Mitt liv som Emma

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Emma - 2 mars 2010 19:43

alldeles nyss var jag skitglad. 

Sedan hände nått som  jag inte vet vad det är. Nu är jag på skitdåligt humör.

Inget verkar gå min väg trots att jag inte försöker göra nått! 

Helvetesförbannadejävlaskit.

Skulle jag lätt kunna ställa mig och skrika någon stans! 

        


Så, känner jag mig


Av Emma - 2 mars 2010 18:41

Det nya schemat på jobbet verkar vara en fördel till hur långa dagarna känns. 

Tidigare har vi vissa dagar slutat 14 och de flesta andra slutat 1715. Nu har de tagit de passen där vi slutar 14 och spridit ut på alla dagar istället. Så vi slutar senast 1645. Vilken ni säkert inte tycker är så mycket skillnad alls, men det är det. Verkligen! 


Kan knappt fatta att det redan snart är onsdag, känns otroligt skönt. Dagarna går så mycket fortare på jobbet nu känns det som. 

Fast tiden går väl aldrig direkt sakta när man sitter bredvid Bea. 

Vi käftar ju nästan hela tiden med varandra eller med folk som går förbi. 

Stackars Wiking blir ju alltid mer utsatt än andra när han är på jobbet.


Jag och Bea har föresten planerat att se Småstadsliv 3 på onsdag nästa vecka! längtar som satan. 


Tänk att man uppfattas som finare än vanligt när man kletar på sig lite smink i all hast, har lockigt hår och inte haft någon tvättid så man måste ta på sig "finkläder". 

Hade på mig en svart hm, ja pufftröja? Nä jag vet inte, men den sitter åt till brösten och sedan efter brösten hänger den. Och ovanpå en lila bollero(?). 


Håret, haha ja folk trodde att jag hade klivit upp tidigt och lockat det, i själva verket hade jag duschat och i med en halv sprayflaska :P 


Lite kul ändå, vet att jag oftast plattar mitt hår, men det är bra skönt att kunna variera om man nu vill. 

Det går ju ett tag mellan gångerna när jag har "fixade" lockar. 


Nej, nu ska jag nog gå på tempo en sväng hade jag tänkt. 


Redan mitten på arbetsveckan om ca 24 timmar! känns sjukt skönt, för då kommer snart Erik! 

Av Emma - 2 mars 2010 17:31

Igår när jag var och handlade på Ecenter hade de billig fläskfilé, så jag köpte ett stycke för under 40:-. 

Men när jag kom ut därifrån så tänkte jag, va fan ska jag med den till, jag har ju aldrig lagat nått med fläskfilé någonsin. 


Men så kom jag på nått som det var toklänge sedan jag åt. Just Köttfondue! 

Fast hos oss när vi var mindre hette det bara fondue. Vi gjorde aldrig nå ost eller chocklad fondue. 


Så det tänkte jag göra i helgen. 

har för mig att man skär köttet i tunnare bitar, värmer olja i en kastrull inte så den börjar koka. Man har lite bröd till och sedan någon slags potatis. Vi brukar ha potatiskroketter. Sedan gör man några kalla såser och så en sallad till det. Tokgott och väldigt mysigt med att äta. 


Om det inte går som det gick för bror och Cajsa när de skulle göra det på alla hjärtans dag förra året har jag för mig. Allt gick bara helt galet för de stackrarna. 


Man behöver en fondue gryta också, men det har jag ju faktiskt. Hittade en skitcool orange oanvänd på ett loppis för några år sedan.

 

Där har ni min coola gryta. Tänker utav någon anledning på Sofie när jag ser den. 

  

Detta är bara en randombild. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tvättar du dig på ryggen när du duschar?
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser/musik jag njuter av

Vill du nått?

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards