägga upp av någon anledning. Det är säkert något Datakillarna på jobbet har fixat.


Igår var vi ut med delar av vårt team och hade lite mys. Först spelade vi Bowling, som jag visserligen sög på. Jag har aldrig sett så många streck på en spelare. Bea kastade klotet baklänges och Eva ramlade på banan, så lite tokerier hann vi med där också. 


Efter Bowlingens alla tokerier åkte vi för att äta man på Aspendos. Vi satt nog där näramare två timmar tror jag och åt, men mest pratade vi. Så jävla trevligt gäng man har där på jobbet. Erik var också med som slutade för kanske tre månader sedan, så det var väldigt trevligt att se honom igen. Han såg otroligt mycke piggare ut än vad han gjorde i slutet hos oss! Kul att han äntligen börjar må bättre.


Idag har jag väl bara jobbat, som vanligt på veckodagarna. När jag slutade var mamma, Daniel och Axel utanför mitt jobb och hämtade upp mig. Mamma och daniel släppte av mig och Axel hemma hos mig, och vi gick på tempo. För Axel skulle köpa chips och en dricka. Sedan hem tillbaka till mig för att beställa en pizza  till Axel. Han är väldigt förtjust i pizza och det kan jag förstå. Det blir ju mycket godare ju färre gånger man äter. 

 När Familjen Bjerknes äter ute blir det oftast MCD eller Hägers i Trönö, och där finns det ju inte Pizza. Så Axel brukar passa på när han ska sova hos mig.


Nu ligger Axel och sover och snarkar i sängen. Knäppte på Bolt åt honom på datorn så han fick ligga och kika på det och somna. Kom dock på efter att han sovit i kansek 10 minuter att han inte hade kissat innan han la sig! Och det är ju inte bra. Så som den elaka systern man är, väckte jag honom, bar honom till toaletten och bad honom kissa. Sedan la han sig mest bara ner i sängen igen och somnade om på en gång. Det gjorde ju absolut att man inte kände sig lika elak längre. 


Nu när Axel somnat har jag plockat in disken, sopat av golven, gjort rent spisen, knäskurat toalettgolvet och gjort rent på toaletten. Även torkat golven. 


Så nu är det bara kväller kvar för mig också. 


Ska gå ut och röka en sväng sedan ska jag kolla på rent hus och hoppas på att somna. Man kanske ska kolla på nått mindre våldsamt ikväll när man ska sova tänkte jag istället för Heroes som jag brukar kolla på. Kan inte vara kul för Axel att vakna av att någon ligger i en pöl med blod och halva huvudet har lossnat från kroppen.


Ja just ja, i förra inlägget jag försökte skriva (dumma itpojkar) men som jag inte fick "skicka" iväg, skrev jag 


"större än tre är ett avslutat kapitel, mamma behöver inte vänta sig någon information då det inte finns någon information att ge". 


God natt. 

Av Emma - 7 maj 2009 09:36

Då sitter man på jobbet och väntar på att man ska börja.

Mamma ringde och väckte mig i morse, det hjälpte inte skitmycke. Jag somnade om och sov till typ 08:45.


Ikväll ska vi ha Teamaktivitet med teamet också, vi ska ut och bowla sedan äta mat.


Ska bli kul.

Nu bloggar jag mest bara för att mamma tyckte det var länge sedan jag bloggade.


Så nu tänker jag inte blogga mer.

Av Emma - 1 maj 2009 18:03

Gud sådan panik jag fick när jag vaknade strax efter halv tre idag. Sedan kom jag ju på, det är okej, jag drack igår.


Liten chock fick jag dock nu när jag skulle in och blogga och märkte att jag redan hade bloggat en gång idag. Inget minne av det inlägget kan jag säga. 

Jag har också ett svagt minne av att jag skrev till Större än tre igår. Vem fasen vet vad jag kan ha skrivit till honom, får ta och fråga honom om det sedan. 


Det var en trevlig kväll med massa tok. 


Tydligen hade pojken som hängde efter mig bett mig stanna kvar när bea med sällskap skulle gå hem. Det har jag inte ett minne av. Inte ens en bortförklaring gav jag den stackaren. Skäms lite kan jag säga. 


Nu väntar jag på att mamma ska komma. Jag har packat i hop lite tvätt, tänkte kolla om jag fick tvätta hos henne idag. Sedan imorgon skall vi till Cajsa, hon fyller ju imorgon. Ska vara barnvakt till Axel imorgon, mamma och Daniel ska ner på nå Rockabilly tjofräs på Hägers. 


Nu sitter jag med kaffe och kollar på heroes. Jag tycker inte att de är så bra som resten av världen verkar tycka. 


Jag tror jag måste be Bea be om ursäkt till pojken för att han inte fick någon bortförklaring. 

Av Emma - 1 maj 2009 03:49

efter 10 cider och en jelloshot?

njaaaa. 


Skapligt rund under fötterna nu. En kväll med Bea + släktingar till henne kan väl inte sluta lyckat? Jo så. 


Jag har en vädigt god lukt på min tröja efter en pojk som hängde på mig. Dock försökte jag väl inte butta bort honom heller, för att citera Bea "all kroppskontakt är välkommen" ;)


trevlig kväll. 


Kanske bäst att avsluta den innan nå knas händer. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards