Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Emma - 9 augusti 2010 09:21

Första dagen på semestern och det regnar. 


Men det gör mig inget alls! 

Just nu känns livet helt underbart och lite regn kan inte förstöra.


Känns som att det var evigheter sedan jag skrev nått här men det var det också. 


30/7 fick vi nycklarna till nya lägenheten. Då stannade jag i Söderhamn efter jobbet, och Erik kom dit. 

Mina grejer ifrån gamla lägenheten togs med till den nya. 


Det var även första gången jag såg den nya lägenheten. Blev lite förvånad över att det var så mycket skavanker, som Erik inte ens hade sett. Men det är sånt vi löser. 


på lördagen har jag för mig att vi åkte till rusta för att kolla om det fanns någon tapet som var billigare än den vi hade hittat. Det fanns det, så vi köpte på oss lite tapeter, spackel, färg och massa redskap, sedan åkte vi och lämnade det i lägenheten och sedan åkte vi till Östervåla för att lämna tillbaka bilen till Björn och Johanna som vi hade lånat. vi hade inte lånad Björn och Johanna utan vi hade lånat bilen av dom. 


Sedan blev det tillbaka till Gävle för att börja spackla och så i lägenheten. 

Och usch va mycket det blev som skulle spacklas. Alla tapeter som satt löst drogs ner, och det var mycket. 


Jag fick panik för varje bit vi drog loss, för det fanns inte inplanerat i mitt huvud att det skulle vara så mycket, I mitt huvud skulle vi bara spackla över skarvarna på tapeterna, och det blev ungefär en hel vägg som behövde spacklas tillslut. 


runt 00 på lördag kväll tror jag det var när vi gav upp. 


På söndagen var det samma lika, spackla slipa, spackla slipa. 


Erik åkte hela veckan till lägenheten och donade. Medans jag skötte matlagning och sådant. 


Och hela veckan suktade jag efter Semestern. 

Det finns nog inte så mycket mer att berätta om den veckan förutom att det var spackling och slipning och målning. 


Vi fick även våra förlovningsringar i veckan också. Jag älskar min, trots att den är lite stor. Borde lämna in den för att förminska den känner jag. Det känns inte bra att man skall behöva vara orolig att man tappar den eller så. 


På fredag kom Martin (Eriks bror) och tapetserade. 

Gud va fint det blev, är så nöjd med resultatet. 


Efter att det var klart satte vi igång och städa bort så mycket det fick av slipdamm så att inte alls vi flyttade in på lördagen skulle bli vitt. 


Tror vi var klar i lägenheten runt 22 sedan var det bara att åka till brynäs och hålla på att packa. 


Vi gav nog upp närmare klockan 01 och gick och la oss.


Ställde klockan på 0730 på lördagmorgon och klev upp 08. 


flytthjälpen hade blivit sjuk, så en panik spred sig i min kropp. Tur att Erik var lugn, annars hade det gått åt helvete. 


Ringde till Mamma som planerade om sin dag för att komma ner och hjälpa oss, TACK TACK TACK!! 


Vi fixade att flytta det mesta på ett lass. det är lite småsaker kvar i brynäs så som hemmabiosystem, frysvaror och sånt, men det behöver man inte en flyttbil för att flytta. 


Mitt i att vi höll på att lassa ur bilen så kom Erik på att han hade lovat att vara hundvakt, så han drog till Östervåla. Det var ju tur att Mamma var på ingång. 


Gud va jag, mamma och Axel hann med kändes det som. sängarna sattes ihop, köksbordet, Axel packade upp filmer, porslin packades upp, påsar med kläder packades upp. 


Kändes otroligt skönt att få krypa ner i Eriks armar efter den dagen. 


Lördagen vaknade vi tidigt och var helt slut båda två. Vi åkte iväg och handlade lite frukost grejs och avnjöt första frukosten på balkongen, helt underbart. 


Erik gick och la sig efter frukosten, och jag följde med. Erik sov till 12 och började sedan fixa med cd skivor, medans jag sov till 14 och hade världens huvudvärk.


När Erik åkte för att tvätta klockan 16 började jag dona med kläder och försökte organisera det. Kan säga att en garderob är nått som behövs hit. 


Erik kom tillbaka och hade med sig lite kylvaror och en ikeapåse med tvätt, inte kul, för det finns inte plats för mera kläder någonstans nu! 


vi käkade och seedan skruvade Erik ihop sitt skrivbord, j ag donade och kollade i lådorna ifrån Söderhamn vad som skulle vara kvar och vad som skulle kastas. 


Sedan satte vi oss med min dator, på balkongen, men en öl och whiskey och kollade på film. JAg tröttnade för att filmen var så seg och gick och la mig istället.


Ja och sedan är det idag. 


Internet har kommit igång, Soffan är på ingång. 


Underbart. 


Livet är så jävla underbart just nu och jag kan inte tänka mig att det skulle kunna bli sämre! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards