Mitt liv som Emma

Alla inlägg under april 2010

Av Emma - 11 april 2010 22:28

Du bara fortsätter att glädja mig med din närvaro. 

Jag är så jävla lycklig när du är nära! 


Det finns så mycket som skiljer dig från andra. 


Bara det att jag inte behöver tjata med dig på saker, som är viktiga för mig, gör att jag gråter av glädje! 

Bara det att du ställer dig och plockar i diskmaskinen, får mig att le av glädje. 


Tack för att du inte är som andra, för andra passar inte mig, du passar mig! 

Av Emma - 11 april 2010 21:51

här finns en dokumentär om Wallenberg, som man kan lyssna på. 

Av Emma - 11 april 2010 21:32

Jag fick en bok ifrån mamma och Daniel i lördags som dom tyckte skulle passa mig, och det gör den, alla fall namnet på den. 


  

När jag gick i 8an eller 9an skulle vi skriva en historia uppsats och jag hade ingen aning om vad jag skulle skriva om. Jag kände en viss panik över det hela då jag hade funderat i ca en vecka för att försöka komma på nått. Och jag ville inte bara skriva om vad som helst, man hade ju märkt efter en del uppsatser att när man skriver om nått man är intresserad av, blir det mycket bättre. 

Mamma tog fram ett uppslagsverk som vi hade hemma, Focus och började bläddra för att försöka hitta nått. Minns jag inte fel satt vi bra länge, innan hon sa "Raoul Wallenberg då?" och det visste jag inte ens vem det var. 

Efter att ha läst den lilla informationstexten som fanns i uppslagsverket var jag fast. Jag kommer ihåg att jag lånade en Bok som handlade enbart om Wallenberg och hans uppdrag under andra världskriget. 

Jag kommer även ihåg att jag satt på statdsbiblioteket och skrev hela uppsatsen, hade gjort anteckningar först hemma och sedan satte jag upp mig i tre timmar på en dator på bibblan för att få skriva i lugn och ro. 

Det som var väldigt mysko med denna karl var att fram tills samma år som jag skrev denna uppsats om honom, visste man inte om han levde eller om han blivit dödad. 

Jag kommer ihåg att jag låg och sov på soffan efter skolan när telefonen ringer, Det var Helena Andersson. Som nästan skriker "knäpp på fyran, nu". 

Så jag knäpper på Tvn, och då offentliggör man att Raoul blev avrättad i Moskva, 1947. 

Det kändes väldigt märkligt att jag aldrig hört talas om honom och när jag börjar skriva en uppsats om honom så bestämmer Ryssland sig för att berätta sanningen. Konstigt, men det kändes meant to be. 

Uppsatsskrivandet gick bra och jag fick VG på uppsatsen, vilket var väldigt trevligt förstås. 

Tack för VG:t KG och tack för Boken Mamma och Daniel

Av Emma - 10 april 2010 17:10

Erik köpte köttfärs på tempo i gävle.

 
Av Emma - 8 april 2010 23:22

Axel var minsann och klippte sig här om dagen. Och jävlar vad dom klöpp, han skulle visst se ut som Viggo i håret. Och nog fasen blev det likt viggo. 

Men mina bröder får se ut precis hur dom vill i håret, och över allt annars, jag älskar dom lika mycket ändå. 


    

Av Emma - 8 april 2010 19:41

jag vill verkligen! gud va jag vill! 

Hoppas han vill också, lika mycket som mig. 

Han var och kollade idag, den var fin. 

Nu får vi se hur det går med resten. 

Dom skulle höra av sig efter helgen och se hur vi ville göra. 

Av Emma - 7 april 2010 18:17

fick precis mms ifrån älskade Berik. 

han håller på att leta efter skivor som han vet att han har, men inte var. 

Det började i helgen när jag var där och han började leta efter en Dia psalma skiva. Och pga en skiva eller två, ser det ut såhär i hans vardagsrum nu:


  

Av Emma - 7 april 2010 17:23

Shit. 

Idag är det två år sedan jag började arbeta på TP. 

Utbildningen började en 7 april 2008. 

sjukt va fort tiden gått, och vad man hunnit med också. 

Idag har dagen bara kutat förbi allafall. Kan inte fatta att jag redan är hemma. 

Ja, nå vettigare än det har jag inte att säga. 

Så, vi hörs, hej! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards