Mitt liv som Emma

Alla inlägg under april 2010

Av Emma - 25 april 2010 21:43

Den här är vi ute efter nu. 


Både jag och Erik blev kär i den när vi såg den. 

Och dom som bor där har bra smak, samma tapeter som jag hade i mitt kök i gamla lyan.


Jag skulle trivas där. Underbart fin lägenhet och jag skulle få bo där med en utan människorna jag älskar allra mest! 


Av Emma - 25 april 2010 21:01

BErik kom hit i fredags, vi åkte och åt på Sibylla och sedan iväg och handalde på Ecenter.

Vi skulle ha kollat på någon serie men eftersom att det inte var någon textning gick det inte så bra, eftersom att jag inte fattar engelska. 

Vi satt och lyssnade på massa musik istället och pratade massa strunt. 

Gick och la oss runt 00. Vaknade innan 8 på lördag morgon, gick upp och kollade på en film, och sedan skulle vi bege oss till Långtå för att kasta lite gamla trasiga dammsugare som jag spart på mig. 

Sedan skulle vi egentligen ha varit till mormor och fixat med hennes tv men den var tydligen redan fixad så vi åkte på Waynes istället och åt lite frukost och drack en varsin latte. 

Jag kom på att jag borde köpa mig en  ny hårblås eftersom att kattungarna tuggade sönder sladden på min gamla. Så vi åkte till ÖB, och sedan hem. 

Gjorde oss i ordning och sedan åkte vi till mamma för att umgås. Vi käkade tillsammans på pizzerian i kungsgården, mycket bra mat och trevlig personal. 

Jag gick hela dagen och längtade till kvällen för att då skulle det bli Hoffmaestro. 

Dock var inte konserten så bra som man hade hoppats på, pga ljudet. Alldeles för mycket Bas som hördes så man nästan hörde basens burrande dagen efter när man vaknade. 

Men jääävlar vilken energi det bandet har på scen, helt sinnessjuk. Lätt bästa Livebandet, trotts dåligt ljud. 

När vi kom hem låg BErik och sov på den ena soffan och Axel på den andra. 

Sedan gick vi och la oss och somnade rätt omgående. 

Sedan väktes vi utav en 6 åring som höll på att trumma som satan. 

Ner, drack kaffe, åt frukost, kollade på kort, åkte hemåt, fast det Blev Ecenter för BERik skulle köpa på sig lite billigt Bacon till sina föräldrar då det Baconet inte finns i Östervåla. 

Sedan när vi kom hem dröjde det inte länge innan det kom besökt. Älskade pappa och Tarja kom förbi, vi trodde att det var Axel och mamma som kom. Mamma skulle till mormor så Axel fick vara med oss. Vi gick och käkade lite glass på Flinken och sedan till stadsparken och gungade. 

Jag gick hem tidigare då jag hade tvättid kl 15. 

Började med maten som var en kasslergryta. Gott gott. 

Grabbarna kom hem och satt och lyssnade på musik i köket medans jag gjorde maten. 

Vi åt, Axel åkte hem, vi blev trött, vi vilade, BErik åkte hem och här sitter jag ensammen kvar! 

Av Emma - 25 april 2010 20:56


Erik säger:

Erik säger:


tack för matlådan  

Emma - säger:

 Var så lite så älskade

Erik säger:

 det är värt mycket för mig 

Emma - säger:

 why?

Erik säger:

 ja, även om det  var din mor som undrade om jag skulle ta med det hem så blev jag väldigt glad då du frågade om jag ville ta med hem... Jag tyckte det var väldigt gott även om  jag kanske sa det på ett sätt som kunde uppfattas negativt i början. Kommer att tänka på dig när jag öppnar matlådan i morgon och tänka tillbaka på helgen som var och samtidigt veta att snart så kommer vi förhoppningsvis att dela samma matlåda jämt

Emma - säger:

 DU ÄR SÅ JÄVLA GO!!!! Du får mig att börja gråta av glädje! Jag älskar dig och vill inte vara ifrån dig mer än nödvändigt, jag vill träffa dig jämt 

Erik säger:

 du ville ju veta  

 inte vill jag att du ska gråta



Jag vet inte om det är nått fel med mig, men det fick mig verkligen, på riktigt att börja gråta. 





Av Emma - 23 april 2010 11:49

Sugen

  


längtar


  

Av Emma - 22 april 2010 20:28

Dijana var här och klippte mig i tisdagskväll. 

Nöjd som vanligt! 

Hon kan då sina saker, men det ligger nog i generna! 


  

Av Emma - 22 april 2010 20:27

Snön får hålla sig i Gävle, för här har det börjat blomma. 


  

Av Emma - 22 april 2010 09:52

  

Det har tydligen snöat i Gävle

Arg
Av Emma - 19 april 2010 21:01

Detta är den enda låten jag ens klarar av att lyssna på med denna artisten. Jag kan dock inte lyssna på bara låten, jag måste se videon. 

Jag berörs av den och gråter. 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards