Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Emma - 14 augusti 2009 23:27

Gud så jag känner för att blogga igen idag, trots att jag inte har nått vettigt att skriva.

Har precis haft en trevlig kväll hos Anita. Med spel, paj, kaffe, prat och tjat.


Nu borde man ju sova om man ska hjälpa Fröken Tallgren och Herr Engström att flytta imorgon.

Men jag sitter och njuter av Flaming Thyrs (www.myspace.com/flamingthyr) nya låtar jag. Grymt bra, finns att ladda ner på deras hemsida (www.flamingthyr.se).


Fick det jag beställt ifrån Jotex idag också, så nu funderar jag på att bädda rent i min säng. 

Det jag beställt är följande:

Åttadelarssängset

två lampor

och sedan fick man med en typ mixer när man beställde som jag och mamma ska ha delad vårdnad av :P


Nej nej, nu ska jag tänka på Tallgrens och Engströms bästa och lägga mig och sova så jag är i mitt bästa skick imorogn. 


Av Emma - 14 augusti 2009 17:34

du köper pennor och porslin.


skitdag idag.

Vaknade försent.

Jobbar som en tok

Gör massor i admin

Pratar massor i telefon

Är trött


Jag skulle vilja hem och sova.


Ska iväg efter jobbet någon gång och träffa Familjen Ståhl, Familjen Bjerknes och Familjen Eriksson.


Vi ville träffa Erik och Cajsa lite innan de drar iväg till Karlstad. De är nog och käkar på Albertina nu skulle jag tro. Sedan blir det efterrätt hos Anita och den ska jag vara med på alla fall. Jag har ju bara knasschema så det är ju omöjligt för en att vara med på allt.


Har dock bett chefen skicka iväg ett mail till henne som lägger schemat och fixa så jag får mesta dels kvällar, orkar inte hålla på att jobba dag, kväll, dag kväll, dagb kväll... Ja ni fattar. Kroppen mår inte bra av det.


Igår slutade jag ju 22 och började 09:45 i morse. Jag var helt halvt död.


hoppas att det går igenom, borde väl kanske inte vara några problem egentligen, finns ju många med barn som helst vill ha dagtid, så jag kan gärna ta deras kvällar.


Nej nu ska det jobbas vidare.


Av Emma - 14 augusti 2009 09:40

Klockan ringde klockan 06 imorse,enbart för att jag skulle upp och laga en matdosa.

Igår förstår ni mina vänner jobbade jag till 22, så jag orkade inte ställa mig då och laga mat, det var omöjligt.


Det var dock precis lika omöjligt imorse.

Mamma ringde och väckte mig och jag ljög och sa att jag var vaken. Smart Emma.


Klockan 08:40 vaknade jag och skulle helst gå hemifrån 09:00. Det blev då ingen mat lagad hemma hos mig i morse.


Istället blev det köpt en Karin Lassange på tempo, två bananer och ett ciggpaket.


Kaffe hann jag dock få iordning på den lilla tiden jag hade. tur att det finns kaffe, vet inte hur man skulle överleva dagar när man är så pass trött annars.

tänk om kaffe skulle förbjudas.


Usch, hemska tanke.

Gud så många nya rader jag gör när jag skriver i min blogg. För er läsare, är det bra eller dåligt med mycke space mellan textraderna??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards