Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Emma - 2 november 2009 22:24


      

Morfars och Rogers Grav.

Kyrkogården i Trönö By night i lördags. Var väldigt stämmningsfullt

En stor urgod Latte ifrån Waynes idag med Bästa Miss D. Hon var så go och bjöd mig på fika. Det ska hon få sota för!

Pappas sovrum med "fina" gardiner! :)

Av Emma - 2 november 2009 20:16

Jag berättade ju aldrig färdigt om min helg. Kanske för att det inte fanns så mycket mer att berätta?


Efter vi hade varit hos Mormor i Ljusne åkte vi ut och käkade tillsammans. Cajsa anslöt till oss, vädligt trevligt att träffa de två små liven innan de beger sig till Värmlandsskogn igen!


Efter detta begav vi oss till trönö (alla utom värmlands folket då).

Vi åkte och tände ljus på Daniels pappas grav och sedan upp till Daniels mamma och fika lite!

Sedan hem till Mamma och Daniel och kollade på resterande av Körslaget. Axel somnade fort och vi kollade på The Shining på TCM. Ja eller hur filmen stavas.


Söndagen var en lugnt dag. Jag tänkte baka bullar, men så blev det inte då jag inte hittade allt jag behövde för att göra degen, så baka får jag göra en annan dag.


Jag ägnade i princip hela söndagen till att tvätta. Vilket man måste göra ibland.


Och så till måndagen.

Idag har jag gjort bra saker och myssaker!

Bra saker är som att hjälpa sin älskade pappa att flytta. Vi bar över massa saker som man behöver vara två på, så som säng, byrå, soffa, Kökrsbord, vardagsrumsbord, tvmöbler och sådant!

I slutet hann vi även få över sängkläder, hygienartiklar! Han kommer få det fint där!


Sedan runt 1430 begav jag mig hemåt för att göra mig i ordning lite, ner på stan skulle jag till 1530 för att kolla på en lägenhet med Miss D. De var en fin lägenhet!


Sedan gick vi och handlade lite strunt, det viktigaste jag köpte var ppiller till kattskrällerna, den ena har börjat löpa IGEN! Jag blir galen, tur att det finns piller!


Sedan gick vi på Waynes och satte oss och fikade och pratade massa strunt, skrattade. Dijana bara log, log och log! Så skönt att du äntligen kan börja må bättre älskling!


Nu sitter jag och kollar på Världens snyggaste Martin Stenmarck!


Sedan ska jag laga lite mat.

Jobb imorgon förstår ni!

Av Emma - 2 november 2009 15:02

Nu har jag varit en snäll dotter och hjälpt pappa flytta. Där bodde han förr. Där har han bott sedan han och mamma skildes. Jag och erik tyckte det var så häftigt att bo inne i stan. Framförallt att ha fler kanaler än det fria utbudet att kolla på på tvn

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards