Mitt liv som Emma

Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Heidis önskan är min lag!

Av Emma - 9 april 2008 22:44

01. Hur länge har du bloggat?
Sedan Mars 2007


02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Jag tror inte jag hade någon speciell bild av folk som bloggade. Läste inte så mycke bloggar innan jag började själv.


03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
En blogg man alltid skrattar när man läser är ju Marias.


04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Ja du, de roligaste bloggarna jag har finns ju på lunar, Nostalgi.


05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
max 10 st.


06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Inte många alls kan jag säga. inga skulle jag tro!


07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Jag tror ingen är lik mig :P alltså är alla olika mig :P


08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Ingen


09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag vet inte, fråga dom :P
 

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det får man ju hoppas. 


11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag skulle väl egentligen kunna berätta vad som helst om det inte var så att mina föräldrar kanske läser ibland :P 


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Sex och sånt som man inte vill att mamma och pappa ska veta ;)
 

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar väl inte för bekräftelse, utan mer för att skriva av mig (även om jag bara skriver strunt) och för att komma ihåg vad jag har gjort.
 

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja det skulle man absolut kunna.
 

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Jag har väl träffat de som skriver bloggarna jag läser, de flesta allafall.
 

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja absolut.


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej, jag tar inte åt mig så lätt av vad folk skriver om det handlar om att tycka konstiga saker om mig :P


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nä det har inte hänt.


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Än så länge ser jag inge nackdelar. Tycker det är skönt att komma hem efter jobbet och sätta mig och skriva lite, varva ner liksom.
 

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ingen aning, ibland är jag ju skitduktig på att blogga och ibland inte alls. Jag skriver ju inte alltid jätteintressanta saker så. Kanske jag skriver mer intressanta saker då :P
 

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Jag tror att människogrupper påverkar varandra mest. Men iofs om man läser i någon blogg någonstans något som man tycker är vettigt, för man ju antagligen det vidare.


22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Mest ett skönt sätt att koppla av på och komma ihåg vad jag gjort.
 

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Att man kan hålla koll på vad ens vänner gör även om man inte pratar med dem varje dag (ja inte Sofie då eftersom att hon har blivit anitbloggare).


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Sofie, tror inte jag kommer på någon fler. Eller jo, de som läser min blogg ;)  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 mars 2012 18:25

Om någon motförmodan missat det så har jag en ny Blogg nu. Jag ledsnade på att Bloggplatsen sagt att det skulle komma en Bloggapp enda sedan oktober 2011 och när jag i januari 2012 ledsnade så hade det ännu inte kommit någon app. Tacka vet jag ...

Av Emma - 26 december 2011 11:00

jag hatar att se över min ekonomi efter julen!  Den suger alltid!  Jag hatar att jag har massa saker som jag skulle vilja skaffa till hemmet men inte har råd.    ...

Av Emma - 21 december 2011 04:48


jag har suttit och kollat på bilder på mig själv för att se om jag ser på mig själv att jag gått ner i vikt och då slog det mig att jag tror jag trivs bäst i brunt hår. Men jag vet inte heller.  Men det känns som att jag passar bäst i det, vad säge...

Av Emma - 21 december 2011 04:27

vart sjutton är alla mina plåtbrukar? Kikade på mina bilder som jag laddade upp vid den här tiden förra året och jag har fasen bara två burkar kvar!          ...

Av Emma - 21 december 2011 04:12

Usch!  Inte nog med att jag har haft magsjuka sedan i söndags så kan jag inte somna inatt.  Har kräkts och varit dålig i magen, men idag skall jag iväg och jobba, äntligen!  Avskyr att vara hemma, måste få min dagliga dos av Andrea, ungefär som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards